Opis kierunku
Czego uczymy
Studia kształcą w zakresie kreowania szeroko rozumianego obrazu medialnego marki, organizacji i osób. Program składa się głównie z warsztatów prowadzonych przez projektantów i badaczy z sektorów creative industries. Studenci i studentki poznają sposoby zarządzania potencjałem wizerunkowym oraz zasady planowania i realizowania strategii komunikacyjnych. Uczą się analizować trendy w komunikacji medialnej i przygotowywać na tej podstawie własne projekty gotowe do wprowadzenia na rynek. Zajmują się nie tylko kreowaniem zawartości mediów (kontentu), lecz także projektowaniem kanałów medialnych: blogów, stron internetowych, systemów komunikacji wewnętrznej w firmach i urzędach oraz audiowizualnych mediów komunikacji wizerunkowej – reklam, filmów, stron internetowych, profili w mediach społecznościowych.
Pracujemy w zespole teoretyków oraz doświadczonych praktyków łączących karierę akademicką z doświadczeniem medialnym i w sektorze przemysłów kreatywnych. Współpracujemy ze stałą grupą praktyków z rynku, którzy nie tylko posiadają ogromne doświadczenie w branży, ale także potrafią dzielić się swoją wiedzą, inspirować i wspierać praktyczną realizację studenckich pomysłów. Podążamy za indywidualnymi zainteresowaniami i wspieramy predyspozycje naszych studentów i studentek. Pracujemy w partnerskiej i kreatywnej atmosferze.
Wyprzedzamy trendy – proponujemy zmodyfikowany program studiów. Uwzględniliśmy w nim nasze dotychczasowe doświadczenia, zaproponowaliśmy nowe rozwiązania organizacyjne i merytoryczne. Poprzez rozbudowaną ofertę przedmiotów opcyjnych dajemy możliwość rozwoju zarówno tym, którzy mieli już do czynienia z brandingiem czy public relations, jak i tym, którzy chcą rozwinąć swoje kompetencje w tych obszarach, uzupełniając tym samym swoje wcześniejsze wykształcenie.
Adresaci kierunku
Studia są adresowane do osób, które strategicznie zarządzają swoją karierą i dążą do zawodowego usamodzielnienia się – na studiach udoskonalą kompetencje biznesowe, takie jak: zarządzanie projektami, myślenie kreatywne czy prowadzenie współpracy biznesowej. Studia zainteresują tych, którzy planują przyszłość zawodową w jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów gospodarki – w sektorze creative industries.
Zapraszamy absolwentów i absolwentki kierunków związanych z dziennikarstwem i komunikacją społeczną, komunikacją wizerunkową, marketingiem, public relations i zarządzaniem, którzy mają potrzebę profesjonalizacji swoich kompetencji pod kątem potrzeb rynku pracy, a także wszystkich, którzy chcą poszerzyć wiedzę i umiejętności w zakresie badań i analizy komunikacji marki, kreowania wizerunku i zarządzania komunikacją marki (zwłaszcza brandingu i public relations) oraz projektowania graficznego, kreowania obrazu i dźwięku czy zastosowania technologii multimedialnych.
Projekty
naszych studentów
Nasze studia to nie wkuwanie teorii czy zaliczanie egzaminów, lecz przede wszystkim zdobywanie praktycznych umiejętności. Studenci pracują na konkretnych projektach, a zajęcia warsztatowe odbywają się w małych grupach, dzięki czemu osoby studiujące zawsze mogą liczyć na indywidulane wsparcie wykładowców.
Wyjątkowa oferta
dla naszych studentów
Pracujemy na najlepszym oprogramowaniu: Adobe Illustrator, Photoshop, InDesign, After Effects, Premiere Pro, Lightroom, Fontlab Studio, Adobe XD, Figma, Axure, Blender, Substance 3D, Adobe Dimension.
Korzystamy z profesjonalnych narzędzi Affinity cenionych przez najlepszych grafików i projektantów. Każdy student dostaje indywidualną licencję na trzy aplikacje: Affinity Designer (najbardziej precyzyjny program do tworzenia ilustracji, logo i projektów marek), Affinity Photo (jeden z najszybszych edytorów zdjęć) oraz Affinity Publisher (program do tworzenia książek, magazynów, broszur i plakatów).
Studenci mogą korzystać z pracowni foto, pracowni video, pracowni druku, pracowni plastycznej i pracowni graficznej.
Atuty kierunku
Dlaczego warto
Całkowicie nowy sposób studiowania
Program studiów jest odwzorowaniem procesu projektowego, na który składają się: wprowadzenie – diagnoza problemów – definicja problemów – kreacja rozwiązań – prototypowanie i rozwój.
Mocne podstawy
Semestr 1
Poznasz zagadnienia związane z dyskursami mediów i sprawnościami medialnymi.
Warsztat empiryczny
Semestr 2
Zgłębisz warsztat empiryczny, na który składa się zbieranie danych, analiza i wnioskowanie (synteza). Nauczysz się definiowania problemów projektowych i wypracowywania strategicznych rozwiązań dla działań w obszarze szeroko rozumianych produktów medialnych.
Praca kreacyjna
Semestr 3
Poświęcisz się jest pracy kreacyjnej i budowaniu prototypów rozwiązań. Poszerzysz kontekst odpowiedni dla specjalności o sprawności medialne.
Tworzenie rozwiązań
Semestr 4
Przygotujesz ostateczne propozycje rozwiązań i dowiesz się, w jaki sposób komercjalizować projekty.
Wybrane moduły w trakcie studiów
Co oferujemy
-
Design Thinking
Podczas tych warsztatowych zajęć poznajesz i trenujesz kompetencje w zakresie myślenia projektowego, w tym szczególnie w wykorzystaniu narzędzi i technik kreacyjnych z obszaru Desing Thinking. Przed tobą: koncentracja na użytkowniku, kreatywna kolaboracja, eksperymentowanie i testowanie hipotez.
-
Aplikacje mobilne
Ćwiczenia o charakterze praktycznym, podczas których poznajesz funkcjonujące systemy projektowania aplikacji mobilnych (OSX, Google), w części warsztatowej projektujesz swoją własną aplikację z uwzględnieniem struktury, architektury informacji, przepływów i layoutu. Przed tobą: kreacja, User Experience, grafika, realizacja, testowanie, monitoring i rozwój.
-
Brand Experience
Moduł zajęć składający się z wykładu Brand Experience i ćwiczeń Design Management. Poznajesz zagadnienia związane z całościowym ujęciem programów wizerunkowych: zachowania, designu i komunikacji z punktu widzenia organizacji i jej otoczenia, uczysz się zarządzania designem jako strategią rozwoju, dowiadujesz się, jak design pozwala organizacji się rozwijać. Przed tobą: badanie doświadczenia marki, trening spójności i głębokie zanurzenie w marce.
-
Komercjalizacja i aplikacyjność
Podczas ostatniego semestru studiów, gdy twoje kreatywne rozwiązania w ramach pracy dyplomowej są już zaplanowane, przychodzi czas, by praktycznie działać na rzecz komercjalizacji swoich projektów z obszaru mediów, komunikacji, komunikacji wizualnej i rozwiązań kontentowych. Doświadczeni specjaliści w zakresie komercjalizacji podpowiadają, gdzie szukać partnerów biznesowych, jak odnaleźć dla siebie i swojego konceptu kreatywnego miejsce na rynku biznesowym lub rozwiązań społecznych. Przed nami: kreatywność, technika, potencjał rynkowy, strategie komunikacyjne i biznesowe.
Perspektywy zawodowe
Jak wykorzystasz to w przyszłości
Absolwent kierunku komunikacja i media na specjalności kreowanie mediów jest przygotowany do wykonywania samodzielnej i zespołowej pracy w mediach oraz przemysłach medialnych. Zna najnowsze teorie komunikacji społecznej w połączeniu z kulturą medialną, umie interpretować dyskurs medialny i projektować na tej podstawie zmianę i określać trendy społeczne. Jest przygotowany do pracy w środowisku międzykulturowym (społecznie i językowo). Umie myśleć i działać projektowo zarówno jako wykonawca, jak i moderator realizacji projektu, prowadzić działania kreatywne od koncepcji do wdrożenia i komercjalizacji. Jest przygotowany do pracy w mediach różnych typów, w agencjach kreatywnych, instytucjach komunikacji w sferze publicznej, prowadzenia własnej działalności w obszarze przemysłów kreatywnych, public relations, branży marketingowej, reklamowej i rozrywkowej, zarządzania mediami i komunikacją.
Absolwenci kierunku komunikacja i media, specjalność: kreowanie mediów, mogą pracować w:
- agencjach kreatywnych, brandingowych, projektowych, eventowych i reklamowych
- mediach klasycznych i networkingu
- działach kreacji firm i instytucji medialnych
- działach Public Relations, Public Affairs
- studiach produkcji i postprodukcji audio i video
- sektorach kreacji produktów medialnych
- własnych firmach obszaru kreatywnego
Zespół
Z kim będziesz
współpracował
Wybór specjalności
Kiedy podejmujesz decyzję
Kreowanie mediów to jedna z dwóch specjalności oferowanych na studiach II stopnia na kierunku komunikacja i media. Specjalność wybierasz już podczas aplikowania na studia, wypełniając formularz rekrutacyjny.
Rekrutacja
krok po kroku
Pamiętaj, że możesz aplikować tylko na jeden kierunek.
Sprawdź, jak przebiega proces rekrutacji- Wypełnij internetowy
formularz rekrutacyjny - Wgraj skan dokumentów
i poczekaj na ich weryfikację - Sprawdź kwalifikację
na egzamin - Zawrzyj umowę
elektroniczną - Dostarcz dokumenty
do Biura Rekrutacji - Sprawdź decyzję
o przyjęciu na studia w formularzu rekrutacyjnym
Warunki
przyjęcia
- absolwenci dziennikarstwa i komunikacji społecznej I stopnia – wstęp wolny
- absolwenci kierunków studiów w ramach preferowanych dyscyplin (dziedzina nauk humanistycznych: filozofia, historia, językoznawstwo, literaturoznawstwo, nauki o kulturze i religii, nauki o sztuce; dziedzina nauk społecznych: ekonomia i finanse, geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna, nauki o bezpieczeństwie, nauki o komunikacji społecznej i mediach, nauki o polityce i administracji, nauki o zarządzaniu i jakości, nauki prawne, nauki socjologiczne, pedagogika, psychologia; dziedzina sztuki: sztuki filmowe i teatralne, sztuki muzyczne, sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki; dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych, dyscyplina: architektura i urbanistyka) – wstęp wolny
- absolwenci spoza preferowanych dyscyplin – pozytywny wynik rozmowy kwalifikacyjnej
- egzamin w formie rozmowy kwalifikacyjnej: 15.07.2024 r. (poniedziałek) lub 09.09.2024 r. (poniedziałek), online
- znajomość języka polskiego na poziomie B2 (dotyczy obcokrajowców)
Dokumenty rekrutacyjne
Zasady rekrutacji
- Warunki, tryb oraz termin rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji 2025-2026(PDF, 568 KB)
- Sposób przeliczania wyników z matury 2025-2026 (PDF, 238 KB)
- Szczegółowe zasady rekrutacji na kierunki w języku polskim 2024-2025 (PDF, 370 KB)
- Szczegółowe zasady rekrutacji na kierunki w języku angielskim 2024-2025 (PDF, 273 KB)
Zawarcie umowy
- Wzór umowy elektronicznej i tabela opłat 2024-2025 (PDF, 258 KB)
- Instrukcja skanowania dokumentów (PDF, 181 KB)
Dokumenty potwierdzające wykształcenie
Przetwarzanie danych osobowych
Opłaty
i stypendia
Opłata rekrutacyjna
Opłatę w wysokości 85 PLN należy wpłacić za pośrednictwem PayU w formularzu rekrutacyjnym.
Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna, chyba że: kierunek studiów, na który ubiegał się kandydat, nie został uruchomiony (z wyłączeniem sytuacji, kiedy kandydat zdecyduje się na inny kierunek studiów na Uniwersytecie SWPS).
Sprawdź, co obejmuje czesne Sprawdź, jak obniżyć czesneCzesne za pierwszy rok
rok akademicki 2024/2025 | wysokość raty |
---|---|
Zapłać w 10 ratach | 1 395 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 6 865 PLN |
Zapłać całość | 13 200 PLN |
Zostańmy w kontakcie
Nie wiesz jeszcze, jakie studia wybrać, ale chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na temat tego kierunku? Zostaw nam swoje dane, aby być na bieżąco.
Umów się na konsultację
Jeśli masz pytania dotyczące rekrutacji na studia, zarezerwuj konsultację online lub umów się na spotkanie w biurze rekrutacji w dogodnym dla siebie terminie.
Zadzwoń do nas
Jeśli chcesz porozmawiać z naszym konsultantem już teraz, skontaktuj się z nami telefonicznie.