Laureatki programu „Głowa się rusza” 2023 – na kogo czekają darmowe studia na grafice
„No more war!” – tak brzmiało hasło tegorocznego konkursu graficznego „Głowa się rusza”. Kandydaci na studia walczyli o indeks na grafikę Uniwersytetu SWPS i nagrodę pieniężną, która stanowi równowartość czesnego za naukę na pierwszym roku studiów. Zadanie polegało na przygotowaniu plakatu będącego wizualnym komentarzem do wojny i związanego z nią okrucieństwa.
Zwycięskie prace
Pierwsze miejsce w konkursie zajęła Magdalena Sałaciak. Komisja doceniła twórcze nawiązanie do obrazów Andrzeja Wróblewskiego z cyklu „Rozstrzelania” – bardzo istotnych prac w historii polskiej sztuki, odnoszących się do odczuć wojennych. Wybór twórczy świadczy o badawczym podejściu autorki konkursowego dzieła, które powstało z połączenia wiedzy z historii sztuki i dobrego warsztatu plastycznego.
Kimisja wyróżniła również pracę Wiktorii Rapiejko.
Drugą wyróżnioną osobą jest Katerina Popławska.
Laureatkom konkursu serdecznie gratulujemy! Mamy nadzieję, że studia na Uniwersytecie SWPS pozwolą im rozwinąć w pełni swój twórczy potencjał.
Doceniamy kreatywność
Pomysłowość i oryginalność to podstawowe wartości w przemyśle kreatywnym. Dlatego nasz coroczny konkurs „Głowa się rusza” kierujemy do osób potrafiących w niekonwencjonalny sposób myśleć i rozwiązywać problemy oraz projektujących rozwiązania proste w użyciu. Nie szukamy artystów grafików, lecz sprawnych, kompetentnych projektantów, którzy umieją wykorzystać język wizualny do budowania efektywnej komunikacji.
Konkurs jest adresowany do tegorocznych maturzystów, a także do studentów i absolwentów szkół wyższych oraz wszystkich osób legitymujących się świadectwem dojrzałości zainteresowanych studiami na kierunku grafika na Uniwersytecie SWPS.
Poznaj warunki zgłoszenia, kryteria oceny i ważne terminy
Kształcimy wszechstronnych projektantów
Grafika na Uniwersytecie SWPS to praktyczne studia, na których:
- Rozwiniesz umiejętności związane z projektowaniem graficznym, rysunkiem, filmem, fotografią, obróbką zdjęć, składem tekstu, animacją, grafiką 3D.
- Zdobędziesz wiedzę techniczną w obszarze kompozycji, layoutu, typografii, zarządzania kolorem i technik wizualizacji.
- Poznasz nowe technologie z obszaru creative coding i wykorzystania sztucznej inteligencji w projektowaniu graficznym.
- Nauczysz się analitycznego i syntetycznego myślenia.
- Rozwiniesz swoje kompetencje: pracy w interdyscyplinarnym zespole, zarządzania zespołem projektowym, kultury feedbacku, planowania i realizacji wystąpień publicznych oraz prezentacji, współpracy z klientem, konstruowania briefu, zarządzania i ewaluacji projektów.
- Poznasz profesjonalne programy i narzędzia z zakresu projektowania graficznego i komunikacji wizualnej.
- Nabędziesz kompetencje projektowe, społeczne i komunikacyjne niezbędne do realizacji złożonych prac projektowych.
- Wykorzystasz zdobyte umiejętności i kompetencje w praktyce. Przekonasz się, czym są kreacja reklamowa, projektowanie: informacji, identyfikacji wizualnej, opakowań, publikacji oraz produktów cyfrowych.
- Zrealizujesz projekty we współpracy z partnerami zewnętrznymi z obszaru biznesu, kultury i organizacji pozarządowych.
- Przygotujesz projekt dyplomowy i portfolio oraz odbędziesz praktyki zawodowe.
- Poznasz rynek pracy sektorów kreatywnych.