Czy Twoje dziecko doświadczyło lub doświadcza przemocy w szkole?
Agresja fizyczna, przemoc psychiczna, cyberprzemoc – aż co trzeci uczeń doświadcza przemocy rówieśniczej. Czy Twoje dziecko również ma takie doświadczenia? Rola, jaką pełnisz jako rodzic czy opiekun dziecka doświadczającego przemocy, jest kluczowa dla stworzenia odpowiednich rozwiązań systemowych, bazujących na doraźnym wsparciu i profesjonalnej pomocy.
Weź udział w badaniu naukowym – chcemy poznać Twoją perspektywę, abyśmy wspólnymi siłami mogli sobie lepiej radzić z prześladowaniem rówieśniczym.
Jaki jest cel badania?
Celem badania naukowców z Uniwersytetu SWPS jest poznanie doświadczeń oraz opinii rodziców/opiekunów, aby usprawnić szkolne programy antyprzemocowe. Doświadczenia te pomogą nam także w lepszym poznaniu zjawiska prześladowania wśród dzieci i młodzieży. Nasz zespół współpracuje z doświadczonymi badaczami przemocy z Uniwersytetu w Toronto (Kanada).
Kogo szukamy?
Weź udział w badaniu, jeśli jesteś rodzicem lub opiekunem dziecka, które na etapie szkoły podstawowej lub szkoły ponadpodstawowej doświadczyło prześladowania rówieśniczego.
Na czym polega udział w badaniu?
- Krok 1 – zgłoszenie: wypełnij wstępny kwestionariusz i poczekaj na informację zwrotną
- Krok 2 – kontakt: skontaktuje się z Tobą badacz i zaproponuje termin oraz miejsce spotkania
- Krok 3 – wywiad: opowiesz o swoich doświadczeniach
- Zakończenie projektu: jeśli tylko wyrazisz taką chęć, otrzymasz wyniki naszego badania
Dlaczego warto wziąć udział?
Przemoc rówieśnicza staje się coraz bardziej powszechnym zjawiskiem. Poznanie perspektywy rodzica/opiekuna pozwoli ulepszyć szkolne programy antyprzemocowe oraz uzupełnić lukę w badaniach tego obszaru.
Kontakt
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kierownik projektu
dr Małgorzata Wójcik – doktor nauk społecznych w zakresie psychologii, absolwentka filologii angielskiej Uniwersytetu Śląskiego. Obecnie w swojej pracy zajmuje się badaniem powodów i przejawów przemocy szkolnej oraz dynamiki grup rówieśniczych. Wraz z zespołem opracowuje i wdraża innowacyjne programy edukacyjne zapobiegające przemocy, stygmatyzacji i dyskryminacji w grupach rówieśniczych. Zobacz biogram »