„Twórcy czy ofiary? Zjawisko dezinformacji wobec polaryzacji biznesu na przykładzie Polski”

Każda firma może stać się celem dezinformacji – albo sama ją wykorzystywać. W obu przypadkach stawką są nie tylko pieniądze, ale też reputacja. Chcesz lepiej zrozumieć dezinformację w świecie biznesu? Sięgnij po najnowszą książkę dr Katarzyny Bąkowicz!
Dezinformacja w polityce, mediach i… biznesie
Według Światowego Forum Ekonomicznego dezinformacja stanowi jedno z największych zagrożeń na świecie. Chociaż najczęściej jest kojarzona z polityką i mediami, aż 30 proc. ataków dezinformacyjnych jest wymierzonych w osoby związane z biznesem. Żaden sektor gospodarki nie jest wolny od dezinformacji, a w USA i Europie prawie 60 proc. firm obawia się wykorzystywania dezinformacji do manipulowania rynkiem.
Dezinformację stosuje się dla zysku wizerunkowego lub finansowego. Przyczynia się to do spadku zaufania społecznego, pogłębia polaryzację i zwiększa nieuczciwą konkurencję. Warto jak najlepiej poznać mechanizmy dezinformacji, aby skutecznie jej przeciwdziałać.
Przydatne wskazówki dla przedsiębiorców
Najnowsza książka dr Bąkowicz to nie tylko świetne opracowanie naukowe dotychczasowych badań nad dezinformacją, lecz także praktyczny poradnik dla osób decyzyjnych w organizacjach. Z publikacji dowiesz się, jak wprowadzić zmiany w firmie, aby uniknąć dezinformacji i wynikających z niej szkód – m.in. poprzez poprawę komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
Monografia jest napisana z prawdziwą werwą, łącząc niezwykle sprawnie popularyzatorskie elementy z naukowym rygorem. Książka dedykowana jest szerokiemu gronu odbiorców: naukowcom, studentom, osobom pracującym w organizacjach biznesowych, a w końcu czytelnikowi nienależącemu do żadnej z tych kategorii, ale który jest zainteresowany pogłębieniem tematu dezinformacji i jej wpływu na społeczeństwo, poprzez fascynującą i wciągającą lekturę.
Raporty, badania, wywiady, case studies
W opracowaniu znajdziesz:
- przegląd działań dezinformacyjnych w komunikacji w biznesie;
- analizy raportów, badań i przypadków firm z całego świata;
- wyniki czterech badań przeprowadzonych wśród polskich przedsiębiorców;
- wnioski z kilkudziesięciu wywiadów z osobami zajmującymi się komunikacją oraz prezesami i właścicielami przedsiębiorstw;
- wskazówki, jak ograniczyć dezinformację i jej szkodliwy wpływ.
Książka Katarzyny Bąkowicz pokazuje, że międzyobszarowa współpraca (trzeci sektor) jest w dzisiejszych czasach koniecznością, zarówno z punktu widzenia środowiska tzw. biznesu, jak również środowiska akademickiego kształcącego przyszłe kadry, tak naukowców, jak i praktyków.
Publikacja ukazała się nakładem wydawnictwa CeDeWu przy wsparciu i pod patronatem Uniwersytetu SWPS.
Zainteresował cię ten temat?
Przeczytaj też inne publikacje dr Bąkowicz dotyczące dezinformacji:
O autorce

Komunikolożka, medioznawczyni. Badaczka dezinformacji, szczególnie w biznesie. Adiunktka Uniwersytetu SWPS. Współtwórczyni Central European Digital Media Observatory (CEDMO), asesorka European Fact-Checking Standards Network (EFCSN), członkini zarządu Rady Reklamy. Ekspertka ONZ oraz autorka Standardu ds. Etycznej i Odpowiedzialnej Komunikacji w Biznesie. Strateżka komunikacji biznesowej i medialnej. Wspiera organizacje w obszarach PR i CSR. Autorka publikacji naukowych oraz producentka programów radiowych i telewizyjnych.
Zobacz inne aktualności


















































































