prof. dr hab.
Dariusz Doliński
Koordynator ds. rozwoju uczelni
Instytut Psychologii
kierownik Centrum Badań nad Zachowaniami Społecznymi
Wydział Psychologii we Wrocławiu
kierownik Katedry Psychologii Społecznej
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dla mediów
Profil naukowy
Jeden z najbardziej cenionych psychologów społecznych w Polsce. Zajmuje się psychologią zachowań społecznych, psychologią emocji i motywacji. Analizuje techniki wpływu społecznego, mechanizmy ulegania wobec zewnętrznego nacisku i manipulacji społecznej. Interesuje się psychologicznymi aspektami marketingu i reklamy. Jest autorem licznych projektów naukowych, badań eksperymentalnych i teorii z zakresu psychologii społecznej, szczególnie zachowań konsumenckich, oraz weryfikacji technik efektywnego wpływania na innych.
Publikuje w prestiżowych czasopismach: „Journal of Personality and Social Psychology”, „Personality and Social Psychology Bulletin”, „Journal of Experimental Social Psychology” oraz „European Journal of Social Psychology”. Autor i współautor około 200 publikacji, m.in. „Psychologia wpływu społecznego” (2000), „Psychologiczne mechanizmy reklamy” (2003), „Ukryte sensy zachowania: rozmowy o wywieraniu wpływu i reklamie” (2006), „Manipulacja” (2009) oraz „Techniques of social influence: The psychology of gaining compliance” (2016). Był redaktorem naczelnym „Polish Psychological Bulletin”.
Jest członkiem Polskiej Akademii Nauk, jak również Komitetu Psychologii PAN oraz byłym prezesem (aktualnie członkiem) Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej.
Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu psychologii społecznej i psychologii reklamy.
Dla mediów
Obszary tematyczne
- Psychologia
- psychologia społeczna
Informacje prasowe
Powiązane materiały na stronie uczelni
- Aktualności
- Badania i wdrożenia
- Centra i laboratoria
- Informacja prasowa
- Dlaczego lubimy rzucać sobie kłody pod nogi?
- Dlaczego szef sprawdza podwładnych?
- Fizyczna obecność autorytetu oznacza większe posłuszeństwo. Nowe spojrzenie na wyniki słynnego eksperymentu
- Inteligentni ludzie tak robią? Przetestowano kolejną technikę wpływu społecznego
- Optymistyczne nastawienie do koronawirusa
- Posłuszni robotom?
- Test soli dla szefa
- Związek nierealistycznego optymizmu z rozwojem pandemii COVID-19
- Konferencje
- Nagrody i wyróżnienia
- Nowości wydawnicze
- Projekty naukowe
- Wybrane artykuły naukowe
- Wykłady i spotkania