Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna
string(64) "https://rekrutacja.swps.pl/s/offer-selection?rev=a2bQt0000007Hcm"

O studiach

Projektowanie usług to interdyscyplinarna dziedzina, która łączy metody i narzędzia zaczerpnięte z socjologii, psychologii, strategii biznesowej, zarządzania, etnografii, badań społeczno-gospodarczych, ewaluacyjnych czy projektowania UX. Program zajęć koncentruje uwagę na relacjach i interakcjach między ludźmi oraz pomiędzy fizycznymi i wirtualnymi aspektami danej usługi, występującymi w procesie jej świadczenia.

Nasze studia pomogą odkryć, zdefiniować i rozwinąć praktyczne umiejętności projektowania i ewaluacji usług, z których użytkownicy będą chcieli korzystać, i które będą polecać innym. Tak w instytucjach publicznych, jak i w biznesie, zapewnienie wysokiej jakości usług jest nadal wyzwaniem, to otwiera możliwości nowej grupie specjalistów – projektantom usług, których obecnie poszukują największe polskie i zagraniczne firmy, reprezentujące najróżniejsze branże.

Więcej informacji o studiach

Uczymy praktycznego podejścia do

  • projektowania doświadczeń,
  • badania potrzeb użytkowników usług,
  • tworzenia zorientowanego na odbiorcę,
  • oceny wartości proponowanych rozwiązań,
  • tworzenia i testowania prototypów usług,
  • argumentowania decyzji projektowych,
  • projektowania doświadczeń użytkowników,
  • prototypowania z uwzględnieniem perspektywy klienta.
 
 

Partnerzy kierunku

Studia School of Form

Czy to studia dla ciebie?

To studia dla osób, które pracują w szeroko pojętych usługach lub tworzą produkty w obszarze biznesu, sektorze publicznym, służbie zdrowia, edukacji, programach finansowanych z funduszy europejskich, oraz w innych pokrewnych obszarach.

Program został przygotowany dla każdego, kto chce wykorzystać elementy service designu w swojej pracy, w szczególności na takich stanowiskach, jak:

  • badacz,
  • projektant UX,
  • psycholog,
  • socjolog,
  • etnolog,
  • projektant wnętrz,
  • architekt,
  • architekt informacji,
  • projektant programów publicznych,
  • badacz sektora społeczno-gospodarczego,
  • ewaluator interwencji publicznych,
  • manager,
  • product owner.

Dlaczego warto?

  1. Będziesz mieć ponad 190 godzin pracy warsztatowej – zajęcia teoretyczne stanowią znikomy procent programu.
  2. Poznasz nowoczesne metody projektowania usług i tworzenia innowacji dla biznesu (Design Thinking).
  3. Nauczysz się projektować usługi z myślą o przyszłości rynku (Future Thinking).
  4. Stworzysz projekt wspólnie z potencjalnym klientem lub pracodawcą.

Sprawdź więcej powodów, dla których warto studiować

Umiejętność obserwowania i analizowania obecnej sytuacji na rynku usług jest istotną kwestią projektowania konkurencyjnych procesów. W podejściu service design idziemy jednak o krok dalej. Uczymy jak na podstawie wyciągniętych wniosków, wdrażać zmiany zorientowane na potrzeby przyszłości.

Podczas zajęć słuchacze tworzą projekt wspólnie z klientem, dla którego projektują usługę. Swoich partnerów wybierają z propozycji przedstawionych przez kierownika studiów lub proponują ich sami. Taka współpraca nad realnym wyzwaniem daje szansę na faktyczne wdrożenie w biznesie wypracowanych efektów i możliwość rozpoczęcia nowej ścieżki zawodowej zaraz po studiach.

Program studiów

Blok tematyczny

Definiowanie celów projektu

Blok rozpoczyna się od wzajemnego poznania uczestników i kwestii organizacyjnych. Każdy słuchacz tworzy swoją wizytówkę, przedstawiając dotychczasowe doświadczenie zawodowe i posiadane kompetencje. Na podstawie tych informacji uczestnicy są łączeni w interdyscyplinarne zespoły, które przez cały rok akademicki pracują nad wybranym projektem dla rzeczywistego klienta - firmy lub organizacji. Istotnym elementem jest również wprowadzenie do procesu projektowego. Uczestnicy poznają jego poszczególne etapy oraz odkrywają predyspozycje niezbędne do tworzenia innowacyjnych rozwiązań. Szczególny nacisk kładziemy na zrozumienie roli, jaką w całym procesie odgrywa perspektywa zarówno usługobiorców, jak i usługodawców. .

Service Design

Zespoły projektowe

Design Mindset

Wyzwania projektowe

Cele projektu cz.1

Service Blueprint

Blok tematyczny

Wprowadzenie do badań jakościowych

Blok dedykowany jest pierwszej fazie procesu projektowego. Zespoły spotykają się z przedstawicielami klienta, aby wspólnie potwierdzić początkowe cele projektu. Uczestnicy poznają podstawy przygotowania i prowadzenia badań jakościowych, które następnie samodzielnie realizują w ramach swoich projektów.

Cele projektu cz.2

Zarządzanie procesem projektowym w firmie

Eksploracja cz.1

Eksploracja cz.2

Blok tematyczny

Analiza badań jakościowych

W tym bloku zajęć zespoły poznają zasady analizy danych jakościowych, które zbierają podczas swoich badań. Uczestnicy pracują z profesjonalnymi narzędziami, takimi jak persony czy mapy podróży klienta (customer journey map "as is"). Podczas zajęć uczą się również identyfikować insighty oraz formułować precyzyjne wytyczne projektowe (design scope).

Projektowanie wartości cz. 1

Ekosystem usług

Eksploracja cz. 3

Analiza cz.1

Analiza cz.2

Projektowanie wartości cz. 2

Design Scope

Retrospektywa

Blok tematyczny

Tworzenie i rozwój rozwiązań

W tym bloku zajęć zespoły koncentrują się na wypracowaniu i przetestowaniu pomysłów na usługi, które odpowiadają zidentyfikowanym potrzebom odbiorców. Uczestnicy przechodzą przez kluczowe etapy tworzenia rozwiązań - rozpoczynając od fazy ilościowej, podczas której generują obszerną listę potencjalnych rozwiązań. Następnie dokonują ich selekcji, rozwijają wybrane koncepty i testują je z docelowymi odbiorcami. Ważnym elementem zajęć jest również analiza aktualnych trendów, które mają istotny wpływ na rynek usług.

Futures Thinking

Nowe technologie

Techniki kreatywne i selekcja rozwiązań

Prototypowanie i testowanie rozwiązań cz.1

Customer Journey

Konsultacje rozwiązań

Prototypowanie i testowanie rozwiązań cz.2

Prezentacja rozwiązań

Blok tematyczny

Przygotowanie do wdrożenia

Zajęcia mają na celu wyczulić słuchaczy na aspekt biznesowy projektowanych przez nich usług oraz ich dopracowaniu rozwiązań na poziomie dostarczanych odbiorcom doświadczeń. Uczestnicy uczą się także, jak budować przekonującą narrację wokół swoich rozwiązań, aby skutecznie komunikować ich unikatową wartość.

Customer Experience

Konsultacje rozwiązań

Wskaźniki i potencjał biznesowy

Prosty język

Dopracowanie rozwiązań cz. 1

Service Blueprint

Pitching i storytelling

Dopracowanie rozwiązań cz. 2

Blok tematyczny

Obrony i podsumowanie procesu

Ostatni zjazd, na którym słuchacze w formule przedstawiają efekty swojej całorocznej pracy w zespołach. Ich prezentacja wraz z raportem końcowym są głównymi elementami składowymi oceny na koniec studiów.

Obrony projektów

Ewaluacja studiów wraz ze studentami

Organizacja nauki

Studia trwają dwa semestry i obejmują 198 godzin dydaktycznych zajęć realizowanych w formie warsztatów i interaktywnych seminariów. Zjazdy odbywają się w weekendy, maksymalnie dwa razy w miesiącu.

Studia w całości realizowane są online. Zajęcia realizowane są w trakcie 14 zjazdów przez 9 miesięcy.

Słuchacze pracują w zespołach, również pomiędzy zjazdami. Prowadzą badania z użytkownikami, spotykają się ze sponsorami, wspólnie przygotowują się do zjazdów.

Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.

Warunki zaliczenia

  • Minimum 80% obecności na zajęciach
  • Uzyskanie pozytywnej oceny z obrony projektu przygotowanego w zespołach w trakcie studiów. Praca zaliczeniowa polega na zaprojektowaniu konkretnej usługi i przygotowaniu rozwiązań wdrożeniowych.

Dokument ukończenia studiów

Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.

Kadra

Zajęcia prowadzą wszechstronni specjaliści z dużym doświadczeniem na rynku projektowania usług.

    Kierowniczki merytoryczne studiów

  • dr hab.
    Magdalena Kochanowska
    dr hab.
    kuratorka, krytyk designu
  •  
    Agnieszka Mróz
     
    projektantka usług, badaczka
  •  
    Katarzyna Czapla
     
    principal expert – innovation, esg & service design
  •  
    Weronika Rochacka Gagliardi
     
    strateg & projektantka usług
  •  
    Sylwia Hull-Wosiek
     
    trener, konsultant, coach, facylitator
  •  
    Magda Kołba-Górna
     
    badaczka, projektantka usług, liderka
  •  
    Magdalena Macko-Gizińska
     
    Chief Customer Officer, Board Member w Nationale-Nederlanden Poland
  •  
    Katarzyna Michalak
     
    ekspertka Customer Experience, badaczka, projektantka CX & EX
  •  
    Ludmiła Rychter
     
    Senior Innovation Lead, Centrum Innowacji ING
  •  
    Henryk Stawicki
     
    konsultant ds. projektowania usług w gospodarce cyrkularnej
  •  
    Piotr Wojciechowski
     
    konsultant i projektant usług

Rekrutacja

Zasady rekrutacji

O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń oraz dotychczasowe wykształcenie i doświadczenie zawodowe kandydata. Wypełnienie formularza rekrutacyjnego nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek.

W przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń uczelnia może podjąć decyzję o nieuruchomieniu kierunku.

  1. Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
  2. Załącz odpowiednie dokumenty
  3. Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
  4. Rozpocznij studiowanie

Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy

Na studia zapisujesz się online.

Po kliknięciu przycisku „Aplikuj” zostaniesz przekierowany do formularza zgłoszeniowego.

Nasz system poprowadzi Cię przez cały proces rekrutacji.

Przygotuj:

  • Skan dyplomu ukończenia studiów wyższych

Załącz odpowiednie dokumenty

W trakcie wypełniania formularza załączasz

  • skan/zdjęcie dyplomu ukończenia studiów wyższych,

Pamiętaj!

  • Dokumenty powinny mieć format JPG/PDF.
  • Wszystkie skany/zdjęcia muszą być czytelne

Dokonaj opłaty rekrutacyjnej

Opłatę wnosisz za pośrednictwem platformy PayU podczas wypełniania formularza rekrutacyjnego.

Uwaga!

  • Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.

Rozpocznij studiowanie

Na adres mailowy podany w formularzu dostaniesz powiadomienie o statusie Twojej aplikacji. O przyjęciu na studia poinformujemy Cię w osobnym mailu, a informacje dotyczące pierwszego zjazdu wyślemy na 2 tygodnie przed rozpoczęciem nauki.

Pamiętaj!

  • Liczba miejsc jest ograniczona
  • O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.

Opłaty

Opłata rekrutacyjna: 300 zł

Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.

Opłata za rok studiów (2025-2026)

  Wysokośc raty Łączny koszt studiów
Zapłać w 10 ratach 1 080 PLN 10 800 PLN
Zapłać w 2 ratach 5 150 PLN 10 300 PLN
Zapłać w 1 racie 9 900 PLN 9 900 PLN

Słuchacze wpłacają czesne na na indywidualne subkonta podane w Wirtualnej Uczelni. Termin płatności 1. raty upływa 5 października dla studiów rozpoczynających się jesienią oraz 5 marca dla studiów rozpoczynających się wiosną.

Na 2 tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.

Sprawdź, jak sfinansować naukę

Nieoprocentowane pożyczki

Ministerstwo Rozwoju uruchomiło nieoprocentowane pożyczki na kształcenie obejmujące m.in. studia podyplomowe, kursy, szkolenia. W ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój możesz otrzymać nawet do 30 000 zł pomocy zwrotnej bez żadnych dodatkowych kosztów. Co ważne, istnieje możliwość umorzenia 20–25% przyznanej kwoty.

Szczegółowe informacje znajdziesz na www.inwestujwrozwoj.pl

Zniżki dla firm na studia podyplomowe

Uniwersytet SWPS od kilku lat z powodzeniem realizuje przekrojowe projekty dla firm, korporacji i instytucji państwowych. Do każdego z klientów i partnerów podchodzimy indywidualnie i dopasowujemy ofertę do jego potrzeb. Dla pracodawców, którzy skierują do nas większą liczbę pracowników, mamy specjalne oferty cenowe.

O szczegóły zapytaj w CSPiS.

Zostańmy w kontakcie

Zostaw nam swoje dane, a będziemy Cię informować o aktualnościach dotyczących tego kierunku.

Studia podyplomowe na USWPS – START REKRUTACJI
4 kwietnia 2025 r. godz. 10.00.