O studiach
Projektowanie usług to interdyscyplinarna dziedzina, która łączy metody i narzędzia zaczerpnięte z socjologii, psychologii, strategii biznesowej, zarządzania, etnografii, badań społeczno-gospodarczych, ewaluacyjnych czy projektowania UX. Program zajęć koncentruje uwagę na relacjach i interakcjach między ludźmi oraz pomiędzy fizycznymi i wirtualnymi aspektami danej usługi, występującymi w procesie jej świadczenia.
Nasze studia pomogą odkryć, zdefiniować i rozwinąć praktyczne umiejętności projektowania i ewaluacji usług, z których użytkownicy będą chcieli korzystać, i które będą polecać innym. Tak w instytucjach publicznych, jak i w biznesie, zapewnienie wysokiej jakości usług jest nadal wyzwaniem, to otwiera możliwości nowej grupie specjalistów – projektantom usług, których obecnie poszukują największe polskie i zagraniczne firmy, reprezentujące najróżniejsze branże.
Więcej informacji o studiach
Uczymy praktycznego podejścia do
- projektowania doświadczeń,
- badania potrzeb użytkowników usług,
- tworzenia zorientowanego na odbiorcę,
- oceny wartości proponowanych rozwiązań,
- tworzenia i testowania prototypów usług,
- argumentowania decyzji projektowych,
- projektowania doświadczeń użytkowników,
- prototypowania z uwzględnieniem perspektywy klienta.

Usługi są fundamentem gospodarki, dlatego ich rola we współczesnym świecie stale rośnie, a postępująca digitalizacja odsłania coraz to nowe przestrzenie do innowacji. Czytaj więcej

Agnieszka Mróz
współkierowniczka merytoryczna kierunku
To, że fundamentem współczesnej gospodarki są usługi, nie ulega żadnej wątpliwości. Co więcej, nie istnieją produkty bez usług. Wszystko, co nas otacza, jest usługą, procesem: od wizyty w salonie fryzjerskim czy kosmetycznym, przez naszą pracę, edukację, zakupy przez internet czy w sklepach stacjonarnych, usługi finansowe, z których korzystamy, wizyty u lekarzy, załatwianie spraw w urzędach, przemieszczanie się w naszych miejscach zamieszkania, podróże etc. Rola usług we współczesnym świecie stale rośnie, a postępująca digitalizacja odsłania coraz to nowe przestrzenie do innowacji.
współkierowniczka merytoryczna kierunku


Zapraszamy serdecznie wszystkich zainteresowanych pogłębieniem tematu projektowania skoncentrowanego na potrzebach użytkowników, głodnych nowych doświadczeń i praktycznej wiedzy. Czytaj więcej

dr hab. Magdalena Kochanowska
współkierowniczka merytoryczna kierunku
W projektowaniu usług poruszamy się w bardzo kompleksowym krajobrazie, gdzie trzeba pogodzić potrzeby użytkowników zewnętrznych i wewnętrznych (np. pracowników) z wytycznymi biznesowymi i możliwościami technologicznych. Proces projektowania usług jest uniwersalny. Można go zastosować do każdego sektora, branży, wyzwania. Zapraszamy serdecznie wszystkich zainteresowanych pogłębieniem tematu projektowania skoncentrowanego na potrzebach użytkowników, głodnych nowych doświadczeń i praktycznej wiedzy.
współkierowniczka merytoryczna kierunku

Partnerzy kierunku
Studia School of Form
Czy to studia dla ciebie?
To studia dla osób, które pracują w szeroko pojętych usługach lub tworzą produkty w obszarze biznesu, sektorze publicznym, służbie zdrowia, edukacji, programach finansowanych z funduszy europejskich, oraz w innych pokrewnych obszarach.
Program został przygotowany dla każdego, kto chce wykorzystać elementy service designu w swojej pracy, w szczególności na takich stanowiskach, jak:
- badacz,
- projektant UX,
- psycholog,
- socjolog,
- etnolog,
- projektant wnętrz,
- architekt,
- architekt informacji,
- projektant programów publicznych,
- badacz sektora społeczno-gospodarczego,
- ewaluator interwencji publicznych,
- manager,
- product owner.
Dlaczego warto?

- Będziesz mieć ponad 190 godzin pracy warsztatowej – zajęcia teoretyczne stanowią znikomy procent programu.
- Poznasz nowoczesne metody projektowania usług i tworzenia innowacji dla biznesu (Design Thinking).
- Nauczysz się projektować usługi z myślą o przyszłości rynku (Future Thinking).
- Stworzysz projekt wspólnie z potencjalnym klientem lub pracodawcą.
Sprawdź więcej powodów, dla których warto studiować
Umiejętność obserwowania i analizowania obecnej sytuacji na rynku usług jest istotną kwestią projektowania konkurencyjnych procesów. W podejściu service design idziemy jednak o krok dalej. Uczymy jak na podstawie wyciągniętych wniosków, wdrażać zmiany zorientowane na potrzeby przyszłości.
Podczas zajęć słuchacze tworzą projekt wspólnie z klientem, dla którego projektują usługę. Swoich partnerów wybierają z propozycji przedstawionych przez kierownika studiów lub proponują ich sami. Taka współpraca nad realnym wyzwaniem daje szansę na faktyczne wdrożenie w biznesie wypracowanych efektów i możliwość rozpoczęcia nowej ścieżki zawodowej zaraz po studiach.

Program studiów
Blok tematyczny
Definiowanie celów projektu
Blok rozpoczyna się od wzajemnego poznania uczestników i kwestii organizacyjnych. Każdy słuchacz tworzy swoją wizytówkę, przedstawiając dotychczasowe doświadczenie zawodowe i posiadane kompetencje. Na podstawie tych informacji uczestnicy są łączeni w interdyscyplinarne zespoły, które przez cały rok akademicki pracują nad wybranym projektem dla rzeczywistego klienta - firmy lub organizacji. Istotnym elementem jest również wprowadzenie do procesu projektowego. Uczestnicy poznają jego poszczególne etapy oraz odkrywają predyspozycje niezbędne do tworzenia innowacyjnych rozwiązań. Szczególny nacisk kładziemy na zrozumienie roli, jaką w całym procesie odgrywa perspektywa zarówno usługobiorców, jak i usługodawców. .
Service Design
Zespoły projektowe
Design Mindset
Wyzwania projektowe
Cele projektu cz.1
Service Blueprint
Blok tematyczny
Wprowadzenie do badań jakościowych
Blok dedykowany jest pierwszej fazie procesu projektowego. Zespoły spotykają się z przedstawicielami klienta, aby wspólnie potwierdzić początkowe cele projektu. Uczestnicy poznają podstawy przygotowania i prowadzenia badań jakościowych, które następnie samodzielnie realizują w ramach swoich projektów.
Cele projektu cz.2
Zarządzanie procesem projektowym w firmie
Eksploracja cz.1
Eksploracja cz.2
Blok tematyczny
Analiza badań jakościowych
W tym bloku zajęć zespoły poznają zasady analizy danych jakościowych, które zbierają podczas swoich badań. Uczestnicy pracują z profesjonalnymi narzędziami, takimi jak persony czy mapy podróży klienta (customer journey map "as is"). Podczas zajęć uczą się również identyfikować insighty oraz formułować precyzyjne wytyczne projektowe (design scope).
Projektowanie wartości cz. 1
Ekosystem usług
Eksploracja cz. 3
Analiza cz.1
Analiza cz.2
Projektowanie wartości cz. 2
Design Scope
Retrospektywa
Blok tematyczny
Tworzenie i rozwój rozwiązań
W tym bloku zajęć zespoły koncentrują się na wypracowaniu i przetestowaniu pomysłów na usługi, które odpowiadają zidentyfikowanym potrzebom odbiorców. Uczestnicy przechodzą przez kluczowe etapy tworzenia rozwiązań - rozpoczynając od fazy ilościowej, podczas której generują obszerną listę potencjalnych rozwiązań. Następnie dokonują ich selekcji, rozwijają wybrane koncepty i testują je z docelowymi odbiorcami. Ważnym elementem zajęć jest również analiza aktualnych trendów, które mają istotny wpływ na rynek usług.
Futures Thinking
Nowe technologie
Techniki kreatywne i selekcja rozwiązań
Prototypowanie i testowanie rozwiązań cz.1
Customer Journey
Konsultacje rozwiązań
Prototypowanie i testowanie rozwiązań cz.2
Prezentacja rozwiązań
Blok tematyczny
Przygotowanie do wdrożenia
Zajęcia mają na celu wyczulić słuchaczy na aspekt biznesowy projektowanych przez nich usług oraz ich dopracowaniu rozwiązań na poziomie dostarczanych odbiorcom doświadczeń. Uczestnicy uczą się także, jak budować przekonującą narrację wokół swoich rozwiązań, aby skutecznie komunikować ich unikatową wartość.
Customer Experience
Konsultacje rozwiązań
Wskaźniki i potencjał biznesowy
Prosty język
Dopracowanie rozwiązań cz. 1
Service Blueprint
Pitching i storytelling
Dopracowanie rozwiązań cz. 2
Blok tematyczny
Obrony i podsumowanie procesu
Ostatni zjazd, na którym słuchacze w formule przedstawiają efekty swojej całorocznej pracy w zespołach. Ich prezentacja wraz z raportem końcowym są głównymi elementami składowymi oceny na koniec studiów.
Obrony projektów
Ewaluacja studiów wraz ze studentami
Organizacja nauki
Studia trwają dwa semestry i obejmują 198 godzin dydaktycznych zajęć realizowanych w formie warsztatów i interaktywnych seminariów. Zjazdy odbywają się w weekendy, maksymalnie dwa razy w miesiącu.
Studia w całości realizowane są online. Zajęcia realizowane są w trakcie 14 zjazdów przez 9 miesięcy.
Słuchacze pracują w zespołach, również pomiędzy zjazdami. Prowadzą badania z użytkownikami, spotykają się ze sponsorami, wspólnie przygotowują się do zjazdów.
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
Warunki zaliczenia
- Minimum 80% obecności na zajęciach
- Uzyskanie pozytywnej oceny z obrony projektu przygotowanego w zespołach w trakcie studiów. Praca zaliczeniowa polega na zaprojektowaniu konkretnej usługi i przygotowaniu rozwiązań wdrożeniowych.
Dokument ukończenia studiów
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.

Kadra
Zajęcia prowadzą wszechstronni specjaliści z dużym doświadczeniem na rynku projektowania usług.
Kierowniczki merytoryczne studiów

Rekrutacja
Zasady rekrutacji
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń oraz dotychczasowe wykształcenie i doświadczenie zawodowe kandydata. Wypełnienie formularza rekrutacyjnego nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek.
W przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń uczelnia może podjąć decyzję o nieuruchomieniu kierunku.
- Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
- Załącz odpowiednie dokumenty
- Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
- Rozpocznij studiowanie
Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
Na studia zapisujesz się online.
Po kliknięciu przycisku „Aplikuj” zostaniesz przekierowany do formularza zgłoszeniowego.
Nasz system poprowadzi Cię przez cały proces rekrutacji.
Przygotuj:
- Skan dyplomu ukończenia studiów wyższych
Załącz odpowiednie dokumenty
W trakcie wypełniania formularza załączasz
- skan/zdjęcie dyplomu ukończenia studiów wyższych,
Pamiętaj!
- Dokumenty powinny mieć format JPG/PDF.
- Wszystkie skany/zdjęcia muszą być czytelne
Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
Opłatę wnosisz za pośrednictwem platformy PayU podczas wypełniania formularza rekrutacyjnego.
Uwaga!
- Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Rozpocznij studiowanie
Na adres mailowy podany w formularzu dostaniesz powiadomienie o statusie Twojej aplikacji. O przyjęciu na studia poinformujemy Cię w osobnym mailu, a informacje dotyczące pierwszego zjazdu wyślemy na 2 tygodnie przed rozpoczęciem nauki.
Pamiętaj!
- Liczba miejsc jest ograniczona
- O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.

Opłaty
Opłata rekrutacyjna: 300 zł
Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Opłata za rok studiów (2025-2026)
Wysokośc raty | Łączny koszt studiów | |
---|---|---|
Zapłać w 10 ratach | 1 080 PLN | 10 800 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 5 150 PLN | 10 300 PLN |
Zapłać w 1 racie | 9 900 PLN | 9 900 PLN |
Słuchacze wpłacają czesne na na indywidualne subkonta podane w Wirtualnej Uczelni. Termin płatności 1. raty upływa 5 października dla studiów rozpoczynających się jesienią oraz 5 marca dla studiów rozpoczynających się wiosną.
Na 2 tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.