Gospodarka kreatywna w Polsce. Fakty i Mity
konferencja
Gospodarka kreatywnA
W pOLSCE
Fakty i mity
Organizator: Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywna Uniwersytetu SWPS
U progu XXI wieku nauka wzbogaciła się o nowe pojęcie „gospodarki kreatywnej”. Autor tej niezwykłej koncepcji, John Howkins, wykazał powiązanie pomiędzy gospodarką właśnie, a kulturą, technologią oraz ludzką kreatywnością. W 16 lat po pierwszych publikacjach “The Creative Economy. How People make Money from Ideas” Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną Uniwersytetu SWPS organizuje międzynarodową konferencję, podczas której m.in. naukowcy z całego świata zaprezentują badania i analizy nad związkami kultury, ekonomii i zarządzania.
Wstęp bezpłatny. Obowiązuje wcześniejsza rejestracja poprzez formularz zgłoszeniowy »
konferencja
grudzień
15 2017
Warszawa
O związkach kultury, ekonomii i zarządzania
Konferencja dotycząca gospodarki kreatywnej jest nie tylko okazją do zaprezentowania wyników dotychczasowych badań i analiz prowadzonych przez zespół związany z Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną Uniwersytetu SWPS, ale także platformą wymiany doświadczeń, możliwością do zaprezentowania swoich badań i przemyśleń przez naukowców zainteresowanych podejmowanym tematem. Jest ponadto okazją do przeglądu aktualnego stanu wiedzy na temat sektorów kreatywnych w Polsce i zdefiniowania kluczowych obszarów tematycznych wchodzących w zakres działalności Centrum.
Zaprosiliśmy do udziału w konferencji światową czołówkę badaczy gospodarki kreatywnej. Poza członkami sieci badaczy zajmujących się zagadnieniami związków kultury z ekonomią i zarządzaniem, oraz dziedzinami pokrewnymi, na konferencję zaprosiliśmy także artystów i pracowników przemysłów kreatywnych, a także wszystkie osoby zainteresowane podejmowaną tematyką.
Harmonogram
8.30-9.00 – Rejestracja
9.00-9.15 – Otwarcie
- prof. dr hab. Grzegorz Sędek
Prorektor ds. Nauki Uniwersytetu SWPS - prof. dr hab. Dorota Ilczuk
Kierownik Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną Uniwersytetu SWPS - Joanna Lora, Chargee de mission scientifique et universitaire
Instytut Francuski w Warszawie
Pierwszy panel – Kreatywność w rozwoju gospodarczym
9.15-11.00 – prowadzenie: prof. dr hab. Marian Noga (Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu)
- Kreatywność w perspektywie dziejów rozwoju gospodarczego
dr hab. Jan Milewski, prof. Uniwersytetu SWPS - Istota i geneza kreatywności
prof. Philippe Bouquillon, Laboratorium LABSIC Sorbonne 13 - Justyna Jochym, Krakowskie Biuro Festiwalowe
- dr Marcin Jacoby, Uniwersytet SWPS w Warszawie
- Rupert Weinmann, dyrektor Austriackiego Forum Kultury
11.00-11.15 – Przerwa kawowa
Drugi panel – Gospodarka kreatywna. Mity i fakty
11.15-13.00 – prowadzenie: prof. dr hab. Dorota Ilczuk (Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną Uniwersytetu SWPS)
- Digital and creative industries
John Davies (NESTA) - Czy muzealny kurz zabija kreatywność?
dr hab. Łukasz Gaweł (Uniwersytet Jagielloński, Muzeum Narodowe w Krakowie) - Iwan Wyrypajew (Weda)
- Po co nam ten zrównoważony rozwój w kulturze?
dr Katarzyna Plebańczyk (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie) - Zastosowanie “reszty” Solowa do charakterystyki gospodarki kreatywnej
prof. dr hab. Marian Noga (Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu)
13.00-13.45 – Przerwa lunchowa
Trzeci panel – Rynek pracy autorów, artystów i pracowników kreatywnych
13.45-15.30 – prowadzenie: Wojciech Walczak (Rada Muzyki JM Orchestra)
- Rynek pracy artystów. Wolny, ale nie dziki
Prof. dr hab. Dorota Ilczuk wraz z zespołem Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną Uniwersytetu SWPS - Dr Miłosz Bembinow (kompozytor i dyrygent, sekretarz zarządu
Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, Uniwersytet Muzyczny F. Chopina w
Warszawie) - Krzysztof Lewandowski (Dyrektor generalny Stowarzyszenia Autorów ZAiKS)
- Staszek Trzciński (menedżer kultury, STX Music Solutions)
- Sylwia Chutnik (pisarka, Unia Literacka)
- Prof. dr hab. Anna Planas Villarroya (Uniwersytet w Barcelonie)
15.30-15.45 – przerwa kawowa
Czwarty panel – Gry video
15.45-17.30 – prowadzenie: dr hab. Mirek Filiciak, prof. Uniwersytetu SWPS, Dziekan Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych
- Wsparcie MKiDN dla sektorów kreatywnych
Anna Ceynowa, Maciej Dydo (Departament Własności Intelektualnej i Mediów MKiDN) - Gry wideo indie – wybuch kreatywności, jego blaski i cienie
Maciej Miąsik (Indie Games Polska) - Kondycja polskiej branży gier wideo
Michał Bobrowski (Webedia)
17.30-17.45 – podsumowanie i zakończenie konferencji – Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną Uniwersytetu SWPS
Organizator
- Uniwersytet SWPS
Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną
Sponsorzy
- Stowarzyszenie Autorów ZAIKS
- Instytut Francuski w Warszawie
- CRIST S.A.
- Fundacja Jeppesen
Termin i miejsce
15 grudnia 2017 r. (piątek), godz. 8.30-17.30, aula im. T. Tomaszewskiego
Uniwersytet SWPS, ul. Chodakowska 19/31
Kontakt
Sylwia Stano
tel. +48 505 705 907
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.