Naukowcy z Uniwersytetu SWPS triumfują w konkursie „Książka dla Trenera”
W konkursie „Książka dla Trenera 2024” uhonorowanych zostało wielu badaczy związanych z Uniwersytetem SWPS: prof. Robert Cialdini, prof. dr hab. Dariusz Doliński, prof. Tomasz Grzyb, dr Joanna Kwaśniewska, Piotr Bucki oraz Kamil Zieliński. Serdecznie gratulujemy sukcesu!
Wielkie wyróżnienie i gwarancja najwyższego poziomu merytorycznego
Wiele książek dla trenerek i trenerów może wprowadzać w błąd lub zawierać bezużyteczne, a nawet szkodliwe wskazówki. Jak więc znaleźć wartościowe pozycje na rynku wydawniczym? Z pomocą przychodzi konkurs „Książka dla Trenera”, w którym wyłaniane są publikacje zawierające praktyczne, potwierdzone naukowo informacje dla profesjonalistów pracujących w usługach rozwojowych.
Uhonorowane książki są doskonałym źródłem wiedzy dla trenerów, coachów, mentorów, doradców, konsultantów, nauczycieli, psychologów i pracowników działów HR.
Organizatorem konkursu jest Polskie Towarzystwo Trenerów Biznesu.
Nagrody wręczono podczas targów książki w Warszawie
Gala nagrody „Książka dla Trenera 2024” miała miejsce 17 maja 2024 r. podczas Targów Książki i Mediów VIVELO na Stadionie PGE Narodowym w Warszawie. Uroczystość uświetnił wykład dr. Sławomira Jarmuża z Uniwersytetu SWPS – laureata poprzedniej edycji konkursu, wyróżnionego za książkę „Paradoksalna psychologia, czyli zdrowy rozsądek na manowcach”.
Książka profesora Cialdiniego uznana za ponadczasową
Profesor Robert Cialdini jest światowej sławy ekspertem w dziedzinie psychologii społecznej. Wykładał m.in. na studiach podyplomowych na Uniwersytecie SWPS i jest trzecim doktorem honoris causa naszej uczelni.
Przeczytaj artykuł o nadaniu tytułu doktora honoris causa SWPS prof. Cialdiniemu
W konkursie „Książka dla Trenera 2024” profesor Cialdini otrzymał nagrodę specjalną w kategorii „Zawsze Zielona Ponadczasowa” za nowe wydanie bestsellera „Wywieranie wpływu na ludzi”.
W słynnej książce profesora znajdziesz siedem zasad wywierania wpływu:
- zasada wzajemności – mamy skłonność do odwzajemniania się;
- zasada zaangażowania i konsekwencji – gdy zobowiązujemy się do czegoś, dążymy do tego mimo zmiany okoliczności;
- zasada społecznego dowodu słuszności – robimy coś dlatego, że inni tak robią;
- zasada sympatii i podobieństwa – chętniej współpracujemy z kimś, kogo lubimy, lub kimś, kto w jakiś sposób nas przypomina;
- zasada autorytetu – słuchamy autorytetów w danej dziedzinie;
- zasada niedostępności – bardziej pragniemy rzeczy, które trudno zdobyć, lub takich, których może zabraknąć;
- zasada przynależności – preferujemy oferty skierowane właśnie do nas, a nie do szerszej grupy odbiorców (zasada dodana w nowym wydaniu książki).
Chociaż publikacja została wydana w 1984 r., opisane w niej reguły nie straciły na aktualności. Z powodzeniem korzystają z nich m.in. sprzedawcy, specjaliści od marketingu i reklamy, psychologowie, profesjonalni negocjatorzy i prawnicy.
W 2023 r. ukazało się zaktualizowane i rozszerzone wydanie pt. „Wywieranie wpływu na ludzi. Psychologia perswazji”
Profesor Cialdini odebrał nagrodę podczas kwietniowego pobytu w Polsce. Wygłosił wtedy wykład we wrocławskiej filii Uniwersytetu SWPS.
Przeczytaj o wizycie profesora Cialdiniego na Uniwersytecie SWPS
Profesor psychologii Uniwersytetu Stanowego w Arizonie. Zajmuje się psychologią społeczną. Zasłynął jako autor światowego bestsellera „Wywieranie wpływu na ludzi” (ang. „Influence: Science and Practice”), stanowiącego rezultat ponad 15 lat badań.
Odkryj sto technik wpływu społecznego, które opisali psychologowie z USWPS
Jeśli interesuje cię tematyka oddziaływania na ludzi, sięgnij także po książkę „Sto technik wpływu społecznego. Kiedy i dlaczego wywieranie wpływu na innych jest skuteczne”, za którą prof. dr hab. Dariusz Doliński oraz prof. Tomasz Grzyb, dziekan Wydziału Psychologii we Wrocławiu, otrzymali nagrodę w kategorii „Autor polski” za rok 2022.
Psychologowie społeczni z Uniwersytetu SWPS przeanalizowali dziesiątki technik perswazji i manipulacji, z którymi możesz się spotkać na co dzień: gdy przebywasz z bliskimi, robisz zakupy lub rozmawiasz z telemarketerem. Dowiedz się, co mówią na ten temat badania, a także jakie mechanizmy psychologiczne sprawiają, że opisane techniki są tak skuteczne!
Jeden z najbardziej cenionych psychologów społecznych w Polsce. Zajmuje się psychologią zachowań społecznych, psychologią emocji i motywacji. Analizuje techniki wpływu społecznego, mechanizmy ulegania wobec zewnętrznego nacisku i manipulacji społecznej. Interesuje się psychologicznymi aspektami marketingu i reklamy. Autor licznych projektów naukowych, badań eksperymentalnych i teorii z zakresu psychologii społecznej. Członek Polskiej Akademii Nauk oraz Komitetu Psychologii PAN, a także były prezes (i aktualnie członek) Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej. Jest autorem i współautorem ok. 200 publikacji.
Psycholog, dziekan Wydziału Psychologii we Wrocławiu USWPS. Pracę naukową łączy z praktyką marketingową. Zajmuje się psychologią wpływu społecznego, metodologią badań psychologicznych, marketingiem i nowymi technologiami. Prowadzi szkolenia w dziedzinie psychologii społecznej, manipulacji i perswazji. Od 2013 r. kształci oficerów NATO i krajów stowarzyszonych w zakresie technik wpływu społecznego, a w 2014 r. otrzymał Certificate of Appreciation od Dowództwa Operacji Specjalnych NATO w Afganistanie. Autor publikacji na temat psychologii wpływu społecznego i mechanizmów ludzkich zachowań w sytuacjach kryzysowych, redaktor wielu artykułów naukowych i popularnonaukowych.
Rozwiń kreatywność z doktor Kwaśniewską
Doktor Kwaśniewska otrzymała nagrodę w kategorii „Autor polski” za rok 2023 za książkę „Droga do kreacji, czyli trening twórczości XXI wieku” – podręcznik kreatywności dla nauczycieli, trenerów, psychologów i innych osób prowadzących zajęcia grupowe. Lektura zachęci cię do przełamania rutyny i wyjścia poza codzienne schematy.
W publikacji znajdziesz m.in.:
- przykładowy program treningu twórczości;
- wskazówki, jak pracować z grupą;
- liczne przykłady z praktyki;
- anegdoty o znanych twórcach;
- ponad 100 ćwiczeń z kartami pracy;
- naukowe uzasadnienie skuteczności opisanych technik;
- infografiki wyjaśniające omawiane zagadnienia.
Doktor Kwaśniewska pracuje na Uniwersytecie SWPS już od 25 lat!
Dowiedz się więcej o książce „Droga do kreacji, czyli trening twórczości XXI wieku”
Psycholog, trener, coach. Specjalistka w stymulowaniu kreatywności, twórczym rozwiązywaniu problemów i psychologicznym wspieraniu twórców. Prowadzi szkolenia, wykłady, grupowe treningi twórczego myślenia oraz indywidualny coaching twórczości. Zajmuje się twórczością i kreatywnością w biznesie. Jest autorką wielu programów wspomagania twórczości oraz artykułów naukowych i popularnonaukowych o kreatywności.
Naucz się mądrości od doktora Jarmuża
Doktor Sławomir Jarmuż otrzymał nagrodę w kategorii „Autor polski” za rok 2023 za książkę „Czy mądrości można się nauczyć?”.
W tej znakomitej publikacji znajdziesz m.in.:
- filozoficzne i psychologiczne koncepcje mądrości;
- praktyczne wskazówki, jak rozwijać mądrość;
- ćwiczenia stymulujące krytyczne myślenie i zwiększające dystans emocjonalny;
- informacje o tym, jak mądrość wiąże się m.in. z wiekiem, płcią, inteligencją i poziomem życia.
Psycholog, trener biznesu, założyciel firmy szkoleniowo-doradczej Moderator.
Od psychokompetencji do psychoefektów – podwójny sukces Kamila Zielińskiego
Kamil Zieliński otrzymał:
- wyróżnienie w kategorii „Autor polski” za rok 2021 za książkę „PSYCHOefekty”,
- nominację w kategorii „Autor polski” za rok 2022 za książkę „PSYCHOkompetencje”.
„PSYCHOefekty. 50 zjawisk psychologicznych, które wpływają na Twoje życie” to publikacja, która odkryje przed tobą tajniki ludzkiego zachowania. Osobiście doświadczysz opisywanych zjawisk oraz poznasz dowody naukowe na ich istnienie. Autor przeplata teorię z przykładami pokazującymi, jak można wykorzystać opisany efekt psychologiczny w praktyce. Każdy rozdział kończy się bibliografią, która umożliwia dalsze zgłębianie tematu.
„PSYCHOkompetencje. 10 psychologicznych supermocy, które warto rozwijać” to poradnik, z pomocą którego opanujesz kluczowe kompetencje miękkie, takie jak budowanie relacji, prowadzenie negocjacji czy adaptacja do nowych warunków. Książka zawiera wiele praktycznych rad, których skuteczność możesz samodzielnie sprawdzić.
Psycholog, trener biznesu, nauczyciel akademicki i przedsiębiorca. Prowadzi firmę szkoleniową KZ Kamil Zieliński. Wykłada w Wyższej Szkole Bankowej oraz na Uniwersytecie SWPS. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu, recenzent naukowy Portalu Mała Psychologia. Interesuje się psychologią biznesu, zwłaszcza sprzedażą, wywieraniem wpływu, perswazją, myśleniem krytycznym i psychologią oszustwa. Fot. Łukasz Król.
Zrozum swoje decyzje konsumenckie z książką Piotra Buckiego
Piotr Bucki otrzymał nagrodę w kategorii „Autor polski” za rok 2022 za książkę popularnonaukową „Sapiens na zakupach. O tym, jak i dlaczego wybieramy, oceniamy, kupujemy”, omawiającą wyniki najnowszych badań nad zachowaniami konsumentów. Autor obnaża słabości klasycznej ekonomii oraz uświadamia, że decyzje, jakich dokonujemy w markecie lub sklepie internetowym, nie są tak przemyślane, jak chcielibyśmy wierzyć, ponieważ wpływają na nie nasze emocje i instynkty.
W tej wciągającej i dowcipnej publikacji znajdziesz odpowiedzi na wiele pytań:
- Jakie kryteria bierzemy pod uwagę, dokonując zakupu?
- Dlaczego kupujemy więcej, niż planowaliśmy?
- Co skłania nas do zakupu produktów, których później nie używamy?
- Czemu wierzymy w swoją racjonalność, działając nieracjonalnie?
- Jak wpływają na nas reklamy?
- W jaki sposób wykorzystuje się osiągnięcia ekonomii behawioralnej w sprzedaży i marketingu?
Edukator i trener krytycznego myślenia. Wykłada na Uniwersytecie SWPS, SGH i AGH, prowadzi też szkolenia. Pomaga projektować nawyki w modelu Evidence-Based Growth. Uczy projektować komunikację, bazując na psychologii poznawczej i neuronaukach. Napisał książki: „Porozmawiajmy o komunikacji”, „Złap równowagę”, „Viral”, „Prezentacje. Po prostu!”, „Sapiens na zakupach” i „Life's a pitch and then you die”. Pracował też jako tłumacz książek i dziennikarz. Jego wystąpienie na TEDx SGH obejrzano ponad 246 tys. razy. Od ponad 10 lat współpracuje z WSB. Współpracuje z Europejską Agencją Kosmiczną i GNSSA, gdzie współtworzy programy szkoleniowe dla start-upów i konsultantów.
Wnieśliśmy cenny wkład w edukację, psychologię i coaching
Co ciekawe, na gali spotkali się przedstawiciele trzech pokoleń psychologów. Profesor Tomasz Grzyb jako student uczęszczał na zajęcia doktora Jarmuża. Później, będąc już doktorem, sam prowadził zajęcia dla studentów psychologii, w których uczestniczył… Kamil Zieliński.
Sukces naukowców z Uniwersytetu SWPS to dowód na wysoką jakość badań prowadzonych na naszej uczelni oraz ich praktyczne zastosowanie. Publikacje nagrodzonych autorek i autorów przyczyniają się do podnoszenia kompetencji trenerów i nauczycieli, a także szerokiej rzeszy czytelników zainteresowanych rozwojem osobistym i zawodowym.