[Kulturalna Klatka]
Wydział Nauk Społecznych w Warszawie
Członkowie i członkinie koła działają na różnych płaszczyznach, m.in. dziennikarskich, kulturoznawczych, digital marketingu i PR-owych.

Nasza działalność
Głównym celem członków koła jest przede wszystkim pogłębianie wiedzy z szeroko rozumianych nauk o mediach oraz nowomedialnych form komunikacyjnych. Zagadnienia te rozwijane są w perspektywie interdyscyplinarnej obejmującej cechy dystynktywne dotyczące budowy komunikatu (treść, obraz, dźwięk) oraz społeczno-kulturowego oddziaływania analizowanego materiału.
Powyższe cele realizowane są dzięki:
- regularnym spotkaniom i dyskusjom m.in.z zapraszanymi gośćmi,
- projektowaniu i realizacji badań z zakresu nauk o mediach,
- projektowaniu i realizacji treści wypracowanych w ramach debat członków koła w nowomedialnych formach komunikacji (FB, IG, Podcast, Twitter),
- udziałowi w konferencjach i zjazdach naukowych,
- organizację Festiwalu Filmowego,
- promocję podejmowanych aktywności naukowych.
Opiekun
naukowy

Realizowane
projekty
Członkowie i członkinie koła prowadzą badania i analizy dotyczące szeroko rozumianj nauki o mediach.
Kobieta w mediach, media o kobiecie – konferencja naukowa (6 marca 2025 r.)
Wydarzenie organizowane przez Katedrę Dziennikarstwa oraz członkinie koła Kulturalna Klatka, skupiające się na roli kobiet w przestrzeni medialnej – zarówno jako twórczyń, jak i obiektów przekazu. Konferencja miała charakter interdyscyplinarny, łączyła wątki społeczne, medialne i kulturowe. Uczestniczyli w niej prelegenci z mediów i środowisk akademickich. Organizacja wydarzenia przez studentki i studentów obejmowała przygotowanie programu, promocję, kontakt z gośćmi i obsługę techniczną wydarzenia.
Tygodnik studencki
Cykliczne wydawnictwo przygotowywane przez studentów – zawierające artykuły publicystyczne, felietony, recenzje oraz autorskie materiały wizualne. Członkowie i członkinie koła samodzielnie redagują teksty, tworzą layout, prowadzą social media i pracują nad identyfikacją wizualną tygodnika.
Pomoc przy BNP Paribas SerialCon
Udział studentek i studentów we wspraciu dużego wydarzenia branżowego związanego z tematyką serialową, popkulturą i mediami, pierwszego w Polsce festiwalowi dedykowanemu serialom – zadania obejmowały obsługę wydarzenia, prowadzenie punktów informacyjnych, moderowanie spotkań, pomoc logistyczną i medialną.
Planowany wjazd studyjny do Dortmundu (czerwiec 2025 r.)
Wyjazd organizowany w ramach współpracy międzynarodowej i wymiany akademickiej z Technische Universität Dortmund – członkowie i członkinie koła zadbają o grupę studentów z Dortmundu, pomagając im przy ich badaniach na temat migracji; wezmą także w warsztatach i sesjach networkingowych.