Mediacja językowa w praktyce– badanie kompetencji zawodowych nauczycieli języka angielskiego, pracujących w szkolnictwie podstawowym i ponadpodstawowym w Polsce
anglistka, kierownik Katedry Anglistyki, kierownik kierunku kwalifikacyjno-metodyczne studia nauczania języka angielskiego - studia podyplomowe
Głównym celem projektu, którym kieruje dr Agnieszka Gadomska, jest szeroko zakrojone badanie kompetencji zawodowych nauczycieli języka angielskiego w polskich szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Badanie to posłuży do późniejszego nakreślenia zmian, które należy wprowadzić w programie kształcenia neofilologów na studiach wyższych.
Numer projektu: 27390, program MINIATURA Narodowego Centrum Nauki
Założenia projektu
Celem projektu jest kompleksowe przebadanie różnych kompetencji zawodowych nauczycieli języka angielskiego w szkolnictwie podstawowym oraz ponadpodstawowym. Wyniki badania przysłużą się do późniejszego zreformowania programów kształcenia neofilologów na uczelniach wyższych.
Przedmiotem pogłębionych badań będzie dokładne określenie konieczności oraz zakresu dostosowania programów kształcenia neofilologów na studiach licencjackich, magisterskich i podyplomowych do zdiagnozowanych potrzeb.
Metodologia
Wykorzystane zostaną ilościowe i jakościowe metody badań:
- I etap: badanie ilościowe – ankieta internetowa w grupie 90-100 respondentów;
- II etap: badanie jakościowe – pogłębiony wywiad w grupie 30 wybranych osób spośród wszystkich ankietowanych.
Użyteczność wyników
Na podstawie wyników planowanych badań, kierownik niniejszego projektu zamierza starać się o dofinansowanie Narodowego Centrum Nauki na kontynuowanie inicjatywy i opracowanie rekomendacji dotyczących kształcenia akademickiego neofilologów.