dr
Małgorzata Bulaszewska
wykładowca akademicki, sekretarz redakcji „Kultura Popularna”
Uniwersytet SWPS w Warszawie
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dla mediów
Profil naukowy
Kulturoznawczyni, filmoznawczyni i medioznawczyni.
Bada popkulturowe aktywności sieciowe digital natives i digital immigrants, ze szczególnym uwzględnieniem potoczności myślenia związanej z wiekiem i wynikającej z niej stereotypów o tym, co dozwolone lub zabronione. Analizuje retorykę polskiej blogosfery w obszarze werbalnym i wizualnym oraz funkcjonowanie social media. Naukowo interesuje się filmem, zarówno w kontekście historycznym, jak i nowoczesnym. Koncentruje się przede wszystkim na przedstawieniach archetypów kulturowych oraz utopiach we współczesnych realizacjach filmowych.
Bada materiały audiowizualne w kontekście ich rozwoju, znaczenia społeczno-kulturowego oraz następujące po sobie, utrzymujące się lub przemijające mody w kulturze, trendy społeczne oraz inne aspekty kultury popularnej.
Członkini Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego, Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami oraz Komisji Medioznawczej, PAU. Autorka wielu artykułów naukowych: „Zasiedlenie polskiej blogosfery przez digital imigrants. O cyfrowych aktywnościach popkulturowych” (2015), „Blog to… blog. Analiza pojęcia w kilku wybranych perspektywach badawczych” (2015), „Rola błazna w kulturze. Przedstawiciele archetypu w polskiej przestrzeni medialnej początku XXI wieku” (2016), „Wizerunek kobiety w Sieci i poza Siecią. Kompetencje medialne a stereotypowe postrzeganie wizerunku kobiety” (2020), „Retoryka polskiej blogosfery. Między cyfrowymi tubylcami a imigrantami” (2021), „Afektywne identyfikacje dzisiejszej kinematografii. Studium przypadków” (2021), „Płynność praktyk partycypacyjnych kultury” (2022), „Wieczór z filmem jako metoda zdobywania umiejętności istotnych w codziennym życiu widza. Platformy Streamingowe niosące wiedzę” (2023), „Wpływ kolorów na odbiór obrazu filmowego – raport z badania” (2023), a także artykułów z t. I i II „Leksykonu Terminów medialnych” (2024).
Dla mediów
Obszary tematyczne
- Filmoznawstwo
- kulturoznawstwo
- medioznawstwo
Informacje prasowe
`Powiązane materiały na stronie uczelni
- Informacja prasowa
- Bać się, czy nie bać? A jeśli już, to po co? O popularności horrorów i filmów grozy
- Od czułości do bezduszności – gdy kultura tolerancji zaprzecza sama sobie
- Wszystkich Świętych, Halloween i Día de Muertos, czyli jak czcimy zmarłych
- Wspólnie przed ekranem, czyli świąteczne opowieści filmowe
- W oczekiwaniu na Oscary 2020
- Serialowa twarz przyjaciela
- Oscary 2024 zanurzone w wyzwaniach codzienności
- Oscary 2023 w cieniu kryzysów
- Oscarowa gala 2021 – inna niż zwykle
- Niepokorna dojrzałość
- Czym zaraża nas internet, czyli kilka słów o cyfrowych chorobach
- Między cyfrowymi tubylcami a imigrantami
- Magiczny wieczór otwarcia: francuska historia, awangarda i olimpijskie idee w Paryżu
- Krótka historia nocy sylwestrowej
- Komedia romantyczna na zimowy wieczór? O uroku filmowego schematu
- Kobieta w sieci stereotypów
- Indoktrynacyjna rola rosyjskiej kinematografii
- Gala oscarowa 2022 – stały punkt zmiennej rzeczywistości
- Wygląd kobiety pod lupą