Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

Codzienność pod presją

Wypalenie w pracy, w rodzinie, w edukacji – jak reagować i zapobiegać?

O konferencji Zapisz się

Piąta konferencja z cyklu „Dziecko – Nastolatek – Dorosły”

poświęcona wypaleniu zawodowemu, rodzicielskiemu i uczniowskiemu

Kogo zapraszamy:

wszystkich zainteresowanych

Język wydarzenia: polski

Zmęczona kobieta opiera się o biurko. Zdjęła okulary i trzyma dłoń na czole

O konferencji

Dzisiejszy świat charakteryzuje szybkie tempo życia, presja na wyniki i ciągłe dążenie do sukcesu. W takich warunkach coraz częściej obserwuje się wypalenie. Prowadzi ono nie tylko do spadku efektywności i motywacji, lecz także poważnych konsekwencji zdrowotnych i psychicznych.

Podczas konferencji „Codzienność pod presją” przyjrzymy się zjawisku wypalenia w różnych obszarach życia: pracy, rodzicielstwie oraz funkcjonowaniu w środowisku szkolnym.

Omówimy problemy związane z:

  • presją społeczną i zawodową,
  • przeciążeniem rolami życiowymi;
  • mierzeniem się z nadmiernymi oczekiwaniami;

Przedstawimy mechanizmy powstawania wypalenia, czynniki ryzyka i możliwe następstwa wypalenia, w tym skłonność do uzależnień od substancji psychoaktywnych lub zachowań kompulsywnych. Wypalenie i uzależnienia prowadzą do poważnych konsekwencji dla jednostki i społeczeństwa.

Skoordynowane działania środowisk naukowych, medycznych i biznesowych mogą się jednak przyczynić do opracowania skutecznych metod walki z tymi problemami.

Podczas konferencji ekspertki i eksperci przedstawią skuteczne metody profilaktyki i interwencji:

  • dobre praktyki i rozwiązania stosowane w różnych środowiskach;
  • strategie zapobiegania wypaleniu w rodzinie, pracy i szkole;
  • sposoby budowania odporności psychicznej;
  • narzędzia wsparcia – na poziomie jednostki i instytucji.

Przyjdź na wydarzenie i razem zastanówmy się, jak kształtować lepszą przyszłość!

Piąta konferencja z cyklu „Dziecko – Nastolatek – Dorosły”

Przeczytaj o wcześniejszych konferencjach z serii:

  1. Konferencja „Dziecko dla systemu czy system dla dziecka? Perspektywy środowiskowego modelu wsparcia w kryzysie psychicznym” (2021 r.) dotyczyła możliwości wspierania dzieci i młodzieży w kryzysach psychicznych. Mówiliśmy także o tym, jak można pomóc ich rodzinom oraz specjalistom zdrowia psychicznego.
  2. Konferencja „Przemoc wśród dzieci i przemoc wobec dzieci. Jak rozpoznać? Jak pomagać?” (2022 r.) dotyczyła źródeł przemocy wśród dzieci i młodzieży, a także metod przeciwdziałania przemocy w środowisku szkolnym i domowym.
  3. Podczas konferencji „Szkoła przetrwania. Jak budować odporność psychiczną w systemie edukacji?” (2023 r.) podjęliśmy refleksję nad polskim systemem szkolnictwa oraz sposobami budowania odporności psychicznej u dzieci, opiekunów, nauczycieli i specjalistów.
  4. Konferencja „Moje ciało – mój dom. O różnych obliczach cielesności na różnych etapach życia” (2024 r.) była poświęcona ciału i seksualności człowieka.

Posłuchaj podcastów Strefy Psyche z cyklu „Dziecko, nastolatek, dorosły”

Formuła konferencji

W konferencji możesz uczestniczyć:

  • stacjonarnie – na Wydziale Psychologii i Prawa USWPS w Poznaniu, ul. Kutrzeby 10;
  • online – po rejestracji otrzymasz link do transmisji.

Udział w wydarzeniu jest nieodpłatny.

Uwaga! Liczba miejsc stacjonarnych ograniczona.

Program

Konferencja odbędzie się w sali A005. Obejmuje prelekcje, panel dyskusyjny i warsztaty.

  1. Przybycie i powitanie

     

    dr Anna Ziółkowska, prof. USWPS, dziekan Wydziału Psychologii i Prawa w Poznaniu USWPS
  2. Wypalenie zawodowe jako proces

    Mechanizmy, uwarunkowania i ryzyka zdrowotne, w tym ryzyko uzależnień

    Wypalenie zawodowe to złożony i stopniowy proces, który dotyka pracowników w różnych sektorach, prowadząc do obniżenia efektywności, poczucia wyczerpania oraz spadku zaangażowania. W dobie rosnących wymagań zawodowych oraz dynamicznych zmian na rynku pracy zrozumienie mechanizmów wypalenia staje się kluczowe zarówno dla pracowników, jak i dla organizacji.

    dr Agnieszka Mościcka-Teske
  3. Od wypalenia do uzależnienia

    Mechanizmy i konsekwencje dla pracowników i organizacji

     

    Marcel Kawczyński
  4. Wypalenie jako sygnał zmiany – co możemy zyskać?

    Wypalenie zawodowe, rodzicielskie czy szkolne często postrzegane jest jako coś negatywnego – koniec sił, brak motywacji, frustracja. A co, jeśli spojrzymy na nie inaczej? W trakcie wykładu zastanowimy się, co wypalenie może nam dać: jak pomaga lepiej rozpoznać nasze granice, przeformułować cele i przewartościować priorytety. Omówimy mechanizmy wypalenia u nauczycieli, rodziców i uczniów, a także strategie, które pozwalają przekształcić kryzys w szansę na rozwój i lepszą jakość życia.

    Sławomir Prusakowski
  5. Przerwa

     

  6. Rola zasobów osobistych i organizacyjnych w przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu

    Perspektywa teorii „wymagania pracy – zasoby”

    W ostatnich latach model „wymagania pracy – zasoby” (ang. job demands-resources, JD-R: Demerouti i inni, 2001; Bakker i inni, 2023) zyskał ogromną popularność w psychologii pracy i organizacji – zarówno w badaniach, jak i praktyce. Oferuje spójne wyjaśnienie zjawisk takich jak wypalenie zawodowe i zaangażowanie w pracę. Na wykładzie zrozumiesz interakcje między zasobami osobistymi i organizacyjnymi a wymogami pracy w kontekście przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu. Poznasz wnioski z najnowszych badań. Przekonasz się, że równowaga między wymaganiami zawodowymi a dostępnymi zasobami odgrywa kluczową rolę w redukcji zagrożenia wypaleniem zawodowym i budowaniu zaangażowania pracowników. Prelegentka przedstawi też praktyczne implikacje dla organizacji w zakresie projektowania interwencji profilaktycznych i systemów wsparcia pracowników. W szczególności warto uwzględnić rolę liderów w kształtowaniu środowiska pracy sprzyjającego dobrostanowi psychicznemu.

    dr Agnieszka Czerw
  7. Wypalenie zawodowe nauczycieli

    Problem pracownika czy pracodawcy?

    Zespół wypalenia zawodowego wiąże się z poważnym pogorszeniem zdrowia pracowników, wynikającym z długotrwałego stresu w miejscu pracy. Podczas wykładu poznasz wyniki najnowszych badań. Zrozumiesz, czym jest wypalenie zawodowe, jakie są jego objawy i jakie czynniki przyczyniają się do jego rozwoju. Poznasz też możliwe konsekwencje wypalenia zawodowego dla pracowników i organizacji. Szczególną uwagę poświęcimy badaniom nad wypaleniem zawodowym wśród nauczycieli, analizując wpływ zmieniających się warunków pracy. Skuteczne zapobieganie wypaleniu zawodowemu wymaga przede wszystkim dobrego zarządzania organizacją, a wspieranie powrotu do zdrowia to kluczowa rola specjalistów ochrony zdrowia. Odkryj, jaką rolę mogą odegrać pracodawcy i pracownicy w rozwiązywaniu problemów związanych z wypaleniem zawodowym!

    dr hab. Beata Basińska, prof. PG
  8. Przerwa

     

  9. Job crafting jako profilaktyka wypalenia zawodowego

    Praktyczne przykłady i wskazówki dotyczące personalizowania swojej pracy

    Job crafting to skuteczna metoda personalizowania pracy, zwiększająca poczucie sensu i satysfakcji zawodowej. Z wystąpienia dowiesz się, czym jest job crafting i jak możesz go stosować, aby przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu. Omówimy trzy kluczowe obszary zmian: modyfikację zadań, kształtowanie relacji oraz zmianę perspektywy, a także przykłady ich wdrożenia. Wykonasz krótkie ćwiczenia refleksyjne, które pomogą ci zidentyfikować obszary pracy wymagające dostosowania. Na koniec prelegentka przedstawi kilka prostych kroków, które pozwolą rozpocząć proces personalizacji swojej pracy i zwiększenia zawodowego dobrostanu.

    dr Malwina Puchalska-Kamińska
  10. Zrównoważone zarządzanie obciążeniem pracą

    Przegląd technik i narzędzi wspierających organizację i pracownika w przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu

    dr Katarzyna Brzuszkiewicz
  11. Związki wypalenia zawodowego z uzależnieniem od pracy i uczenia się

     

    dr Paweł Atroszko
  12. Panel dyskusyjny

     

    dr Katarzyna Brzuszkiewicz
  13. Podsumowanie

     

  1. Przybycie i powitanie

     

    dr Aleksandra Dopierała
  2. Wypalenie szkolne

    Czym jest, skąd się bierze, jak sobie z nim radzić i jak mu przeciwdziałać

    Wypalenie szkolne oznacza fizyczne i emocjonalne wyczerpanie ucznia, brak motywacji do nauki, a także emocjonalne oderwanie od środowiska szkolnego oraz spadek poczucia osiągnięć i własnej skuteczności. Często wiąże się ze specyficznymi czynnikami środowiska szkolnego, takimi jak presja ze strony otoczenia, aby uzyskać dobre oceny, intensywne obciążenie nauką przy braku zasobów do sprostania wymaganiom edukacyjnym, konieczność dotrzymywania napiętych terminów, przekładająca się na przyspieszone tempo nauki, porównywanie się z innymi uczniami, presja, aby się wyróżniać, oraz trudności w pogodzeniu nauki z innymi zajęciami. Poznaj zagadnienia związane z wypaleniem szkolnym, jego objawy i konsekwencje, a także sposoby radzenia sobie z nim i przeciwdziałania mu.

    dr Anna Ziółkowska, prof. USWPS
  3. Przerwa

     

  4. Sposoby reagowania i pracy z uczniami z wypaleniem uczniowskim

     

    dr Angelika Kleszczewska-Albińska
  5. Przerwa

     

  6. Gdy „dobry rodzic” to za mało

    Pułapka perfekcjonizmu i wypalenie rodzicielskie

    O ile większość rodziców czerpie satysfakcję z rodzicielstwa, wielu zmaga się z jego ciężarem. Wypalenie rodzicielskie to tabuizowane zjawisko, dotykające aż 8 proc. polskich rodziców – częściej matek. Wynika z chronicznego stresu rodzicielskiego i niewystarczających zasobów do jego złagodzenia. Konsekwencje mogą być poważne: problemy zdrowotne rodziców, wzrost liczby konfliktów w związkach oraz ryzyko zaniedbań i przemocy wobec dzieci. Za kluczowy czynnik sprzyjający wypaleniu rodzicielskiemu psychologowie uznają perfekcjonizm rodzicielski, pochodną kultury indywidualizmu. Czy przejawia się on wyłącznie w stawianiu sobie nierealistycznych wymagań, czy także w oczekiwaniu perfekcji od dzieci? Czy dążenie do bycia „idealnym rodzicem idealnych dzieci” zawsze wiąże się z większym stresem? Czy to jedynie przejaw ogólnego perfekcjonizmu jako cechy osobowości, czy coś więcej? Czy każdy rodzic perfekcjonista jest skazany na wypalenie? Jak zmniejszyć ryzyko negatywnych konsekwencji? Dołącz do dyskusji o tym ważnym, choć wciąż rzadko poruszanym problemie!

    dr Dorota Szczygieł
  7. Wypalenie rodzicielskie a decyzja o posiadaniu dzieci

    Czy wyczerpanie rodzicielstwem wpływa na przyszłe decyzje prokreacyjne?

    dr hab. Konrad Piotrowski, prof. USWPS
  8. Wypalenie rodzicielskie oraz inne wyzwania i zagrożenia wśród rodziców z ADHD

    Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi to zaburzenie neurorozwojowe, które ujawnia się już w dzieciństwie. ADHD u dorosłych to nie tylko deficyty koncentracji uwagi, nadmierna ruchliwość czy impulsywność. To także złożone trudności związane z działaniem funkcji wykonawczych (planowanie, organizacja), pamięci, motywacji czy regulacji emocji. Te liczne wyzwania, z którymi mierzą się od dzieciństwa, zwykle wymagają stworzenia wielu mniej lub bardziej świadomych strategii radzenia sobie. Dość często jednak w momencie narodzin dziecka strategie te przestają działać. Świeżo upieczeni rodzice zaczynają się borykać z coraz większymi problemami. Musząc godzić obowiązki rodzicielskie z zawodowymi, często doświadczają poczucia porażki, zmęczenia i wypalenia na obu polach. Podczas prelekcji poznasz główne trudności rodziców z ADHD oraz zagrożenia dla zdrowia psychicznego tej grupy. Omówimy też ryzyko wypalenia rodzicielskiego, czynniki ochronne oraz możliwości radzenia sobie z trudnościami.

    dr Katarzyna Wiecheć
  9. Podsumowanie

     

    dr Aleksandra Dopierała

    Wszystkie warsztaty odbywają się w godzinach 14.25–15.55.

  1. Od przytłoczenia do równowagi

    Warsztat dla zmęczonych rodziców

    Masz dziecko w wieku szkolnym? Doświadczasz uczucia przytłoczenia i wyczerpania związanego z rodzicielstwem? To warsztat dla ciebie! Popracujesz na nim nad swoim doświadczaniem rodzicielstwa, pogłębisz wiedzę o sobie i weźmiesz udział w dyskusji nad dokonanymi właśnie odkryciami. Będziemy pracować nad obciążającymi czynnikami oraz zasobami, które mogą pozwolić na powrót do równowagi i lepszego doświadczania siebie w roli rodzica.

    Limit: 12 osób

    dr Beata Szramka
  2. Wspierający nauczyciel – odporni uczniowie

    Jak przeciwdziałać wypaleniu szkolnemu?

    Podczas warsztatu poznasz strategie tworzenia w klasie warunków sprzyjających rozwojowi odporności psychicznej oraz kompetencji społeczno-emocjonalnych. Dowiesz się, jak rozpoznać sygnały przeciążenia, wzmacniać motywację uczniów oraz budować ich wewnętrzne zasoby, które pomagają radzić sobie ze stresem. To spotkanie jest dla ciebie, jeśli chcesz tworzyć wspierające środowisko szkolne i pomagać uczniom w osiąganiu równowagi psychicznej.

    Limit: 15 osób

    dr Aleksandra Dopierała
  3. Warsztaty kreatywne dla dzieci w wieku 5–13 lat

    Kreatywny czas z Kołem Psychoedukacji Uniwersytetu SWPS

    Podczas gdy rodzice będą uczestniczyć w warsztatach, dzieci spędzą czas na angażujących aktywnościach w bezpiecznej, pełnej ciepła atmosferze. Będą się mogły bawić, rozwijać i czerpać radość z bycia razem. To czas twórczej swobody oraz budowania relacji z rówieśnikami i starszymi opiekunami z pasją do edukacji i rozwoju dzieci.

    Limit: 20 osób

    dr Aleksandra Dopierała

    studentki i studenci z Koła Naukowego Psychoedukacji USWPS

Prelegentki i prelegenci

Paweł Atroszko
dr
Paweł Atroszko
Adiunkt w Zakładzie Psychometrii i Statystyki Instytutu Psychologii Uniwersytetu Gdańskiego. Autor ponad stu prac naukowych, w tym rozdziałów w międzynarodowych podręcznikach na temat uzależnień. Kierownik międzynarodowych i krajowych projektów badawczych z obszaru uzależnień behawioralnych. Dwukrotnie wyróżniony w ogólnopolskim konkursie StRuNa w kategorii Opiekun Naukowy Roku za opiekę nad Kołem Badań Psychologicznych „Experior” (2020 r., 2023 r.). W 2018 r. jego koło uzyskało w tym konkursie pierwszą nagrodę w kategorii Koło Naukowe Roku. Laureat krajowych i międzynarodowych nagród, m.in. nagrodę za najlepszą pracę doktorską w obszarze edukacji w międzynarodowym konkursie Emerald/Higher Education Teaching and Learning Association. Stypendysta m.in. Narodowego Centrum Nauki, Ministerstwa Edukacji i Nauki, Norway Grants, Research Council of Norway, European Educational Research Association. Został odznaczony Medalem Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania w Polsce.
Beata Basińska
dr hab., prof. PG
Beata Basińska
Psycholożka pracy i organizacji, psycholożka kliniczna, profesorka na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Autorka publikacji z zakresu psychologii zdrowia w pracy, w tym dobrostanu pracowników i mobbingu oraz pozytywnych zachowań organizacyjnych. Kieruje projektami badawczymi Narodowego Centrum Nauki, w których analizuje mechanizmy rozwoju wypalenia zawodowego w kontekście codziennych objawów i długoterminowych zmian, a także skutecznego motywowania pracowników. Angażuje się w prace międzynarodowych stowarzyszeń takich jak European Association of Work and Organizational Psychology oraz European Health Psychology Society. Pełni funkcję redaktorki w czasopiśmie „Medycyna Pracy. Workers’ Health and Safety”. Wspiera zdrowie i rozwój pracowników oraz pomaga osobom zarządzającym tworzyć zdrowsze miejsca pracy.
Katarzyna Brzuszkiewicz
dr
Katarzyna Brzuszkiewicz
Doktor nauk społecznych w dyscyplinie psychologia, psycholog pracy, doradca zawodowy, trener biznesu. Bada podmiotowe i ekonomiczne uwarunkowania poznawczego i emocjonalnego wymiaru zadowolenia z życia i pracy oraz rolę zadowolenia w kształtowaniu wysokiej skuteczności finansowej. Posiada doświadczenie w diagnozowaniu potencjału zawodowego pracowników, projektowaniu ścieżek rozwoju kariery zawodowej, a także projektowaniu i realizowaniu warsztatów, treningów i szkoleń dla pracowników z sześciu sektorów gospodarki. Dotychczas przeprowadziła blisko 5,5 tys. godzin warsztatów motywacyjnych i treningów interpersonalnych. Jej dotychczasowe działania zostały nagrodzone i wyróżnione m.in. przez prezesa zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, dyrektora Centrum Integracji Społecznej im. Jacka Kuronia w Bydgoszczy, dziekan Wydziału Psychologii i Prawa w Poznaniu USWPS, rektora Uniwersytetu Merito (Poznań) oraz dyrektora Instytutu Psychologii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
Agnieszka Czerw
dr
Agnieszka Czerw
Psycholożka pracy i organizacji. Interesuje się naukowo jakością życia człowieka dorosłego w kontekście pracy zawodowej. W swoich badaniach łączy perspektywę psychologii pracy i organizacji oraz psychologii pozytywnej. Zajmuje się zagadnieniami dobrostanu pracownika, wartością i sensem pracy w życiu człowieka. Prowadzi diagnozy organizacji oraz konsultuje wprowadzanie i doskonalenie procesów zarządzania zasobami ludzkimi. Jest autorką książek: „Optymizm. Perspektywa psychologiczna”, „Satysfakcja z pracy w zawodach z misją społeczną” (współautorka), „Psychologiczny model dobrostanu w pracy. Wartość i sens pracy” oraz licznych artykułów naukowych i popularnonaukowych. Założycielka i członkini Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej, a także wieloletnia przewodnicząca tego towarzystwa.
Aleksandra Dopierała
dr
Aleksandra Dopierała
Pełnomocnik dziekana ds. jakości kształcenia na Wydziale Psychologii i Prawa w Poznaniu USWPS. Doktor nauk społecznych w dyscyplinie psychologia, nauczycielka dyplomowana. Naukowo zajmuje się psychologią rozwoju człowieka, psychologią edukacji oraz rozwojem kompetencji społecznych i emocjonalnych. Pełni funkcję wicedyrektorki Szkoły Podstawowej i Liceum Spark Academy w Poznaniu, pracuje też jako psycholog szkolna. Należy do grupy robiczej REstorative School Working Group w ramach międzynarodowego stowarzyszenia European Forum for Restorative Justice. Współautorka publikacji dotyczących m.in. odczuwania empatii (publikowała we „Frontiers in Psychology” oraz „Polish Psychological Bulletin”), współautorka monografii „Ocenianie zachowania. Jak robić to lepiej? Trzy modele oceniania zachowania z komentarzem” (Wydawnictwo Naukowe UAM, 2023 r.). Koordynatorka specjalności psychologia wspierania rozwoju.
Marcel Kawczyński
 
Marcel Kawczyński
Biogram wkrótce.
Angelika Kleszczewska-Albińska
dr
Angelika Kleszczewska-Albińska
Doktor nauk społecznych w dziedzinie psychologii, certyfikowana terapeutka poznawczo-behawioralna. Posiada uprawnienia pedagogiczne. Ma doświadczenie w pracy psychologa przedszkolnego. Prowadzi psychoterapię i poradnictwo psychologiczne dla dzieci, młodzieży i dorosłych, pracuje też w obszarach psychologii klinicznej, różnic indywidualnych oraz psychologii emocji. Specjalizuje się w badaniu tłumienia i uwrażliwienia bodźców emocjonalnych, dobrostanu osób pracujących w zawodach pomocowych oraz zróżnicowanych aspektów wypalenia szkolnego. Autorka licznych publikacji dotyczących dobrostanu i zdrowia psychicznego.
Agnieszka Mościcka-Teske
dr n. hum.
Agnieszka Mościcka-Teske
Psycholożka, interwentka kryzysowa, terapeutka Gestalt i EMDR, trenerka umiejętności psychospołecznych. Kierowniczka Zakładu Psychologii Klinicznej i Zdrowia przy Wydziale Psychologii i Prawa w Poznaniu USWPS, doradczyni dydaktyczna na Uniwersytecie SWPS. Konsultantka i trenerka w tematyce przeciwdziałania stresowi w pracy, wypaleniu zawodowemu, agresji, mobbingowi, dyskryminacji i molestowaniu seksualnemu. Twórczyni i realizatorka programów prewencji zagrożeń psychospołecznych, autorka publikacji naukowych i popularnonaukowych na temat diagnozy oraz promocji zdrowia i bezpieczeństwa w miejscu pracy.
Sławomir Prusakowski
 
Sławomir Prusakowski
Psycholog, trener, pracownik dydaktyczny Uniwersytetu SWPS, doradca. Od 2003 r. edukator w różnych obszarach rozwoju ludzi. Prowadzi wykłady, które inspirują oraz poszerzają wiedzę i świadomość. Pracuje przy ewaluacji projektów metodami naukowymi. Autor artykułów na temat psychologii praktycznej do czasopism branżowych, a także wykładów dostępnych w Strefie Psyche i na platformach z nagraniami. W centrum jego zainteresowań znajduje się człowiek i jego funkcjonowanie w świecie.
Malwina Puchalska-Kamińska
dr
Malwina Puchalska-Kamińska
Psycholożka, wykładowczyni na Uniwersytecie SWPS w Sopocie, założycielka Job Crafting Polska, członkini Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Pozytywnej. Prowadzi szkolenia dla liderów i pracowników HR w temacie budowania kultury zaangażowania w organizacji. Zajmuje się popularyzowaniem wiedzy naukowej dotyczącej zdrowia psychicznego i dobrostanu pracowników. Pracuje w obszarze profilaktyki wypalenia zawodowego z różnorodnymi grupami zawodowymi, m.in. sędziami, nauczycielami, medykami oraz pracownikami NGO.
Dorota Szczygieł
dr
Dorota Szczygieł
Psycholog, kierownik Zakładu Podstaw Psychologii. Zajmuje się psychologią emocji. W swoich badaniach koncentruje się na roli inteligencji emocjonalnej w funkcjonowaniu człowieka. Jest członkiem międzynarodowego konsorcjum badawczego International Investigation of Parental Burnout Consortium, prowadzącego badania nad kulturowymi uwarunkowaniami i konsekwencjami wypalenia rodzicielskiego. Należy do Stress and Anxiety Research Society oraz European Academy of Occupational Health Psychology. Na Wydziale Psychologii w Sopocie USWPS prowadzi zajęcia z psychologii różnic indywidualnych i diagnozy psychologicznej. Na studiach podyplomowych realizuje kursy dotyczące psychologii emocji, inteligencji emocjonalnej oraz stresu zawodowego.
Konrad Piotrowski
dr hab., prof. USWPS
Konrad Piotrowski
Dyrektor Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu SWPS, zastępca dyrektora Instytutu Psychologii, kierownik Centrum Badań nad Rozwojem Osobowości. Psycholog rozwoju, zainteresowany zmianami zachodzącymi w okresie dorastania i wczesnej dorosłości. W pracy naukowej zajmuje się tematyką rodzicielstwa, perfekcjonizmu i rozwoju tożsamości. Ostatnio szczególnie interesuje go zagadnienie wypalenia rodzicielskiego oraz żałowania decyzji o posiadaniu dzieci. Członek Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Rozwoju Człowieka, European Association for Developmental Psychology oraz International Society for Research on Identity. Wyniki swoich badań regularnie prezentuje na krajowych i międzynarodowych konferencjach naukowych, jest także autorem wielu prac naukowych o zasięgu międzynarodowym.
Beata Szramka
dr n. med.
Beata Szramka
Psycholożka, aktywna psychoterapeutka w trakcie certyfikacji oraz wykładowczyni akademicka na Wydziale Psychologii i Prawa USWPS w Poznaniu. Ukończyła kursy z zakresu terapii systemowej na poziomie podstawowym i zaawansowanym organizowane przez Wielkopolskie Towarzystwo Terapii Systemowej. Przeprowadza terapię indywidualną, par i rodzin, a także diagnozę psychologiczną. Doświadczenie zawodowe zdobywała, pracując z osobami chorymi psychicznie w Szpitalu Neuropsychiatrycznym, w Poradni Zdrowia Psychicznego, a także pracując z osobami cierpiącymi na schorzenia somatyczne i ich rodzinami. Prowadzi zajęcia dydaktyczne z zakresu psychopatologii, zdrowia psychicznego, pomocy psychologicznej i psychoterapii systemowej. Jej zainteresowania naukowe obejmują psychologię kliniczną i wypalenie rodzicielskie.
Katarzyna Wiecheć
dr n. med. i n. o zdr.
Katarzyna Wiecheć
Psycholożka i certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna. Absolwentka psychologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Stopień doktora nauk medycznych i nauk o zdrowiu uzyskała na Uniwersytecie Medycznym im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu. Stypendystka i pracowniczka licznych grantów badawczych w dziedzinie psychologii, nauczycielka akademicka. Adiunktka na stanowisku naukowo-badawczym w poznańskiej filii Uniwersytetu SWPS. Jako badaczka współpracuje z Centrum Badań nad Traumą i Kryzysami Życiowymi. Doświadczenie kliniczne zdobyła w Środowiskowym Centrum Pomocy Psychologicznej dla Dzieci i Młodzieży oraz w ramach prywatnej praktyki gabinetowej. Członkini Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej (PTTPB). Interesuje się zawodowo terapiami trzeciej fali (terapia schematu oraz ACT), zaburzeniami neurorozwojowymi, a także diagnozą i terapią osób po traumach, doświadczających PTSD oraz cPTSD. Autorka licznych publikacji oraz wystąpień konferencyjnych z zakresu psychologii klinicznej.
Anna Ziółkowska
dr, prof. USWPS
Anna Ziółkowska
Psycholog, dziekan Wydziału Psychologii i Prawa w Poznaniu USWPS, kierownik Centrum Doskonałości i Innowacji w Dydaktyce. Absolwentka Instytutu Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Interesuje się historią myśli psychologicznej, problematyką pamięci i uczenia się oraz psychologią behawioralną.

Zapisz się!

Zapisy wkrótce.

Organizator

  • Logo: Wydział Psychologii i Prawa w Poznaniu Uniwersytetu SWPS

Patronat honorowy

  • Logotyp: Wojewoda Wielkopolski
  • Logotyp: Wielkopolski Kurator Oświaty
  • Logotyp: patronat honorowy Prezydenta Miasta Poznania

Patronat medialny

  • Logo: Newsweek Psychologia

Partnerzy

  • Logo: Środowiskowe Centrum Zdrowia Psychicznego Uniwersytetu SWPS
  • Logo: Strefa Psyche

Komitet organizacyjny

  • dr Aleksandra Dopierała
  • dr Agnieszka Mościcka-Teske
  • Agnieszka Lewicka
  • Agnieszka Osiak

Kontakt

Masz pytania? Napisz!

Agnieszka Osiak, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.