O studiach
Praktyczna psychologia społeczna to kierunek umożliwiający dogłębne zrozumienie ludzkich emocji i zachowań. Słuchacze zdobywają praktyczne umiejętności przydatne w wielu dziedzinach. Poznają mechanizmy rządzące naszą motywacją i interakcjami społecznymi oraz zgłębiają tajniki procesów poznawczych. Uczą się oddziaływać na innych osobiście, a także poprzez skuteczne kampanie społeczne i reklamowe. Poznają czynniki wpływające na nasze codzienne wybory. Nabywają wiele cennych umiejętności: panowania nad stresem, pracy zespołowej, rozwiązywania konfliktów, zarządzania energią, przemawiania publicznie i prowadzenia negocjacji..
Absolwenci posiadają nie tylko szeroką wiedzę, lecz także pożądane na rynku pracy kompetencje miękkie.
Więcej informacji o studiach
Na zajęciach omawiane są zagadnienia z wielu dziedzin psychologii, takich jak psychologia społeczna, psychologia wywierania wpływu, psychologia konsumenta, psychologia finansowa, psychologia reklamy, psychologia emocji i motywacji, psychologia poznawcza, psychologia osiągnięć. Słuchacze poznają również podstawy coachingu. Zajęcia obejmują zarówno teoretyczne wykłady, jak i warsztaty, pozwalające na zastosowanie jej w praktyce i trwałe przyswojenie umiejętności przydatnych w życiu.
Rozumienie przyczyn zachowań własnych i zachowań innych ludzi oraz znajomość mechanizmów psychologicznych leżących u podłoża tych zachowań, przekłada się na poprawę jakości życia.. Czytaj więcej
dr hab. Grażyna Wąsowicz
Kierowniczka merytoryczna studiów
Studia Praktyczna Psychologia Społeczna powstały na prośbę słuchaczy innych kierunków, którzy sygnalizowali potrzebę pogłębienia wiedzy psychologicznej. W październiku 2021 r. rozpocznie się 21. edycja, co jest najlepszą rekomendacją jakości tych studiów, co roku polecanych przez naszych absolwentów kolejnym osobom. W programie zostały zawarte treści dotyczące kluczowych obszarów funkcjonowania człowieka w sytuacjach prywatnych i zawodowych. Wiedza psychologiczna przekazana w trakcie studiów w bardzo syntetyczny sposób bardzo szybko daje się przełożyć na codzienne funkcjonowanie. Rozumienie przyczyn zachowań własnych i zachowań innych ludzi oraz znajomość mechanizmów psychologicznych leżących u podłoża tych zachowań, przekłada się na poprawę jakości życia. Zajęcia prowadzą osoby z ogromnym doświadczeniem akademickim, praktycznym i życiowym. Dzielą się swoją wiedzą, bowiem wierzą, że jedną z funkcji psychologii jako nauki jest właśnie podnoszenie jakości życia ludzi. Wśród słuchaczy tego kierunku znajdują się osoby z różnych środowisk i części Polski, reprezentujące liczne profesje. Stwarza to okazję do nawiązania szerokich kontaktów, co stanowi cenny dodatek do korzyści merytorycznych. Na podstawie ocen zajęć dokonywanych przez studentów, a także prywatnie przekazywanych informacji o tym, że wiedza zdobyta na tych studiach komuś pomogła w życiu, z pełnym przekonaniem mogę sformułować zaproszenie do udziału w kolejnej edycji. Zapraszam!.
Kierowniczka merytoryczna studiów
Czy to studia dla ciebie?
Kierunek jest adresowany do osób zainteresowanych wykorzystaniem kompetencji psychologicznych w życiu osobistym i zawodowym, m.in. w budowaniu relacji międzyludzkich.
Dlaczego warto?
- Dogłębnie rozumiejąc ludzkie myśli, emocje i zachowania, zbudujesz trwalsze i bardziej satysfakcjonujące relacje osobiste i zawodowe.
- Opanujesz techniki radzenia sobie ze stresem, dzięki czemu zachowasz klarowność myśli i zdolność do podejmowania racjonalnych decyzji nawet w trudnych sytuacjach.
- Zwiększysz swoją efektywność w pracy, ponieważ będziesz stosować sprawdzone metody nauki, skutecznie zarządzać swoją energią i emocjami, efektywnie delegować zadania i tworzyć pozytywną atmosferę w zespole.
- Posługując się technikami perswazji i negocjacji, będziesz w stanie przekonywać innych do swoich pomysłów i przekonań, wpływać na ich wybory i działania, a także umiejętnie łagodzić potencjalne konflikty.
- Wiedza z zakresu psychologii konsumenta i technik reklamowych pozwoli ci tworzyć skuteczne kampanie marketingowe, trafiające do potrzeb i pragnień klientów.
- Dzięki dużej liczbie godzin zajęć warsztatowych w kameralnych grupach opanujesz nowe umiejętności w komfortowych warunkach.
- Kierunek cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem od kilkunastu lat, ponieważ wiedza i umiejętności psychologiczne są cenione w każdym czasie.
Program studiów
Blok tematyczny
Psychologia ogólna
Wprowadzenie do psychologii ogólnej
Celem wykładu jest przekazanie informacji o psychologicznych podstawach zachowań człowieka, obejmujących emocje, procesy poznawcze i inteligencję, różnice między ludźmi wynikające z temperamentu i osobowości.
Wprowadzenie do psychologii społecznej
Celem wykładu jest wprowadzenie w problematykę psychologii społecznej. Uczestnicy zapoznają się z podstawowymi pojęciami i teoriami oferowanymi przez tę dyscyplinę. Poruszone zostaną m.in. zagadnienia funkcjonowania w grupie, znaczenia stereotypów w życiu człowieka, podstaw zachowań agresywnych oraz znaczenia atrakcyjności interpersonalnej.
Psychologia wywierania wpływu
Celem wykładu jest omówienie podstaw i technik wpływu społecznego w kontekście kontaktów interpersonalnych, w grupach zadaniowych oraz w skali masowej.
Psychologia konsumenta
Celem wykładu jest przekazanie wiedzy dotyczącej mechanizmów psychologicznych leżących u podłoża zachowań konsumentów oraz przedstawienie przykładów wykorzystania tej wiedzy w marketingowej praktyce komunikacji z konsumentami
Psychologia finansowa
Celem wykładu jest przekazanie wiedzy dotyczącej mechanizmów psychologicznych leżących u podłoża zachowań finansowych. W trakcie zajęć będzie się można dowiedzieć m.in. czy dzieci powinny otrzymywać wynagrodzenie za dobre oceny, w jaki sposób rozumienie funkcji banku wpływa na gotowość do korzystania z jego usług i jakie są związki pieniędzy ze szczęściem
Psychologia reklamy
Celem wykładu jest przekazanie rzetelnej wiedzy na temat psychologicznych podstaw efektywności przekazów reklamowych
Blok tematyczny
Komunikacja: od strategii do wystąpień publicznych
Budowanie strategii komunikacyjnej
Celem wykładu jest przekazanie wiedzy z zakresu planowania komunikacji – zarówno na poziomie organizacji, jak i osoby indywidualnej. Wykłady obejmą obszary od analizy odbiorców komunikacji i ich potrzeb, przez określenie celów, dobór optymalnych środków przekazu i treści komunikatu, po analizę skuteczności wdrożonej komunikacji.
Wystąpienia publiczne – jak mówić by nas słuchano?
Celem warsztatu, bazującego na metodach behawioralno-poznawczych, jest rozwój praktycznych umiejętności związanych z wystąpieniami publicznymi. Uczestnicy będą mieli okazję udoskonalić swoją technikę mówienia (emisja głosu i wokalizacja), komunikacji (reagowanie na działania publiczności) i zarządzania swoimi emocjami (radzenie sobie ze stresem związanym z wystąpieniami publicznymi).
Komunikacja kryzysowa
Celem wykładu jest przekazanie słuchaczom wiedzy na temat zasad komunikowania w sytuacjach kryzysowych i konfliktowych. Wykłady obejmą zarówno obszar komunikacji przedsiębiorstw i organizacji (m.in. obszar PR kryzysowego), jak i komunikacji indywidualnej
Coaching - metoda i zastosowania
Celem zajęć jest dostarczenie wiedzy o coachingu jako metodzie oraz jej powiązaniach z innym metodami, jak: szkolenia, psychoterapia, doradztwo, mentoring; także pokazanie specyfiki wykorzystania narzędzi coachingu przez menedżera. Główna część zajęć poświęcona będzie na poznanie wybranych narzędzi z zakresu coachingu, m.in. dotyczących rozpoznawania źródeł motywacji wewnętrznej, dzielenia się sprawdzonymi strategiami, wykorzystywania metafory do zmiany, planowania projektów, zastosowania strategii kreatywności, podejmowania decyzji dotyczących wyboru ścieżki zawodowej, uruchamiania mocnych stron.
Blok tematyczny
Indywidualne kompetencje społeczne
Psychologia osiągnięć
Celem warsztatu jest podniesienie u uczestników indywidualnej efektywności funkcjonowania, jak też zwrócenie uwagi na pozytywne efekty współpracy i wymiany doświadczeń w zespole.
Kreowanie wrażenia i autoprezentacja
Celem warsztatu jest m.in. podniesienie świadomości uczestników co do wpływu własnej autoprezentacji na innych ludzi, ćwiczenie umiejętność trafnej oceny, jak inni odbierają nasze zachowania i umiejętność dobrania odpowiednich technik kreowania wrażenia, a także radzenie sobie ze skutkami niepożądanego wrażenia.
Budowanie zespołu
Celem warsztatu jest m.in. zintegrowanie grupy, wykształcenie odpowiednich form współpracy i rozwijanie kreatywności uczestników.
Zarządzanie własną energią i radzenie sobie ze stresem
Celem warsztatu jest przekazanie wiedzy i wyćwiczenie u uczestników umiejętności realizowania obowiązków przy optymalnym wykorzystaniu czasu i własnej energii. Po tym warsztacie uczestnicy będą potrafili stosować kluczowe reguły efektywnego wykorzystania czasu i wydajności, a w efekcie: doprowadzać do wykonania zadań z motywacją i bez zbędnej zwłoki, rozróżniać priorytety zadań, realizować zadania wydajniej, oszczędzając nawet 20% czasu, a co za tym idzie funkcjonować w pracy w sposób zorganizowany i profesjonalny.
Psychologiczne mechanizmy w negocjacjach
W trakcie warsztatu zostanie przekazana podstawowa wiedza z zakresu negocjacji i psychologicznych podstaw negocjacji, obejmująca sposoby przygotowywania się do negocjacji, prowadzenia negocjacji oraz postępowania po zakończeniu negocjacji. Słuchacze będą rozwiązywali konkretne problemy, stosując różne strategie i taktyki w ćwiczeniach i symulacjach negocjacji.
Organizacja nauki
Studia trwają dwa semestry i obejmują 214 godzin dydaktycznych zajęć. Zjazdy odbywają się się co 2-3 tygodnie w weekendy.
Hybrydowa forma studiów oznacza, że wybrane zajęcia realizowane są w formule stacjonarnej, a inne w formule online. Nie ma możliwości łączenia tych form.
Zajęcia stacjonarne odbywają się w siedzibie Uniwersytetu SWPS lub w innym budynku wynajmowanym przez uczelnię.
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
Warunki zaliczenia
- Aktywne uczestnictwo w zajęciach.
- Uzyskanie pozytywnych ocen z testów wiedzy.
Dokument ukończenia studiów
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.
Kadra
Zajęcia prowadzą wybitni psychologowie i trenerzy.
Kierowniczka kierunku
-
prof. dr hab.Dariusz Dolińskiprof. dr hab.wybitny psycholog społeczny, autor licznych publikacji z zakresu wpływu społecznego
-
drPaulina SobiczewskadrKierowniczka studiów podyplomowych praktyczna psychologia motywacji. Wykładowczyni na Wydziale Psychologii w Warszawie
-
dr, prof. Uniwersytetu SWPSDorota Wiśniewska-Juszczakdr, prof. Uniwersytetu SWPSpsycholożka społeczna, trenerka biznesu
Rekrutacja
Zasady rekrutacji
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. Wypełnienie formularza rekrutacyjnego nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek. Zastrzegamy sobie możliwość zaproszenia kandydata na rozmowę rekrutacyjną.
W przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń uczelnia może podjąć decyzję o nieuruchomieniu kierunku.
- Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
- Załącz odpowiednie dokumenty
- Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
- Rozpocznij studiowanie
Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
Na studia zapisujesz się online.
Po kliknięciu przycisku „Aplikuj” zostaniesz przekierowany do formularza zgłoszeniowego.
Nasz system poprowadzi Cię przez cały proces rekrutacji.
Przygotuj:
- Skan dyplomu ukończenia studiów wyższych
Załącz odpowiednie dokumenty
W trakcie wypełniania formularza załączasz skan/zdjęcie dyplomu ukończenia studiów wyższych.
Pamiętaj!
- Dokumenty powinny mieć format JPG/PDF.
- Wszystkie skany/zdjęcia muszą być czytelne
Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
Opłatę wnosisz za pośrednictwem platformy PayU podczas wypełniania formularza rekrutacyjnego.
Uwaga!
- Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Rozpocznij studiowanie
Na adres mailowy podany w formularzu dostaniesz powiadomienie o statusie Twojej aplikacji. O przyjęciu na studia poinformujemy Cię w osobnym mailu, a informacje dotyczące pierwszego zjazdu wyślemy na 7 dni przed rozpoczęciem nauki.
Pamiętaj!
- Liczba miejsc jest ograniczona
- O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Opłaty
Opłata rekrutacyjna: 300 PLN
Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Opłata za rok studiów (2024-2025)
Wysokość raty | Łączny koszt studiów | |
---|---|---|
Zapłać w 10 ratach | 930 PLN | 9 300 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 4 400 PLN | 8 800 PLN |
Zapłać w 1 racie | 8 400 PLN | 8 400 PLN |
Słuchacze wpłacają czesne na na indywidualne subkonta podane w Wirtualnej Uczelni. Termin płatności 1. raty upływa 5 października dla studiów rozpoczynających się jesienią oraz 5 marca dla studiów rozpoczynających się wiosną.
Na 7 dni przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.