Bank Millennium partnerem dydaktycznym kierunku psychologia i informatyka na Uniwersytecie SWPS
Kierunek psychologia i informatyka jest dostępny na naszej uczelni od początku roku akademickiego 2020/2021. Stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie rynku pracy, w którym poszukiwani są specjaliści łączący kompetencje analityczne i informatyczne z umiejętnościami społecznymi. Nowym partnerem dydaktycznym kierunku, odpowiedzialnym za część programu związaną z zaawansowanymi badaniami UX, został Bank Millennium – jeden z pierwszych polskich banków komercyjnych.
Psychologia i informatyka – dlaczego warto
Ten wyjątkowy kierunek studiów łączy wiedzę psychologiczną z umiejętnościami z obszaru technologii informatycznych oraz kompetencjami analitycznymi, które są podstawą do rozumienia szybko rozwijającego się społeczeństwa cyfrowego. Ważną część programu stanowią odniesienia do współczesnych problemów cywilizacyjnych oraz globalnych zagrożeń, a także ich związki z nowymi technologiami i rosnącymi potrzebami użytkowników.
Studenci psychologii i informatyki na Uniwersytecie SWPS mają do wyboru trzy specjalności. Na UX research & design uczą się zasad projektowania usług i produktów cyfrowych tak, aby odpowiadały na potrzeby użytkowników i wzbudzały pozytywne uczucia, a korzystanie z nich było intuicyjne i przyjemne. Na sztucznej inteligencji poznają proces tworzenia produktów z wykorzystaniem technologii AI. Z kolei na specjalności e-zdrowie: interwencje internetowe dowiadują się, jak opracowywać zdrowotne programy psychologiczne online.
Współpraca dydaktyczna z Bankiem Millennium: zaawansowane badania UX
Partnerem dydaktycznym psychologii i informatyki na naszej uczelni został Bank Millennium, który wprowadza na rynek innowacyjne rozwiązania, z których klienci chętnie korzystają. Eksperci Banku Millennium będą współprowadzić zajęcia z zakresu zaawansowanych badań UX.
W ramach cyklu wykładów partner dydaktyczny podzielił się unikatowym podejściem do badań w procesie projektowym. Oprócz tego studenci mogli pracować nad konkretnymi projektami podczas warsztatów realizowanych zarówno na Uniwersytecie SWPS, jak i w siedzibie naszego partnera.
W ramach pracy dyplomowej studenci i studentki będą mieć możliwość zrealizowania projektu z obszaru User Experience. Jego zakres zaproponuje Bank Millennium. Najlepsze i najciekawsze projekty dostaną szansę na wdrożenie.
W trosce o rozwój przyszłych projektantów usług i produktów cyfrowych Partner dydaktyczny kierunku zadbał również o ofertę praktyk studenckich. Studenci mogą zdobyć pierwsze doświadczenie zawodowe w Departamencie Bankowości Elektronicznej – jednostce odpowiedzialnej za projektowanie i rozwijanie strony internetowej, serwisu bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej. Praktyki nie zakłócają przebiegu nauki ponieważ realizowane są podczas letnich wakacji. Uczestnicy praktyk realizują samodzielne projekty z obszaru bankowości elektronicznej, dzięki którym poznają procesy biznesowe i mechanizmy funkcjonowania nowoczesnej, dużej organizacji. Oprócz ciekawych zadań czekają na nich szkolenia rozwijające kompetencje miękkie, wsparcie opiekuna oraz atrakcyjne wynagrodzenie.
Oferty praktyk już niedługo pojawią się na tej stronie. Aplikacje można wysyłać w dowolnym momencie. Spotkania rekrutacyjne z kandydatami będą odbywały się w okresie maj-czerwiec 2023 r.
Dr Agata Graczykowska, specjalistka ds. wykorzystywania narzędzi online w usługach psychologicznych i kierowniczka Zakładu Społecznych Zastosowań Nowych Technologii na Wydziale Projektowania w Warszawie Uniwersytetu SWPS, zapewnia, że współpraca z Bankiem Millennium otworzy nowe perspektywy dla studentów zgłębiających nowych technologii na człowieka oraz społeczeństwo.
Bardzo cieszymy się na współpracę z Bankiem Millennium. Psychologia i informatyka to kierunek praktyczny, dlatego bardzo ważna jest dla nas współpraca z partnerami zewnętrznymi. Dzięki temu studenci mają możliwość w ramach zajęć pracować nad realnymi wyzwaniami, przed którymi na co dzień stają specjaliści z zakresu UX.
O Banku Millennium
Bank Millennium jest ogólnopolskim, nowoczesnym bankiem oferującym swoje usługi wszystkim segmentom rynku poprzez sieć placówek, sieci indywidualnych doradców i bankowość elektroniczną. Priorytetem firmy jest personalizacja usług, a także oferta charakteryzująca się wygodnym i intuicyjnym dostępem do usług i produktów cyfrowych. Dewizą Banku Millennium jest uważne słuchanie klientów, obserwacja ich preferencji i testowanie z nimi usług w bankowym User-Experience Lab. Dlatego też wiedza i doświadczenie, którymi podzielą się eksperci Banku Millennium ze studentami psychologii i informatyki Uniwersytetu SWPS, stanowić będą ogromną szansę na rozwój umiejętności badawczych w kontekście projektowania rozwiązań cyfrowych.
Odwiedź stronę naszego partnera