Opis kierunku
Czego uczymy
Cyfrowa rewolucja już się dokonała. Nową rzeczywistość w dużej mierze kształtują media cyfrowe. Wpływają na światową politykę i ekonomię, a nawet na charakter intymnych relacji. Zmieniają sposoby odbioru, dystrybucji i tworzenia treści. Z jednej strony demokratyzują dostęp do wiedzy i stwarzają szanse kulturowej oraz społecznej emancypacji, z drugiej są narzędziem manipulacji i inwigilacji.
W świecie zdominowanym przez media cyfrowe potrzebni są humaniści, którzy oprócz rozległej wiedzy posiadają umiejętność obserwacji otaczającego świata, wyciągania wniosków i dostosowywania się do zmian. To nie tylko świadomi uczestnicy kultury, lecz także jej twórcy.
Takich humanistów kształcimy na naszym kierunku, którego unikatowy program w sposób zrównoważony łączy:
- wiedzę o mediach cyfrowych i kulturowych trendach,
- warsztat badawczy, w którym wykorzystuje się innowacyjne techniki komputerowe,
- pracę w zróżnicowanym kompetencyjnie zespole projektowym,
- warsztaty kreatywne z tworzenia treści w mediach cyfrowych.
Adresaci studiów
Nowatorski program studiów spełni oczekiwania osób, którym zależy na zdobyciu wszechstronnych kompetencji związanych z mediami cyfrowymi i profesjonalnym przygotowaniu do pracy w mediach i kulturze. Kierunek spodoba się tym, którzy chcą tworzyć własne kanały komunikacji (m.in. blogi, vlogi, kanały na YouTube) oraz marzą o niesztampowej karierze w przemysłach kreatywnych.
To dobry wybór również dla osób rozważających podjęcie studiów trzeciego stopnia, wiążących swoją przyszłość zawodową ze środowiskiem akademickim.
Organizacja studiów
Studiuj wygodnie – w siedzibie uczelni i zdalnie
Zajęcia na studiach niestacjonarnych odbywają się w formie mieszanej – część w budynku uczelni, a część w formie zdalnej. Spotkania online wzbogacają i urozmaicają program o nowoczesne narzędzia i metody dydaktyczne. Jest to rozwiązanie, które zostało z powodzeniem wdrożone w Uniwersytecie SWPS w latach pandemii i jest odpowiedzią na oczekiwania wielu kandydatów i kandydatek na studia.
Terminy zjazdów online podawane są z góry na cały rok. Zaliczenia i egzaminy na koniec każdego semestru przeprowadzane są w budynku, z osobistym udziałem studentów i studentek. Na każdym roku studiów ponad połowa zjazdów odbywa się w formie stacjonarnej, a reszta online.
W najbliższym roku akademickim będzie 8 zjazdów, z czego 3 zjazdy odbędą się zdalnie.
Atuty kierunku
Dlaczego warto
Perspektywy zawodowe
Jak wykorzystasz to w przyszłości
Program kształci specjalistów z dziedziny mediów cyfrowych, których wyróżnia umiejętność diagnozy kultury oraz przewidywania trendów. Nasi absolwenci znajdują zatrudnienie w korporacjach medialnych oraz mediach opiniotwórczych. Podejmują pracę w mediach cyfrowych na stanowiskach, takich jak: web content writer, web content manager, media planner. Jako freelancerzy tworzą własne media oraz prowadzą projekty we współpracy z publicznymi instytucjami kultury, organizacjami pozarządowymi i biznesem. Pracują w przemyśle kultury jako: projektanci usług, badacze, trenerzy, animatorzy kultury, placemakerzy, edukatorzy medialni, managerowie kultury, project managerowie
Zespół
Z kim będziesz
współpracował
Wybór specjalności
Kiedy podejmujesz decyzję
Media i kultura cyfrowa to jedna z dwóch specjalności oferowanych na studiach II stopnia na kierunku kulturoznawstwo. Specjalność wybierasz już podczas aplikowania na studia, wypełniając formularz rekrutacyjny.
Rekrutacja
krok po kroku
Pamiętaj, że możesz aplikować tylko na jeden kierunek.
Sprawdź, jak przebiega proces rekrutacji- Wypełnij internetowy
formularz rekrutacyjny - Wgraj skan dokumentów
i poczekaj na ich weryfikację - Sprawdź kwalifikację
na egzamin - Zawrzyj umowę
elektroniczną - Dostarcz dokumenty
do Biura Rekrutacji - Sprawdź decyzję
o przyjęciu na studia w formularzu rekrutacyjnym
Warunki
przyjęcia
- absolwenci kulturoznawstwa I stopnia: wstęp wolny
- absolwenci wybranych kierunków w dziedzinach nauk humanistycznych oraz nauk społecznych nauki o kulturze i religii, nauki o sztuce, filozofia, literaturoznawstwo, językoznawstwo, historia, nauki o komunikacji społecznej i mediach, nauki socjologiczne, sztuki filmowe i teatralne, sztuki muzyczne, sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki): wstęp wolny
- absolwenci pozostałych kierunków: pozytywny wynik egzaminu kwalifikacyjnego
(egzamin online odbędzie się 10 lipca oraz 10 września 2024 r.) - znajomość języka polskiego na poziomie B2 (dotyczy obcokrajowców)
Dokumenty rekrutacyjne
Zasady rekrutacji
- Warunki, tryb oraz termin rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji 2024-2025(PDF, 640 KB)
- Sposób przeliczania wyników z matury 2024-2025 (PDF, 193 KB)
- Szczegółowe zasady rekrutacji na kierunki w języku polskim 2024-2025 (PDF, 370 KB)
- Szczegółowe zasady rekrutacji na kierunki w języku angielskim 2024-2025 (PDF, 273 KB)
Zawarcie umowy
- Wzór umowy elektronicznej i tabela opłat 2024-2025 (PDF, 258 KB)
- Instrukcja skanowania dokumentów (PDF, 153 KB)
Dokumenty potwierdzające wykształcenie
- Dokumenty poświadczające znajomość języków obcych 2024-2025 (PDF, 167 KB)
- Dokumenty zagraniczne potwierdzające wykształcenie umożliwiające studia na Uniwersytecie SWPS(PDF, 978 KB)
Przetwarzanie danych osobowych
Opłaty
i stypendia
Opłata rekrutacyjna
Opłatę w wysokości 85 PLN należy wpłacić za pośrednictwem PayU w formularzu rekrutacyjnym.
Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna, chyba że: kierunek studiów, na który ubiegał się kandydat, nie został uruchomiony (z wyłączeniem sytuacji, kiedy kandydat zdecyduje się na inny kierunek studiów na Uniwersytecie SWPS).
Sprawdź, co obejmuje czesne Sprawdź, jak obniżyć czesneCzesne za pierwszy rok
rok akademicki 2024/2025 | wysokość raty |
---|---|
Zapłać w 10 ratach | 1 465 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 7 205 PLN |
Zapłać całość | 13 850 PLN |
Zostańmy w kontakcie
Nie wiesz jeszcze, jakie studia wybrać, ale chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na temat tego kierunku? Zostaw nam swoje dane, aby być na bieżąco.
Umów się na konsultację
Jeśli masz pytania dotyczące rekrutacji na studia, zarezerwuj konsultację online lub umów się na spotkanie w Biurze Rekrutacji w dogodnym dla siebie terminie.
Zadzwoń do nas
Jeśli chcesz porozmawiać z naszym konsultantem już teraz, skontaktuj się z nami telefonicznie.