Dla kogo?
- Dla menedżerów i pracowników działów marketingu i promocji, którzy chcą podnieść swoje umiejętności i kompetencje w zakresie social media i content marketingu.
Kontakt
- tel: 71 750 72 79, 71 750 72 77
- e-mail: [email protected]
- Koordynator kierunku: Beata Żak
Zarządzanie wizerunkiem w nowoczesnej administracji
- Rekrutacja zakończona.
Zajęcia będą prowadzone online lub w formie hybrydowej (online lub offline).
O studiach
Kierownikami kierunku są Renata Makuszak-Krzyżaniak i dr Jerzy Widerski.
Idea utworzenia studiów podyplomowych Zarządzanie wizerunkiem
w nowoczesnej administracji powstała na podstawie analiz i obserwacji współczesnych uwarunkowań, w których funkcjonują jednostki samorządu terytorialnego. Efektywność ich pracy nie zależy bowiem tylko od sprawnego realizowania zadań zdefiniowanych przez ustawodawstwo, ale również od kompetencji komunikacyjnych, których efektem jest pozytywny wizerunek.
Adresaci
Studia przeznaczone są głównie dla osób pełniących funkcje publiczne, zajmujących stanowiska kierownicze w administracji oraz menedżerów instytucji użyteczności publicznej, a także dla pracowników komórek odpowiedzialnych za komunikację społeczną. To przede wszystkim ta grupa pracowników samorządowych odpowiada za wizerunek jednostek administracji wszystkich szczebli.
CEL
Celem studiów jest przede wszystkim nabycie kompetencji w zakresie stosowania technik i narzędzi służących budowaniu dobrych relacji z otoczeniem oraz poszerzenie wiedzy dotyczącej komunikacji wizerunkowej. Pozytywny wizerunek instytucji samorządowych i państwowych pociąga za sobą bowiem nie tylko przychylność opinii publicznej, ale jest równocześnie determinantą efektów działań biznesowych oraz przedsięwzięć z zakresu kultury, sportu czy turystyki. Powyższe uwarunkowania stały się zatem inspiracją utworzenia programu studiów Zarządzanie wizerunkiem w nowoczesnej administracji.
Dlaczego warto
Teoretycy i praktycy public relations twierdzą, że każdy człowiek, każda instytucja posiada wizerunek, ale nie wszyscy nim zarządzają. Kreowanie wizerunku nie jest modą, ani koniecznością – jest funkcją zarządzania, stanowi bowiem wartość i kapitał. Posiadanie pozytywnego wizerunku jest fundamentem zaufania i wiarygodności, dzięki czemu łatwiej można realizować założone cele i osiągać pożądane efekty. Posiadanie wszechstronnej wiedzy i różnorodnych kompetencji jest nierozłączne z profesjonalnym i skutecznym budowaniem pożądanego obrazu w otoczeniu. Program studiów Zarządzanie wizerunkiem w nowoczesnej administracji obejmuje treści z zakresu zarządzania, komunikacji społecznej i wizerunkowej, marketingu, public relations oraz administracji i prawa. Wykładowcami są specjaliści posiadający wiedzę akademicką oraz doświadczenia nabyte w instytucjach i firmach o różnorodnym profilu działalności.
Warunki zaliczenia
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest wykonanie planu działania budującego pozytywny wizerunek urzędu, gminy lub innej jednostki samorządu terytorialnego. Podstawą uzyskania oceny końcowej za cały tok studiów będzie prezentacja projektu podczas egzaminu dyplomowego (obrony). Warunkiem dopuszczenia słuchaczy do egzaminu jest min. 70% frekwencji oraz zaliczenie wszystkich zajęć.
Czas trwania
Dwa semestry
Dokument ukończenia studiów
Absolwenci otrzymują, przewidziane ustawą, świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w Uniwersytecie SWPS.
Program
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
W razie potrzeby jesteśmy gotowi do prowadzenia zajęć w trybie online.
Program studiów został zbudowany z dwóch bloków (206 godzin).
Pierwszy etap kształcenia obejmuje przedmioty, których celem jest usystematyzowanie zagadnień dotyczących funkcji i zadań administracji oraz nabycie podstawowych kompetencji będących fundamentem skutecznych działań promocyjnych. Do tego bloku przedmiotów należą:
- Zarządzanie w administracji,
- Ustrój i zadania jednostek samorządu terytorialnego,
- Strategia rozwoju jednostek samorządu terytorialnego,
- Prawne aspekty zarządzania wizerunkiem,
- Skuteczna komunikacja językowa,
- Public relations w administracji,
- Marketing terytorialny.
Drugi (obszerniejszy) blok przedmiotów obejmuje zajęcia wykładowe, konwersatoryjne i warsztatowe, dzięki którym słuchacze nabędą szereg kompetencji w zakresie technik komunikacyjnych oraz będą przygotowani do projektowania kompleksowych działań i tworzenia strategii wizerunkowych. Ten moduł przedmiotów tworzą:
- Współpraca z interesariuszami – partycypacja społeczna,
- Budowanie wizerunku instytucji użyteczności publicznej,
- Media społecznościowe w administracji,
- Komunikacja kryzysowa,
- Zachowania organizacyjne i komunikacja wewnętrzna,
- Miasto przyszłości, jako przestrzeń budowania relacji międzyludzkich,
- Komunikacja wizualna,
- Projektowanie identyfikacji wizualnej administracji,
- Współpraca z mediami i rzecznictwo prasowe,
- Wystąpienia publiczne,
- Lobbing,
- Kreatywne pisanie i dziennikarstwo internetowe,
- Mediacje,
- Planowanie działań promocyjnych w administracji,
- Seminarium dyplomowe.
Kadra
Rekrutacja
Zasady przyjęcia na studia
Kolejność zgłoszeń.
REKRUTACJA NA STUDIA PODYPLOMOWE
Rekrutacja na studia podyplomowe wymaga wypełnienia internetowego formularza zgłoszeniowego. Uprzejmie informujemy, że wypełnienie formularza rekrutacyjnego drogą internetową nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek studiów podyplomowych. O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń zastrzega możliwość zaproszenia kandydata na rozmowę rekrutacyjną.
Dokumenty do pobrania.
Uczelnia zastrzega sobie prawo do nie uruchomienia kierunku w przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń.
Opłaty
Pożyczki na kształcenie-nieoprocentowana pomoc zwrotna
Ministerstwo Rozwoju w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój uruchomiło nieoprocentowane pożyczki na cele edukacyjne min. studia podyplomowe. Szczegółowe informacje: www.inwestujwrozwoj.pl
Baza Usług Rozwojowych (BUR)
Nawet do 80% dofinansowania na studia podyplomowe dla mikro, małych i średnich przedsiębiorców!
SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny uzyskał aprobatę PARP i wpis do Bazy Usług Rozwojowych jako podmiot świadczący usługi rozwojowe. Informacje o instytucjach dofinansowujących studia w danym województwie znajdziecie Państwo pod linkiem: http://serwis-uslugirozwojowe.parp.gov.pl/ w zakładce: Dofinansowanie
Aktywizacja dolnośląskiego rynku pracy – III EDYCJA
Dolnośląska Agencja Współpracy Gospodarczej Sp. z o.o. prowadzi kolejną edycję projektu „Aktywizacja Dolnośląskiego Rynku Pracy – III EDYCJA”.
Ze wsparcia mogą skorzystać:
- pracodawcy przedsiębiorstw przechodzących procesy restrukturyzacyjne oraz ich pracownicy w zakresie programów outplacementowych, przewidziani do zwolnienia lub zagrożeni zwolnieniem w zakresie programów outplacementowych,
- osoby zwolnione z pracy z przyczyn niedotyczących Pracownika.
- osoby odchodzące z rolnictwa zamierzające podjąć zatrudnienie poza rolnictwem.
Okres realizacji projektu: kwiecień 2021 - czerwiec 2023. Możliwość sfinansowania kosztu studiów podyplomowych w wysokości do 7 tys. zł. Studia podyplomowe mogą trwać́ maksymalnie do 30 czerwca 2023 r. Więcej szczegółów na stronie Dolnośląskiej Agencji Współpracy Gospodarczej Sp. z o.o.: https://dawg.pl/projekty/aktywizacja-dolnoslaskiego-rynku-pracy-edycja-iii/
rok akademicki 2022-2023 | |
---|---|
10 rat | 780 zł |
2 raty | 3 650 zł |
1 rata | 6 900 zł |
Opłata rekrutacyjna | 300 zł |
Dla absolwentów SWPS i Uniwersytetu SWPS oraz studentów Uniwersytetu SWPS posiadających wyższe wykształcenie oferujemy dodatkową zniżkę w wysokości 300 zł:
- 300 zł zniżki w opłacie rekrutacyjnej (opłata bez zniżki wynosi 300 zł – absolwent płaci 0 zł).
Na dwa tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.