Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Uczyń z pasji swój zawód
Rozwiń swoje umiejętności

Pasjonują cię gry cyfrowe? Interesuje cię świat nowych technologii? Na naszych studiach poznasz proces tworzenia gier od koncepcji po finalny projekt.

  • Nauczysz się tworzyć narrację w grach cyfrowych, konstruować fabułę oraz dostosowywać scenariusze gry do możliwości narracyjnych gatunku i platformy.
  • Poznasz podstawy programowania i projektowania graficznego oraz zaprojektujesz własny interfejs dla wybranego gatunku gry cyfrowej.
  • Dowiesz się, jak analizować i projektować mechaniki wykorzystywane w grach, a także jak je prototypować w ramach pracy nad projektem.
  • Nauczysz się analizować oraz oceniać mocne i słabe strony wybranych światopowieści.
  • Będziesz tworzyć własne prototypy oraz projekty gier.

Więcej niż projektowanie gier cyfrowych
Zdobądź dodatkową wiedzę

Aby przygotować cię do pracy w branży gier cyfrowych, damy ci coś znacznie więcej niż tylko umiejętności techniczne.

  • Dzięki przedmiotom z obszaru kultury, sztuki i groznawstwa zdobędziesz dodatkową wiedzę oraz poznasz kontekst kulturowy tworzenia cyfrowych światów.
  • Nauczysz się przeprowadzania badań focusowych oraz testów użyteczności, dzięki czemu zadbasz o jakość tworzonej gry i odpowiesz sobie na kluczowe pytania powstałe w trakcie projektowania.
  • Dowiesz się wszystkiego o procesie produkcji gier w odniesieniu do specyfiki lokalnych oraz globalnych rynków wraz z ich kulturowym i ekonomicznym kontekstem.

Co jeszcze wyróżnia nasze studia
Dlaczego warto

  1. Nowoczesne pracownie

    Poznasz podstawy języków programowania wysokiego poziomu (głównie C#) oraz profesjonalne narzędzia stosowane przez ekspertów z branży. Nasze pracownie wyposażone są w najnowszy sprzęt i oprogramowanie (m.in. Unity, Unreal, Visual Studio Code, Twine, WorldAnvil czy WorldScribe). Do twojego użytku będą też konsole PlayStation 5 oraz bogata biblioteka gier cyfrowych i planszowych.

  2. Aż 960 godzin praktyk

    Na naszych studiach zdobędziesz praktyczne doświadczenie i przygotujesz się do wejścia na rynek pracy. Umożliwimy ci odbycie praktyk zawodowych w aktywnie działających na rynku przedsiębiorstwach. 960 godzin to aż sześć miesięcy praktyk realizowanych etapami! To czas, w którym pod okiem ekspertów i praktyków z branży nauczysz się pracować w realnym środowisku pracy.

  3. Specjaliści z branży

    Weźmiesz udział w zajęciach z ekspertami posiadającymi wieloletnie doświadczenie zarówno w projektowaniu gier, jak i w zawodach pokrewnych: zarządzaniu projektami, analizą danych, projektowaniu doświadczenia użytkownika. Będzie to dla ciebie doskonała okazja, by poznać świat gier cyfrowych od podszewki i móc zdecydować, który obszar najbardziej ci odpowiada.

Dostosuj ścieżkę do swoich zainteresowań
Wybierz specjalność

Na kierunku Game Design oferujemy dwie specjalności.

  1. Projektowanie narracji gier cyfrowych

    Na tej specjalności poznasz specyfikę tworzenia historii oraz unikalnych światów dla gier cyfrowych zgodnie z zasadami pisania kreatywnego. Zrealizujesz projekty, które pozwolą ci zapanować nad scenariuszem oraz strukturami dialogowymi. Nauczysz się tworzyć spójne, interesujące i odpowiadających na potrzeby odbiorcy narracje growe różnego typu. Poznasz zasady klarownej wizji gry, konteksty kulturowe rynku i aktualne trendy w branży gier.

  2. Projektowanie rozgrywki gier cyfrowych

    Na tej specjalności dowiesz się, jak projektować wielopoziomowe gry cyfrowe. Nauczysz się efektywnie dobierać mechaniki i inne narzędzia, tak aby zrealizować założenia gry i stworzyć kompleksową, interesującą i zbalansowaną rozgrywkę. Dowiesz się, jak zadbać o tzw. gamefeel i wykorzystać praktyki UX, by bezbłędnie prowadzić gracza przez ekrany gry i kolejne poziomy. Poznasz też systemy i zasady, które budują całość rozgrywki.

Partnerzy kierunku
Z kim współpracujemy

  • logo Krakowskie Stowarzyszenie Komiksowe
  • logo Anshar Studios
  • logo Digital Dragons
  • logo Indie Games Starter

Atrakcyjne perspektywy zawodowe
Jak wykorzystasz to w przyszłości

Rynek gier komputerowych rozwija się bardzo dynamicznie. Pracodawcy poszukują osób z wszechstronnymi umiejętnościami i zróżnicowanymi kwalifikacjami. Na naszych studiach zdobędziesz nie tylko niezwykle przydatne i cenione w branży zdolności techniczne umożliwiające samodzielną pracę prototypową. Co ważniejsze, zyskasz również doświadczenie w pracy zespołowej nad całościowymi projektami gier, dzięki czemu staniesz się cenionym i poszukiwanym na rynku pracy ekspertem. Po ukończeniu studiów na kierunku Game Design możesz pracować m.in. w zaprezentowanych zawodach.

Grupa studentów wraz z wykładowcą w pracowni uczelni

System Designer

Współpracuje z zespołem, by odwzorować wizję gry za pomocą zaimplementowanych w niej systemów.

Narzędzia pracy projektanta gier cyfrowych

Gameplay Designer

Projektuje mechaniki rozgrywki w taki sposób, aby zapewnić graczowi optymalne doświadczenie i równocześnie dbać o przekazanie wizji gry.

Troje projektantów gier cyfrowych podczas omawiania projektu

Quest Designer

Planuje i implementuje do gry zadania, które dobrze współgrają zarówno z warstwą narracyjną, jak i z zastosowanymi mechanikami i systemami.

Game Director

Game Director

Dba o realizację procesu produkcyjnego gry, kontrolując i organizując pracę nad jej różnymi aspektami.

UX Designer

Narrative Designer

Odpowiada za zaplanowanie i prowadzenie warstwy narracyjnej gry oraz historii, którą ma ona opowiadać.

Game Writer

Game Writer

Przenosi wizję gry i założenia dotyczące opowiadanej historii na różne teksty, z którymi gracz styka się w świecie gry.

Creative Director

Creative Director

Dba o realizację wizji gry, nadzorując jej produkcję na różnych etapach i kontrolując spójność warstwy mechanicznej i narracyjnej.

Zespół
Z kim będziesz
współpracować

Marta Błaszkowska-Nawrocka
dr
 
Cielecka, Magdalena
Etatowy
Nie
Specjalizacja
tłumaczka i scenarzystka gier, pracuje nad rozprawą doktorską o dyskursach pamięci w polskich grach
Biogram
Nie
Tytuł
dr
Imię i nazwisko
Magdalena Cielecka
dr Magdalena Cieleckaproducentka gier, była odpowiedzialna m.in. za Clockwork Tales, dwie odsłony serii Grim Legends czy Irony Curtain: From Matryoshka with Love wydane przez studio Artifex Mundi; obecnie szefowa produkcji w Anshar Studios
Gadzina, Konrad
Etatowy
Nie
Specjalizacja
programista, mentor IT, trener mentalny, absolwent informatyki oraz psychologii rozwoju kompetencji interpersonalnych
Biogram
Nie
Tytuł
mgr
Imię i nazwisko
Konrad Gadzina
mgr Konrad Gadzinaprogramista, mentor IT, trener mentalny, absolwent informatyki oraz psychologii rozwoju kompetencji interpersonalnych
Janik, Justyna
Etatowy
Nie
Specjalizacja
grozawczyni i kulturoznawczyni, naukowo interesuje się grami cyfrowymi w kontekście badania relacji między graczem a obiektem gry
Biogram
Nie
Tytuł
dr
Imię i nazwisko
Justyna Janik
dr Justyna Janikgrozawczyni i kulturoznawczyni, naukowo interesuje się grami cyfrowymi w kontekście badania relacji między graczem a obiektem gry
Jutkiewicz, Michał
Etatowy
Tak
Specjalizacja
kulturoznawca specjalizujący się w kulturze popularnej i nowych mediach, szczególnie komiksach, grach planszowych oraz RPG
Biogram
Nie
Tytuł
mgr
Imię i nazwisko
Michał Jutkiewicz
Miasto
krakow
Stanowisko
adiunkt
Funkcja na Wydziale
{"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Interdyscyplinarny w Krakowie","Nazwa odmieniona":""}}
Funkcja w Instytucie
[]
Funkcja w Centrum
[]
Funkcja w Katedrze
[]
mgr Michał Jutkiewiczkulturoznawca specjalizujący się w kulturze popularnej i nowych mediach, szczególnie komiksach, grach planszowych oraz RPG
Kozyra, Magdalena
Etatowy
Nie
Specjalizacja
doktorantka kulturoznawstwa, przygotowuje rozprawę doktorską na temat doświadczenia porażki w grach cyfrowych i kulturach graczy
Biogram
Nie
Tytuł
mgr
Imię i nazwisko
Magdalena Kozyra
mgr Magdalena Kozyradoktorantka kulturoznawstwa, przygotowuje rozprawę doktorską na temat doświadczenia porażki w grach cyfrowych i kulturach graczy
Kukulak, Szymon Piotr
Etatowy
Nie
Specjalizacja
naukowo zajmuje się literaturoznawstwem i groznawstwem
Biogram
Nie
Tytuł
mgr
Imię i nazwisko
Szymon Piotr Kukulak
mgr Szymon Piotr Kukulaknaukowo zajmuje się literaturoznawstwem i groznawstwem
Mihok, David
Etatowy
Nie
Specjalizacja
game designer, absolwent elektroniki w Akademii Górniczo-Hutniczej i projektowania rozgrywki gier cyfrowych w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie
Biogram
Nie
Tytuł
inż.
Imię i nazwisko
David Mihok
inż. David Mihokgame designer, absolwent elektroniki w Akademii Górniczo-Hutniczej i projektowania rozgrywki gier cyfrowych w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie
Nawrocki, Maciej
Etatowy
Tak
Specjalizacja
filolog polski, historyk kultury, groznawca
Biogram
Nie
Tytuł
dr
Imię i nazwisko
Maciej Nawrocki
Miasto
krakow
Stanowisko
adiunkt
Funkcja na Wydziale
{"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Interdyscyplinarny w Krakowie","Nazwa odmieniona":""}}
Funkcja w Instytucie
[]
Funkcja w Centrum
[]
Funkcja w Katedrze
[]
dr Maciej Nawrockifilolog polski, historyk kultury, groznawca
Prokopek, Aleksandra
Etatowy
Nie
Specjalizacja
doktorantka literaturoznawstwa, absolwentka kulturoznawstwa; w pracy badawczej zajmuje się sztuką gier cyfrowych oraz grami awangardowymi
Biogram
Nie
Tytuł
mgr
Imię i nazwisko
Aleksandra Prokopek
mgr Aleksandra Prokopekdoktorantka literaturoznawstwa, absolwentka kulturoznawstwa; w pracy badawczej zajmuje się sztuką gier cyfrowych oraz grami awangardowymi
Rajtar-Kruczyński, Jan
Etatowy
Nie
Specjalizacja
groznawca i projektant gier, twórca podręczników RPG
Biogram
Nie
Tytuł
mgr
Imię i nazwisko
Jan Rajtar-Kruczyński
mgr Jan Rajtar-Kruczyńskigroznawca i projektant gier, twórca podręczników RPG
Sterczewska, Klara
Etatowy
Nie
Specjalizacja
tłumaczka i scenarzystka gier, pracuje nad rozprawą doktorską o dyskursach pamięci w polskich grach
Biogram
Nie
Tytuł
dr
Imię i nazwisko
Klara Sterczewska
dr Klara Sterczewskatłumaczka i scenarzystka gier, pracuje nad rozprawą doktorską o dyskursach pamięci w polskich grach
Tymińska, Marta
Etatowy
Nie
Specjalizacja
psycholożka i kulturoznawczyni, w swojej pracy naukowej skupia się przede wszystkim na grach cyfrowych i ich kulturotwórczej roli
Biogram
Nie
Tytuł
dr
Imię i nazwisko
Marta Tymińska
Funkcja w Instytucie
[]
Funkcja w Centrum
[]
Funkcja na Wydziale
[]
Funkcja w Katedrze
[]
dr Marta Tymińska psycholożka i kulturoznawczyni, w swojej pracy naukowej skupia się przede wszystkim na grach cyfrowych i ich kulturotwórczej roli

Materiały
audio-wideo

Zapraszamy do obejrzenia materiałów wideo dotyczących kierunku, który cię interesuje, a także formalności związanych z aplikowaniem na studia.

Zobacz pozostałe wideo
 

Rekrutacja
krok po kroku

Pamiętaj, że możesz aplikować tylko na jeden kierunek.

Sprawdź, jak przebiega proces rekrutacji
  1. Wypełnij internetowy
    formularz rekrutacyjny
  2. Wgraj skan dokumentów
    i poczekaj na ich weryfikację
  3. Zawrzyj umowę
    elektroniczną
  4. Dostarcz dokumenty
    do Biura Rekrutacji
  5. Sprawdź decyzję
    o przyjęciu na studia w formularzu rekrutacyjnym

Opłaty
i stypendia

Opłata rekrutacyjna

Opłatę w wysokości 85 PLN należy wpłacić za pośrednictwem PayU w formularzu rekrutacyjnym.

Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna, chyba że: kierunek studiów, na który ubiegał się kandydat, nie został uruchomiony (z wyłączeniem sytuacji, kiedy kandydat zdecyduje się na inny kierunek studiów na Uniwersytecie SWPS).

Sprawdź, jak obniżyć czesne
 

Czesne za pierwszy rok

rok akademicki 2024/2025 wysokość raty
Zapłać w 10 ratach 1 465 PLN
Zapłać w 2 ratach 7 205 PLN
Zapłać całość 13 850 PLN

Zostańmy w kontakcie

Nie wiesz jeszcze, jakie studia wybrać, ale chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na temat tego kierunku? Zostaw nam swoje dane, aby być na bieżąco.

Umów się na konsultację

Jeśli masz pytanie, zarezerwuj konsultację online w dogodnym dla siebie terminie.

Zarezerwuj konsultację

Zadzwoń do nas

Jeśli chcesz porozmawiać z naszym konsultantem już teraz, skontaktuj się z nami telefonicznie.

+ 48 22 103 26 30

Drzwi Otwarte Online – Game Design
24 kwietnia, godz. 17.00