Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

Medialno-społeczny obraz COVID-19: solidarność czy polaryzacja – podsumowanie, diagnoza, rekomendacje

float_intro: images/ZDJECIA/nowosci-wydawnicze/medialno-spoleczny-obraz-covid-19-nowosci-wydawnicze.jpg

Autorzy książki „Medialno-społeczny obraz COVID-19: solidarność czy polaryzacja”, będącej I tomem serii „Komunikacja społeczna i media – teoria, metodologia, praktyka”, koncentrują się na czasie pandemii. Wywołane przez nią stres, niepewność i destabilizacja miały ogromny wpływ na świat polityki, biznesu, mediów, religii i edukacji. Z upływem czasu okazało się, że „nowa normalność” stała się towarzyszem pandemicznej rzeczywistości. Współautorką wstępu do publikacji zatytułowanego „Gotowość do pomagania i udzielanie pomocy w pandemii COVID-19: rola orientacji politycznych” jest dr Maria Baran z Katedry Psychologii Społecznej Wydziału Psychologii w Warszawie Uniwersytetu SWPS.

Dlaczego warto przeczytać?

Wśród autorów znaleźli się znakomici badacze i naukowcy: prof. Krzysztof Kaniasty, dr hab. Katarzyna Hamer, prof. PAN, dr hab. Małgorzata Kisilowska, prof. UW, dr Tomasz Baran, dr Marta Marchlewska, dr Łukasz Przybysz, dr Łukasz Szurmiński, dr Alicja Waszkiewicz-Raviv, mgr Krzysztof Sokół, mgr Ksenia Wróblewska i mgr Malwina Żuchniewicz. W książce dzielą się oni z czytelnikami obserwacjami dotyczącymi pandemii w różnych, interdyscyplinarnych ujęciach. Są to skłonność do pomagania i udzielania pomocy, prezentowanie informacji o rozprzestrzenianiu się pandemii przez „Wiadomości” TVP1, reakcje społeczne na rządową kampanię #SzczepimySię na Facebooku, aktywizm wizualny podczas pandemii, medialny obrazu wpływu pandemii na instytucje kultury i profesjonalizm branży PR w pandemicznych czasach.

W publikacji autorzy odpowiadają m.in. na pytania:

  • Jak w tym pełnym sprzeczności, trudnym czasie zachowały się środki przekazu, same doświadczone pandemiczną rzeczywistością?
  • Jaką postawę przyjęli bohaterowie przekazów medialnych, a jaką bliższe i dalsze otoczenie mediów?
  • Jak reagowali obywatele?

Sześciu rozdziałom towarzyszą dwa wyjątkowe wywiady. Rozmowa z prof. dr hab. Iwoną Hofman pobudza do refleksji w odniesieniu do solidarności środowiskowej czy kondycji nauki i mediów. Z kolei Piotr Czarnowski, założyciel pierwszej w Polsce agencji public relations, wskazuje różne odcienie transformacji branży. Autorzy oraz ich rozmówcy dzielą się swoją wiedzą, doświadczeniem i cennymi radami.

Publikacja ukazała się nakładem Wydawnictwa Naukowego i Edukacyjnego SBP.

Dr Maria Baran – psycholog. Naukowo zajmuje się konsekwencjami kontaktu kulturowego i akulturacji dla identyfikacji społecznych. Interesuje ją szczególnie temat identyfikacji z całą ludzkością i dzieci trzeciej kultury. Jest również zaangażowana w duży projekt dotyczący radzenia sobie ze stresem podczas pandemii COVID-19. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu psychologii akulturacji, komunikacji międzykulturowej, kompetencji międzykulturowych, diagnozy psychologicznej (głównie w języku angielskim).