Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

Przygody Umysłu

float_intro: images-old/2015/Aktualnosci/przygody_umyslu_2017_balon_swps_2_do_miniatury.jpg

konferencja naukowa

Przygody Umysłu

 

 

 

 

 

 

 

Organizatorzy: Centrum Nauki Kopernik i Uniwersytet SWPS

 

Zrozumienie procesów uczenia się wymaga współpracy naukowców reprezentujących różne dyscypliny i dziedziny nauki. Pozornie proste pytania o kluczowe mechanizmy, efektywność, motywacje i warunki uczenia się okazują się na tyle złożone, że konieczne jest zastosowanie zróżnicowanych metod, narzędzi i podejść. Uzyskanie odpowiedzi staje się możliwe tylko wtedy, gdy przekroczy się granice specjalizacji naukowych. Konferencja „Przygody umysłu. Uczenie się” jest próbą integracji wiedzy nt. uczenia się, która pomoże projektować lepsze rozwiązania edukacyjne z obszaru STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics).

konferencja

październik26-27 2017

Warszawa

Podczas konferencji odbędą się:

  • Wykłady i sesje panelowe
  • Warsztaty metodologiczne w przestrzeni wystaw CNK poprowadzone przez gości specjalnych konferencji
  • BADNIGHT! – impreza, w trakcie której naukowcy z godnością opowiadają o swoich inspirujących niepowodzeniach. Strój wieczorowy nieobowiązkowy w przeciwieństwie do uśmiechu i dystansu.

Kto powinien się zgłosić?

Psycholodzy, socjolodzy, antropolodzy, kulturoznawcy, muzealnicy, edukatorzy, nauczyciele, pedagodzy, studenci i wszystkie osoby zainteresowane innowacyjnymi badaniami dotyczącymi ludzkiego uczenia się.

Program konferencji

WEDNESDAY, October 25

14:00-16:00 – Spotkanie studyjne Centrum

16.00-18.00 – Free-style visit to the Copernicus Science Centre: please sign up!

THURSDAY, October 26

8.30-11.00 – Registration at the Conference Centre at the Copernicus Science Centre, ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 20

9.00-9.30 – Conference opening

9.30-10.45 – Learning is Moving in New Ways – Designing for Physical Coordination of Mathematical Concepts − Prof. Dor Abrahamson, University of California, Berkeley, USA

10.45-11.15 – Coffee break

11.15-12.45 – Parallel methodological workshops

  • Free-style visit to the Copernicus Science Centre
  • How to measure learning progress among visitors: Prof. Maartje Raijmakers: up to 15 participants
  • Design Based Research, Prof. Dor Abrahamson: up to 15 participants
  • Learning in the Biology Lab: up to 15 participants
  • Learning in the Physics Lab: up to 15 participants
  • Learning in the Robotics Lab: up to 15 participants
  • Learning in the FabLab: up to 15
  • On-site observation in the science centre, 16 participants

12.45-13.30 – Lunch

13.30-15.00 – Key mechanisms in STEM subject learning

  • How to Research Childrens’ Exploration Process? – Rooske Franse, NEMO Science Museum/ University of Amsterdam, Amsterdam, Netherlands
  • What is Related to Good Science Skills of 15-year Olds – a Deepen Analysis of PISA 2015 Results – Marek Muszyński, Fundacja Naukowa Evidence Institute, Poland
  • How Children Learn About Physical Phenomena Using a Computer Program – Jan Amos Jelinek, PhD, Maria Grzegorzewska University, Warsaw, Poland
  • Why do I Want to Know? – that is Different Views of Motivation to Learn – Dorota Kutyła, Institute of Philosophy, University of Warsaw, Poland

15.00-15.30 – Coffee break

15.30-17.00 – The role of educational tools (exhibits, kits, programmes, educational aids etc.) in learning STEM subjects

  • Does the "Teacher Effect" Exist? Key Mechanisms in the Biology Learning Process and the Success Factors Among Participants of the National Biology Olympiad – Marcin Chrzanowski, PhD, Biology Teaching Laboratory, Faculty of Biology, Warsaw University, Warsaw, Poland
  • Playground Physics: Learning Science Through Physical Play – Harouna Ba, PhD, New York Hall of Science and American Institute for Research, New York, USA
  • Traditional Thai Toys for STEAM Plus1 Learning at a Science Museum Peeranut Kanhadilok, PhD, Science Museum, National Science Museum, Bangkok, Thailand
  • Krzysztof Kreitz, PhD, SWPS University of Social Sciences and Humanities, Warsaw, Poland

17.00-18.00 – Social Learning: Interaction and Synchronization – Prof. Andrzej Nowak, SWPS University of Social Sciences and Humanities, Warsaw, Poland

18.00-18.30 – Poster session

18.30-19.00 – Day summary, reflections

19.00-20.00 – Dinner/ Science Show

20.00-22.00 – BADNIGHT! – An event during which researchers are encouraged to talk about their own inspirational failures

FRIDAY, October 27

8.30-9.00 – Welcome coffee

9.00-10.00 – The Role of Curiosity in Learning – Prof. Maartje Raijmakers, Leiden University, Leiden, Netherlands

10.00-11.30 – Developing skills in critical thinking, problem solving and using technology versus STEM education

  • How Learning Trajectories Can Set Practical Examples in Constructing and Implementing Differentiated STEM Projects – Theodosis Theodosiou, European University, Cyprus
  • Cognitive Curiosity and Intellectual Achievement – Łukasz Tanaś, PhD, SWPS University of Social Sciences and Humanities, Warsaw, Poland
  • European CanSat competition: technology as a vehicle to drive long-term engagement – Jakub Bochiński, PhD, Copernicus Science Centre, Warsaw, Poland

11.30-12.00 – Coffee break

12.00-13.30 – Social and cultural conditions for learning and developing scientific aspirations

  • Parent-child Communication and Sex Stereotyping in Task-solving Situation – Presentation of Methodology and Preliminary Results – Maksymilian Bielecki, PhD, SWPS University of Social Sciences and Humanities, Warsaw, Poland
  • Science Capital of Students in the Perspective of International Educational Research – Ewa Dąbrowa, PhD, The Maria Grzegorzewska University, Warsaw, Poland
  • Polish "Mega Brains" Students and their Careers in the Light of the Results of International Educational Research – Maciej Jakubowski, PhD, Fundacja Naukowa Evidence Institute, Badania dla Edukacji, Poland
  • Evaluations of Self-guided Learning Based on Students' Behaviour – Nils Hauan, PhD, VilVite, Bergen Science Centre, Bergen, Norway

13.30-14.30 – Lunch

14.30-16.00 – Reverse session for practitioners

  • Heidrun Schulze, Association ScienceCenter-Network Austria
  • Susan Meikleham, Glasgow Science Centre, UK
  • Lorna Williams, Science Museum Group, UK
  • Bogusława Łuka, Children University Foundation, Poland

16.00-17.00 – Sensory Reinforcement in the Learning Process – Prof. Wojciech Pisula, Polish Academy of Sciences, Institute of Psychology, Warsaw, Poland

17.00-17.30 – World Café format, conference summary

17.30 – Closing of conference

Goście specjalni

prelegent

Prof.

Dor Abrahamson

Uniwersytet Kalifornijski Berkeley
specjalista w zakresie procesów uczenia się (Learning Sciences), głównym przedmiotem jego zainteresowań są poznawcze aspekty myślenia matematycznego

prelegent

Prof.

Maartje Raijmakers

Uniwersytet w Lejdzie
filozof i psycholog rozwojowy, należy do grona najwybitniejszych badaczy procesów poznawczych

prelegent

Prof.

Wojciech Pisula

Polska Akademia Nauk
psycholog, specjalizuje się w psychologii porównawczej, bada m.in. zachowania eksploracyjne zwierząt, reakcję na nowość oraz adaptację do zmiany

prelegent

Prof.

Andrzej Nowak

Uniwersytet SWPS
psycholog i jeden z twórców tzw. dynamicznej psychologii społecznej, specjalizuje się w symulacjach komputerowych systemów społecznych i techno-społecznych. 

Rada naukowa

  • prof. dr hab. Grzegorz Sędek
    prorektor ds. nauki, Uniwersytet SWPS
  • dr Ilona Iłowiecka-Tańska
    kierownik Działu Badań Centrum Nauki Kopernik
  • dr Łukasz Tanaś
    Katedra Psychologii Rozwoju i Edukacji, Instytut Podstaw Psychologii, Uniwersytet SWPS
  • dr Irena Cieślińska
    dyrektor programowy Centrum Nauki Kopernik
 

Call for Papers

Zapraszamy do zgłaszania wystąpień, które pozwolą lepiej zrozumieć istotę uczenia się matematyki, przyrody i nowych technologii.

Zakres tematyczny wystąpień:

  • Społeczne i kulturowe uwarunkowania uczenia się i rozwoju aspiracji naukowych
  • Kluczowe mechanizmy w procesach uczenia się STEM
  • Rozwój umiejętności krytycznego myślenia, rozwiązywania problemów, korzystania z technologii a edukacja STEM
  • Rola narzędzi edukacyjnych – eksponatów, zestawów, programów, pomocy naukowych – w uczeniu się przyrody i nauk ścisłych
  • Komunikacja a uczenie się: uczestnicy, proces, struktura, zakres.

Zgłoszenia

Uczestnictwo czynne

15 czerwca 2017 r.
— ostateczny termin nadsyłania abstraktów do wystąpień i posterów
(Formularz zgłoszeniowy)

30 czerwca 2017 r.
— ogłoszenie listy zakwalifikowanych prelegentów

Uczestnictwo bierne

1 października 2017 r.
— zamknięcie rejestracji na konferencję
(Formularz zgłoszeniowy)

Opłaty

Koszt rejestracji do 9 lipca

  • Standardowa opłata – 420 PLN lub 100 EUR
  • Opłata (doktoranci i studenci) – 250 PLN lub 60 EURO

Koszt rejestracji po 9 lipca

  • Standardowa opłata – 550 PLN lub 130 EUR
  • Opłata (doktoranci i studenci) – 380 PLN lub 90 EUR

Koszt obejmuje udział w konferencji, materiały konferencyjne oraz obiad i kolację inauguracyjną.

Termin i miejsce konferencji

26-27 października 2017 r.
Centrum Nauki Kopernik
Wybrzeże Kościuszkowskie 20, 00-390 Warszawa

Kontakt

e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.