Black Friday a inflacja
Black Week wraz z Black Friday i Cyber Monday to kilka listopadowych dni dużych wyprzedaży, które rozpoczynają sezon przedświątecznych promocji. Warto zastanowić się, jakie psychologiczne mechanizmy działają na nas w tym szczególnym czasie i czy inflacja przeszkodzi nam w zakupach. Psycholożka biznesu, prof. Alicja Grochowska z Uniwersytetu SWPS w Poznaniu, opowiada również o tym, co zrobić, aby nie wpaść w pułapkę (pozornie) niskich cen.
Już samo słowo WYPRZEDAŻ może działać jak bodziec wyzwalający instynkt łowczy. To bodziec, który zapowiada jakąś nagrodę. Wcześniej nauczyliśmy się, że gdy pojawia się słowo wyprzedaż, najczęściej podkreślone na czerwono, to jest szansa, że coś uda nam się zdobyć, upolować, że spotka nas jakaś nagroda. Już na sam widok tego słowa możemy zareagować silną chęcią pójścia do sklepu.
prof. Alicja Grochowska, psycholog biznesu, Uniwersytet SWPS w Poznaniu
Materiały Audio
Dlaczego niektórzy tak łatwo ulegają promocjom?
Jakie mechanizmy psychologiczne działają na nas w czasie promocji?
Instynkt łowczy podczas Black Friday
Jak oddziałuje na nas wyraz WYPRZEDAŻ?
Jak inflacja i wysokie ceny wpłyną na zainteresowanie Black Friday?
Czy Black Friday poprawi nam nastrój w dobie inflacji?
Czemu czasem nabieramy się na (pozorne) okazje?
Kiedy wpadamy w pułapkę niskich cen?
Co robić, żeby nie poddać się wyprzedażom i (pozornie) niskim cenom?