Opis kierunku
Czego uczymy
Interdyscyplinarne studia dla kreatywnych
Studia na kierunku komunikacja i media skierowane są do osób, które chcą zdobyć wiedzę i kompetencje niezbędne w pracy w branży kreatywnej, medialnej/mediowej, a także w obszarze szeroko pojętego projektowania komunikacji.
Studenci poznają współczesne teorie komunikacji. Uczą się procesów projektowych i myślenia projektowego. Zdobywają wiedzę na temat zaawansowanych metod badań mediów i komunikacji, prototypowania, komercjalizacji i wdrożeń. Podczas warsztatów realizują projekty grupowe i prace indywidualne nad prototypami kreatywnymi w ramach przygotowywanych prac magisterskich. Intensywnie współpracują z zespołem ekspertów i opracowują projekty gotowe do przyszłej komercjalizacji, wykorzystując w tym celu warsztat empiryczny, strategiczny, kreacyjny i wdrożeniowy.
Dlaczego warto wybrać nasze studia
Zapraszamy ludzi ciekawych nowych kreatywnych rozwiązań i nieszablonowych strategii myślenia, którzy chcą realizować badania i wdrożenia o charakterze koncepcyjnym i kreacyjnym. Program studiów tworzy przestrzeń do dyskusji nad zastosowaniami mediów i komunikacji wizualnej w warunkach powstawania nowych potrzeb, oczekiwań i możliwości społecznych. Chcemy nie tylko odpowiadać na potrzeby rynku, lecz także tworzyć jego nowe segmenty i nisze.
Warunki przyjęcia
Jakie wymagania musisz spełnić
Absolwenci dziennikarstwa i komunikacji społecznej I stopnia oraz absolwenci kierunków studiów w ramach preferowanych dyscyplin (filozofia, historia, językoznawstwo, literaturoznawstwo, nauki o kulturze i religii, nauki o sztuce, ekonomia i finanse, geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna, nauki o bezpieczeństwie, nauki o komunikacji społecznej i mediach, nauki o polityce i administracji, nauki o zarządzaniu i jakości, nauki prawne, nauki socjologiczne, pedagogika, psychologia, sztuki filmowe i teatralne, sztuki muzyczne, sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki) są przyjmowani bez egzaminu. Kandydaci, którzy ukończyli studia w innym obszarze, muszą pozytywnie przejść rozmowę kwalifikacyjną.
Egzamin w formie rozmowy kwalifikacyjnej odbędzie się 13.09.2023 r. (środa) od godz. 10.00 w siedzibie uczelni.
Szczegółowe zasady rekrutacji znajdują się na stronach poszczególnych specjalności.
Wybierz specjalność
Aplikujesz na jedną z poniższych specjalności
W ramach kierunku komunikacja i media II stopnia oferujemy dwie ścieżki rozwoju, co pozwala studentom dostosować program studiów do planów zawodowych. Kandydaci wybierają interesującą ich specjalność już na etapie rekrutacji i realizują ją od pierwszego semestru studiów.
-
Komunikacja wizualna
Studia przygotowują do pracy w agencjach kreatywnych, reklamowych i projektowych, w obszarze projektowania komunikacji, brandingu i marketingu wizualnego. Studenci poznają najnowsze teorie projektowe i ich praktyczne zastosowanie. Dowiadują się, jak stosować narzędzia komunikacji wizualnej w kreacji marketingowej, reklamowej, brandingowej, komunikacji marek oraz designie.
Czytaj więcej -
Kreowanie mediów
Studia kształcą w zakresie kreowania szeroko rozumianego obrazu medialnego marki, organizacji i osób. Program składa się głównie z warsztatów prowadzonych przez projektantów i badaczy z sektorów creative industries. Studenci uczą się analizować trendy w komunikacji medialnej i przygotowywać na tej podstawie własne projekty gotowe do wprowadzenia na rynek.
Czytaj więcej
Perspektywy zawodowe
Jak wykorzystasz to w przyszłości
Rynek pracy potrzebuje wszechstronnych specjalistów, którzy znają najnowsze teorie komunikacji społecznej w połączeniu z kulturą medialną, potrafią interpretować dyskurs medialny, określać trendy społeczne i projektować na tej podstawie zmianę; ludzi, którzy odnajdują się w środowisku międzykulturowym, potrafią myśleć i działać projektowo, zarówno jako wykonawcy, jak i moderatorzy.
Nasze studia odpowiadają na tę potrzebę. Przygotowują do wykonywania samodzielnej i zespołowej pracy w agencjach kreatywnych, reklamowych, w obszarze projektowania komunikacji, brandingu i marketingu wizualnego, a także w mediach i przemysłach medialnych.
Zespół
Z kim będziesz
współpracował
Zostańmy w kontakcie
Nie wiesz jeszcze, jakie studia wybrać, ale chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na temat tego kierunku? Zostaw nam swoje dane, aby być na bieżąco.
Umów się na konsultację
Jeśli masz pytania dotyczące rekrutacji na studia, zarezerwuj konsultację online lub umów się na spotkanie w Biurze Rekrutacji w dogodnym dla siebie terminie.
Zadzwoń do nas
Jeśli chcesz porozmawiać z naszym konsultantem już teraz, skontaktuj się z nami telefonicznie.