Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

Współpraca uczelni z Grupą Onet-RASP

float_intro: images-old/2015/Aktualnosci/dziennikarstwo_2000_1316.jpg

Uniwersytet SWPS rozpoczął współpracę z nowym partnerem – Grupą Onet-RASP, jedną z najbardziej rozpoznawalnych firm medialnych w Polsce. Eksperci z Digital Media Campus, szkoły dziennikarskiej tworzonej przez specjalistów z Onet-RASP, poprowadzą cykl zajęć „Nowoczesne narzędzia współczesnego dziennikarza”. Cykl jest adresowany do studentów pierwszego roku dziennikarstwa i komunikacji społecznej.

Praktyczny wymiar dziennikarstwa

Celem współpracy jest stworzenie modułu dydaktycznego, który przede wszystkim w sposób praktyczny przygotuje studentów do pracy w mediach elektronicznych. W semestrze zimowym 2016/2017 dziennikarze z Digital Media Campus poprowadzą 30-godzinny cykl zajęć, podzielony na 10 spotkań. Ich tematyka będzie związana z zagadnieniami najistotniejszymi z punktu widzenia dziennikarstwa internetowego.

Studenci poznają m.in. internetowe formy materiałów dziennikarskich (live blog, microblog, virale) oraz zasady tworzenia contentu i mierzenia jego efektywności. Dowiedzą się, w jaki sposób wykorzystać media społecznościowe (Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram) w codziennej pracy oraz jak konstruować materiały wideo, atrakcyjne dla użytkowników zarówno pod względem merytorycznym, jak i wizualnym. Program zajęć obejmuje także zagadnienia związane z SEO, czyli tworzeniem materiałów „przyjaznych” dla wyszukiwarek internetowych, reklamą natywną i bezpieczeństwem w sieci.

Ponadto w ramach współpracy studenci będą mogli odbyć praktyki i staże w redakcjach Onet.pl.

W tym roku do grona prowadzących zajęcia dołączają specjaliści z grupy Onet-RASP. Współpraca ta jest elementem realizacji strategii, zgodnie z którą studenci już od pierwszych zajęć mają kontakt z praktyką zawodową. Onet-RASP, jako firma o bardzo silnej pozycji w obszarze dziennikarstwa internetowego, umożliwi studentom zapoznanie się ze specyfiką pracy w świecie nowoczesnego cyfrowego wydawnictwa, m.in. poprzez warsztaty z zakresu podstaw tworzenia materiałów online, pisania blogów, tworzenia content video, pisania „pod Google”, wizualizacji danych, bezpieczeństwa w sieci.

dr hab.  Barbara Giza, prof. Uniwersytetu SWPS

 

Współpraca z czołowymi mediami

Dotychczas uczelnia podpisała umowy o współpracy z największymi i najbardziej opiniotwórczymi dziennikami – „Gazetą Wyborczą” i „Rzeczpospolitą”, a także stacją telewizyjną TVN, gdzie najlepsi studenci dziennikarstwa Uniwersytetu SWPS mogą odbywać praktyki i staże.

Uczelnia współpracuje również z Narodowym Instytutem Audiowizualnym, w którym studenci odbywają zajęcia z Akademii filmu dokumentalnego – zapoznają się z najnowszą technologią filmową i biorą udział w projekcjach w nowoczesnej sali kinowej NInA.

Lider polskiego rynku internetowego

Grupa Onet S.A. od lat jest liderem polskiego rynku internetowego i jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w kraju. Należy do niej wiele popularnych serwisów i usług online, m.in. portal internetowy Onet.pl, serwisy wideo Onet.tv oraz VoD.pl, lokalizator internetowy Zumi.pl, porównywarka cen Skapiec.pl, serwis z opiniami o usługach i produktach Opineo.pl i wiele innych. Serwisy Onet S.A. odwiedza miesięcznie ponad 16,5 mln użytkowników (PBI/Gemius, czerwiec 2016).

Program szkoleniowy Digital Media Campus został stworzony przez Grupę Onet S.A. z myślą o studentach dziennikarstwa i osobach, które już pracują w zawodzie, a chcą zdobyć nowe kompetencje związane z rozwojem mediów elektronicznych. Uczestnicy programu poznają nowoczesne narzędzia wykorzystywane w dziennikarstwie internetowym, tajniki mediów społecznościowych, projektowania stron internetowych, tworzenia materiałów wideo oraz weryfikacji treści publikowanych w sieci.

Digital Media Campus jest realizowany także na Słowacji, Węgrzech oraz w Serbii. – To unikalny program adresowany do wszystkich, którzy chcą się uczyć dziennikarstwa od najlepszych osób na rynku – podkreśla Piotr Łęgowski, Head of Digital Media Campus Poland ONET-RAS Polska.