Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

Kobieta w mediach. Media o kobiecie

Ogólnopolska Konferencja Naukowa

O konferencji Nabór abstraktów

Kogo zapraszamy:

studentów i absolwentów, doktorantów, przedstawicieli biznesu i organizacji pozarządowych, reprezentantów środowiska artystycznego i naukowego oraz wszystkich zainteresowanych tematyką konferencji

Język wydarzenia: polski

Grafika komputerowa przedstawiająca twarz kobiety otoczoną ekranami komputerów i smartfonów wyświetlających strony mediów społecznościowych

O konferencji

Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Wydziale Nauk Społecznych w Warszawie zaprasza do udziału w ogólnopolskiej konferencji naukowej „Kobieta w mediach. Media o kobiecie”, która odbędzie się 6 marca 2025 r. w siedzibie Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Integralną częścią wydarzenia będzie panel studencki przygotowany przez Koło Naukowe [Kulturalna Klatka].

Kultura medialna, jako dyskurs wielokanałowy i wielowektorowy, odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu postaw i zachowań odbiorców różnorakich mediów. Wpływa na to, jak z tych mediów korzystamy i w jaki sposób oceniamy osoby publiczne z nimi związane.

Kobiety w kulturze medialnej przedstawiane są zgodnie z jednym z dwóch opozycyjnych wzorców, które powielają utrwalone schematy wizerunków męskich i kobiecych. W modelu tradycyjnym wizerunek kobiety często sprowadza się do jej relacji z mężczyzną oraz macierzyństwa. Natomiast w modelu egalitarnym kobiety są prezentowane jako niezależne, autonomiczne i świadomie kształtujące swoją podmiotowość.

Wyzwania współczesnego świata oraz zmieniająca się rola i społeczna pozycja kobiet skłaniają do refleksji nad ich obecnością w branży mediów oraz sposobem, w jaki są przez media portretowane. Interesuje nas różnorodność medialnych wizerunków kobiecości, funkcje, jakie pełnią kobiety w mediach oraz język, jakim się posługują.

Program konferencji

  1. Rejestracja uczestników

  2. Otwarcie konferencji

    Sala S305

    prof. dr hab. Roman Cieślak
    rektor Uniwersytetu SWPS
    dr hab. Katarzyna Januszkiewicz, prof. USWPS
    dziekan Wydziału Nauk Społecznych w Warszawie
    dr hab. Mikołaj Cześnik, prof. USWPS
    dyrektor Instytutu Nauk Społecznych USWPS
    dr hab. Evelina Kristanova, prof. USWPS
    Uniwersytet SWPS | organizatorka konferencji
  3. Prezentacja raportu na temat kobiet w mediach

    Sala S305

    prof. Ewa Marciniak
    dyrektorka CBOS | Uniwersytet Warszawski

Panele równoległe

  1. Panel ekspercki A: Głos, który kształtuje rzeczywistość

    Sala S305

    Prowadzący: dr Michał Chlebowski i dr hab. Evelina Kristanova, prof. USWPS

    Agnieszka Gozdyra, Polsat News
    Brygida Grysiak-Ciesiołkiewicz, TVN 24
    Magdalena Rigamonti, Onet.pl
  2. Panel ekspercki B: Kobiety w nauce i biznesie – między teorią a praktyką

    Sala S302

    Prowadzące: dr Katarzyna Bąkowicz i dr Małgorzata Bulaszewska

    dr Katarzyna Brzoza-Kolorz, Uniwersytet Śląski
    dr Zofia Leszczyńska
    Anna Potocka Domin
  3. Kawa czy herbata?

    Sala S304

Sesje równoległe

  1. Sesja A: Nagłówki, narracje, narratorki – jak mówi się o kobietach, jak mówią kobiety w mediach drukowanych

    Sala S309

    Prowadzący: dr Michał Chlebowski

    1. Koncerny Bauer Media Polska i Burda Media Polska na polskim rynku medialnym w latach 1990–2024 – prezeski, menedżerki, redaktorki, dziennikarki

    dr hab. Olga Dąbrowska-Cendrowska, prof. UJK, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach

    2. Kobieta i jej rola społeczna w kontekście wyzwań epoki na łamach tygodnika „Gość Niedzielny” z okresu międzywojennego

    ks. dr hab. Rafał Śpiewak, prof. UE, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach

    3. Jaka jesteś? Portret kobiety w prasie zagłębiowskiej dwudziestolecia międzywojennego

    dr Dobrawa Skoneczna-Gawlik

    4. Kobiety w syndykacie dziennikarzy krakowskich (1912-1939)

    dr Marta Woźniak, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie

    Dyskusja

  2. Sesja B: Nagłówki, klikbajty, narracje – kobiety w świecie cyfrowych treści

    Sala S302

    Prowadząca: dr Małgorzata Bulaszewska

    1. Płeć viceboatów – (re)produkcja schematów kulturowych

    dr hab. Maria Nowina-Konopka, prof. UJ, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie

    2. Smartfon w kuchni, łazience, torebce – media towarzyszące kobiecej codzienności

    dr hab. Magdalena Hodalska, prof. UJ, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie

    3. Media społecznościowe jako przestrzeń powstawania i rozprzestrzeniania się dezinformacji w opinii Polek

    dr hab. Agnieszka Łukasik-Turecka, prof. KUL, Katolicki Uniwersytet Lubelski

    4. Wizerunek kobiety w reklamie jako pochodna womenomics i femvertisingu

    dr hab. Jarosław Kończak, prof. UW, Uniwersytet Warszawski

    5. Empowerment czy iluzja? Jak media kształtują wizerunek kobiet w branży mody

    dr Pamela Szczerbik-Chudy

    Dyskusja

  3. Sesja C: Portret kobiecy w sztuce, fotografii, polityce i religii

    Sala S305

    Prowadząca: dr hab. Evelina Kristanova, prof. USWPS

    1. Czy kostiumologia jest dobrym materiałem, by „zrobić z niej kobiecą telewizję”?

    dr hab. Lucyna Maria Rotter, prof. UPJP II, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie

    2. „Może też być bezdomna”. Kobiety w „Chłopakach do wzięcia”

    dr hab. Sławomir Czapnik, prof. UO, Uniwersytet Opolski

    3. Kobieta na wojnie. Medialne wizerunki Ukrainek w fotografiach po 24 lutego 2022

    dr hab. Igor Borkowski, prof. USWPS, Uniwersytet SWPS

    4. Polityka i religia w programach Krystyny Miłotworskiej w Rozgłośni Polskiej Radia Wolna Europa

    dr hab. Evelina Kristanova, prof. USWPS, Uniwersytet SWPS

    Dyskusja

  4. Kawa czy herbata?

    Sala S304

Sesje równoległe

  1. Sesja A: Nagłówki, narracje, narratorki – jak mówi się o kobietach, jak mówią kobiety w mediach drukowanych

    Sala S309

    Prowadzący: dr Mateusz Zaremba

    1. Emancypacja kobiet na łamach „Dziennika Bałtyckiego” w latach 1945-1956

    dr Jolanta Laskowska, Uniwersytet Gdański

    2. Kobieta (nie)nowoczesna. Wizerunek kobiet lat 60. propagowany na łamach miesięcznika „Ty i Ja”

    dr Justyna Harbanowicz, Uniwersytet Dolnośląski we Wrocławiu
    dr Agnieszka Dytman-Stasieńko, Uniwersytet Dolnośląski we Wrocławiu

    3. Wyzwania kobiet w Polsce na przełomie lat. 60. i 70. XX wieku w świetle analizy czasopism „Kobieta i Życie” oraz „Przyjaciółka”

    dr Ewa Bulisz, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

    4. Publicystyka Janiny Katz na łamach paryskiej „Kultury” (1972-1993)

    dr Ewelina Górka, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

    Dyskusja

  2. Sesja B: Nagłówki, klikbajty, narracje – kobiety w świecie cyfrowych treści

    Sala S302

    Prowadzący: dr hab. Marek Kochan, prof. USWPS

    1. Kopalnia porad czy źródło luksusu? Spostrzeżenia o zawartości polskich portali kobiecych i obecnych w nich gatunkach dziennikarskich

    dr Marta Jarosz, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie

    2. Dezinformacja i mowa nienawiści w mediach społecznościowych wobec zawodniczek sportów walki

    dr Maciej Saskowski, Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

    3. Współczesna dezinformacja na temat kobiet w mediach

    Kinga Dagmara Siedlak, Fundacja Aktywna Demokracja „FAD”

    4. Kobieta, która przeszkadza graczom. Analiza dyskursu internetowego wokół postaci Ciri w trailerze do gry „Wiedźmin 4”

    dr Bartosz Kicior, Uniwersytet SWPS

    Dyskusja

  3. Sesja C: Portret kobiecy w sztuce, fotografii, kulturze i biznesie

    Sala S305

    Prowadzący: dr hab. Adam Szpaderski, prof. USWPS

    1. „Różowe” decyzje w „niebieskim” biznesie, czyli o decyzyjności kobiet i mężczyzn w działalności gospodarczej

    dr hab. Anna Prusak, prof. UE, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

    2. Wulgaryzacja języka kobiet odzwierciedleniem zmian społecznych w Polsce

    dr Katarzyna Forst, Uniwersytet Śląski

    3. Od korporacji do niezależności. Nowe narracje kobiet w świecie mediów i biznesu oraz redefinicja sukcesu

    Agnieszka Kos-Podalska, Be Boutique Agency

    4. Medialne wizerunki kobiet w rolach pacjentek oraz w rolach nieformalnych opiekunek niedomagających domowników

    dr hab. Edyta Zierkiewicz, prof. UWr, Uniwersytet Wrocławski

    5. Historie Agnieszki Przepiórskiej. Ocalone w przekazach medialnych

    dr hab. Katarzyna Flader-Rzeszowska, prof. UKSW, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie

    Dyskusja

  4. Przerwa obiadowa i networking

    Sala S304

Sesje równoległe

  1. Sesja A: Nagłówki, narracje, narratorki – jak mówi się o kobietach, jak mówią kobiety w mediach drukowanych

    Sala S309

    Prowadzący: dr Bartosz Kicior

    1. Jerzy Giedroyc i dziennikarki – wstęp do badań

    dr Justyna Maguś, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

    2. Z krwi i kości demokrata. Postać Lidii Ciołkoszowej na łamach periodyków Jerzego Giedroycia: „Kultury” i „Zeszytów Historycznych”

    dr Agata Fijuth-Dudek, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

    3. Medialny obraz kobiety-polityka na łamach „Kobiety i Życia” w latach 1989-1992

    dr Anna Szwed-Walczak, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

    4. Obrazy medialne polityczek w kontekście teorii zagrożenia stereotypem

    dr Katarzyna Brzoza-Kolarz, Uniwersytet Śląski w Katowicach

    4. (Nie)adekwatny obraz świata. Nierówności płci w mediach a koncepcja społecznej odpowiedzialności prasy

    dr Michał Chlebowski, Uniwersytet SWPS

    Dyskusja

  2. Sesja B: Nagłówki, klikbajty, narracje – kobiety w świecie cyfrowych treści

    Sala S302

    Prowadząca: dr Katarzyna Bąkowicz

    1. Feminizm, antyfeminizm czy postfeminizm? Taylor Swift jako tekst kultury

    dr hab. Karina Stasiuk-Krajewska, prof. USWPS, Uniwersytet SWPS

    2. Być jak „that girl” – analiza reakcji na model kobiety idealnej w polskiej vlogosferze

    dr Urszula Sawicka, Uniwersytet Opolski

    3. Wizerunek kobiety jako osoby publicznej – celebrytki-influencerki w mediach społecznościowych w Polsce. Stereotypy i uwarunkowania kulturowe

    dr Irena Kamińska-Radomska, The Protocol School of Poland

    4. Kolory kobiecości: jak media kształtują wizerunek kobiet przez barwy

    dr Małgorzata Bulaszewska, Uniwersytet SWPS

    5. Problematyka płci w projektowaniu oferty kanałów tematycznych

    Monika Pieczyńska-Modrzejewska, Uniwersytet SWPS

    Dyskusja

  3. Sesja C: Portret kobiecy w sztuce, publicystyce i kulturze

    Sala S305

    Prowadzący: dr Marcin Zaborski

    1. Kobieta w przekazie ołtarza mariackiego i jego reminescencjach prasowych w XIX, XX i XXI wieku

    ks. dr hab. Dariusz Raś, Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie

    2. Nieobecne czy nieproszone? Udział kobiet w polskich programach publicystycznych w świetle wyników raportu Instytutu Zamenhofa

    dr Milena Drzewiecka, Uniwersytet SWPS | Instytut Zamenhofa
    Paweł Prus, Instytut Zamenhofa

    3. Wizerunek wpływowych kobiet w przekazach medialnych

    dr Emilia Zakrzewska, Uniwersytet Warszawski

    4. „Grzeczna, miła” – przykład etykietowania w przestrzeni publicznej przy zastosowaniu określeń dodatnio wartościujących

    dr Anna Miłoszewska-Kiełbiewska, Uniwersytet Warszawski

    Dyskusja

  4. Zakończenie konferencji

    Sala S305

    dr hab. Evelina Kristanova, prof. USWPS
    Uniwersytet SWPS | organizatorka konferencji

  1. Rejestracja uczestników

  2. Otwarcie konferencji

    Sala S305

    prof. dr hab. Roman Cieślak
    rektor Uniwersytetu SWPS
    dr hab. Katarzyna Januszkiewicz, prof. USWPS
    dziekan Wydziału Nauk Społecznych w Warszawie
    dr hab. Mikołaj Cześnik, prof. USWPS
    dyrektor Instytutu Nauk Społecznych USWPS
    dr hab. Evelina Kristanova, prof. USWPS
    Uniwersytet SWPS | organizatorka konferencji
  3. Prezentacja raportu na temat kobiet w mediach

    Sala S305

    prof. Ewa Marciniak
    dyrektorka CBOS | Uniwersytet Warszawski

Panele równoległe

  1. Panel ekspercki A: Głos, który kształtuje rzeczywistość

    Sala S305

    Prowadzący: dr Michał Chlebowski i dr hab. Evelina Kristanova, prof. USWPS

    Agnieszka Gozdyra, Polsat News
    Brygida Grysiak-Ciesiołkiewicz, TVN 24
    Magdalena Rigamonti, Onet.pl
  2. Panel ekspercki B: Kobiety w nauce i biznesie – między teorią a praktyką

    Sala S302

    Prowadzące: dr Katarzyna Bąkowicz i dr Małgorzata Bulaszewska

    dr Katarzyna Brzoza-Kolorz, Uniwersytet Śląski
    dr Zofia Leszczyńska
    Anna Potocka Domin
  3. Kawa czy herbata?

    Sala S304

Sesje równoległe

  1. Sesja D: Kobiecość – stereotypy i wyzwnia współczesności

    Sala S307

    Prowadząca: Victoria Klein

    1. Nikt nie woła? Głos kobiet z niepełnosprawnościami w polskiej kinematografii

    dr Anna Drabarz, Uniwersytet w Białymstoku

    2. „Kopciuszek i szklany sufit”, czyli retelling jako próba odczarowania kobiecych stereotypów kontra przeszkody rzucane przez najnowsze media

    Anastazja Muciek, Uniwersytet Warszawski

    3. Postrzeganie kobiecego ciała. Analiza narracji medialnych i ich skutków u kobiet

    Sonia Gulina, Uniwersytet SWPS

    4. Kobieta w reklamie medialnej – prawne aspekty i ich ewolucja

    Maciej Pleban, Uniwersytet SWPS

    4. Wizerunek kobiet biznesu w przekazach medialnych

    Weronika Wolak-Libuszowska, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie

    Dyskusja

  2. Sesja D: Kobiecość – stereotypy i wyzwnia współczesności

    Sala S308

    Prowadzący: Marcel Demko

    1. UchwycONA – kobieta biznesu w mediach

    Magdalena Klimczyk, Uniwersytet Jagielloński

    2. Media jako architekt tożsamości. Budowanie i dekonstrukcja wizerunku Anny Delvey w miniserialu Netflixa „Kim jest Anna?”

    Agata Chrobot, Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach

    3. Konstruowanie kobiecości w okresie wchodzenia w dorosłość w filmach amerykańskich w erze #MeToo

    Karolina Wilk, Uniwersytet Jagielloński

    4. Od słów do autorytetu: retoryczny etos w wypowiedziach prawniczek

    Natalia Bieniek, Uniwersytet Warszawski

    5. Dwie strony femvertisingu: jak reklamy kształtują wizerunek kobiet?

    Natalia Lewandowska

    Dyskusja

  3. Kawa czy herbata?

    Sala S304

Sesje równoległe

  1. Sesja D: Kobiecość – stereotypy i wyzwnia współczesności

    Sala S307

    Prowadząca: Urszula Hryciuk

    1. Cisgender gaze: reprezentacja kobiet transseksualnych w nagradzanych filmach i serialach

    Marcin Kesler, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie

    2. Kobiety w Formule 1: analiza medialnych narracji i rola F1 Academy

    Małgorzata Harbanowicz, Uniwersytet Wrocławski

    3. Od influencerek po Miss AI: jak technologia redefiniuje kobiecy wizerunek?

    Joanna Świadek, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
    Mateusz Szudra, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu

    4. Wizerunek Heleny Rubinstein w polonijnych mediach nowojorskich w latach 40. XX wieku

    Kinga Banasik, Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie

    Dyskusja

  2. Sesja D: Kobiecość – stereotypy i wyzwnia współczesności

    Sala S308

    Prowadząca: Victoria Klein

    1. Lublin okiem Elizy Kwaśniewskiej – fotoreporterki „Sztandaru Ludu”

    Piotr Jarecki, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

    2. Wizerunek Anny Bryłki na oficjalnym kanale Konfederacji w serwisie YouTube (2019–2023)

    Kamil Wroński, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

    3. Wizerunek wiejskich kobiet w najnowszym polskim kinie fabularnym

    Joanna Najbor, Uniwersytet Jagielloński w Krakowie

    4. Kobiety w PRL-u. Obraz we współczesnych filmach o PRL

    Patrycja Winiarczyk, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

    5. Matki, kochanki i czarne charaktery. Medialne obrazy członkiń brytyjskiej rodziny królewskiej

    Marta Maziarz, Uniwersytet Wrocławski

    Dyskusja

  3. Przerwa obiadowa i networking

    Sala S304

Sesje równoległe

  1. Sesja D: Kobiecość – stereotypy i wyzwania współczesności

    Sala S307

    Prowadzący: Marcel Demko

    1. Cool Girl – pożądany czy wyobrażony ideał kobiety?

    Oliwia Chomontowska, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie

    2. Kobiece bohaterki literackie – analiza opinii czytelników w social mediach

    Maja Krzyworzeka, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie

    3. Kobieta – zawsze matka i opiekunka? Obraz kobiety w oczach dziecka w młodszym wieku szkolnym na podstawie treści prezentowanych w czasopismach i podręcznikach

    Oliwia Bryś, Uniwersytet SWPS w Warszawie

    4. Wizerunki kobiet na okładkach magazynu „Press” (1996-2024)

    Monika Wiśniowska

    4. Kobiety w kulturze gamingowej: analiza reakcji fandomu na zapowiedź nowej gry „Wiedźmin”

    Iga Szymańska, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie

    Dyskusja

  2. Sesja D: Kobiecość – stereotypy i wyzwania współczesności

    Sala S308

    Prowadząca: Urszula Hryciuk

    1. Sekret sukcesu ruchu #tradwife. Analiza medialnej kreacji wizerunku tradycyjnych żon

    Kamila Wojtunik, Uniwersytet Warszawski

    Muzyka jako nośnik niewyrażonych uczuć bohaterki filmu „Trzy kolory: Niebieski”

    Natalia Zburzyńska, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie

    3. Kobieta w filmie reklamowym w Internecie – między stereotypem a nowoczesnością

    Michalina Strobiń, Wyższa Szkoła Kształcenia Zawodowego we Wrocławiu

    4. Instrumentalizacja kobiet w ideologii Czerwonej Pigułki

    Justyna Rogula, Uniwersytet SWPS

    Dyskusja

  3. Zakończenie konferencji

    S305

    dr hab. Evelina Kristanova, prof. USWPS
    Uniwersytet SWPS | organizatorka konferencji

Opłaty

Osoby, których referaty zostały zakwalifikowane do prezentacji, zobowiązane są do uiszczenia opłaty konferencyjnej w wysokości:

  • 450 zł – członkowie i członkinie PTKS
  • 500 zł – pozostali uczestnicy

Opłatę konferencyjną należy wnieść do 20 lutego na konto BNP Paribas Bank Polska S.A. 30 1750 1019 0000 0000 3625 3541
W tytule przelewu należy wpisać imię i nazwisko uczestnika oraz skrót nazwy konferencji: KONF.KOBIETA.

Uczestnicy panelu studenckiego są zwolnieni z opłaty.

 

Organizatorzy

  • Logo, Uniwersytetu SWPS
  • Logo, Wydział Nauk Społecznych w Warszawie Uniwersytetu SWPS

Patroni

  • Logo, Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej
  • Logo, Polskie Radio RDC

Organizator panelu studenckiego

  • Logo Koła Naukowego Kulturalna Klatka

Rada naukowa

  • Bąkowicz, Katarzyna
    Etatowy
    Tak
    Biogram
    Tak
    Tytuł
    dr
    Imię i nazwisko
    Katarzyna Bąkowicz
    Miasto
    warszawa
    Funkcja w Instytucie
    {"funkcja-w-instytucie0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Instytut Nauk Spo\u0142ecznych","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja na Wydziale
    {"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Nauk Spo\u0142ecznych w Warszawie","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja w Katedrze
    {"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Spo\u0142ecznej","Nazwa odmieniona":""}}
    Stanowisko
    adiunkt
    Specjalizacja
    komunikolożka, medioznawczyni
    Dyscyplina
    nauki-o-komunikacji-spolecznej-i-mediach
    Instytut
    Instytut Nauk Społecznych
    Wydział
    Array
    Funkcja w Centrum
    []
    dr Katarzyna Bąkowiczkomunikolożka, medioznawczyni, strateżka
  • Borkowski, Igor
    Etatowy
    Tak
    Biogram
    Tak
    Tytuł
    prof. dr hab.
    Imię i nazwisko
    Igor Borkowski
    Miasto
    wroclaw
    Dyscyplina
    nauki-o-komunikacji-spolecznej-i-mediach
    Stanowisko
    profesor
    Funkcja na Wydziale
    {"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"dziekan","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Prawa i Komunikacji Spo\u0142ecznej we Wroc\u0142awiu","Nazwa odmieniona":"Wydzia\u0142u Prawa i Komunikacji Spo\u0142ecznej we Wroc\u0142awiu"}}
    Funkcja w Instytucie
    {"funkcja-w-instytucie0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Instytut Nauk Humanistycznych","Nazwa odmieniona":""},"funkcja-w-instytucie1":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Instytut Nauk Spo\u0142ecznych","Nazwa odmieniona":""}}
    Specjalizacja
    Medioznawca, językoznawca, antropolog komunikacji
    Funkcja w Centrum
    {"funkcja-w-centrum0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Centrum Doskona\u0142o\u015bci i Innowacji w Dydaktyce","Nazwa odmieniona":""}}
    Obszar zainteresowania
    Array
    Wydział
    Array
    Instytut
    Array
    Funkcja w Katedrze
    []
    prof. dr hab. Igor BorkowskiMedioznawca, językoznawca, antropolog komunikacji
  • Bulaszewska, Małgorzata
    Etatowy
    Nie
    Biogram
    Tak
    Specjalizacja
    Kulturoznawczyni, filmoznawczyni, medioznawczyni
    Tytuł
    dr
    Imię i nazwisko
    Małgorzata Bulaszewska
    Miasto
    warszawa
    Dyscyplina
    nauki-o-komunikacji-spolecznej-i-mediach
    Funkcja w Instytucie
    {"funkcja-w-instytucie0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Instytut Nauk Spo\u0142ecznych","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja na Wydziale
    {"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Nauk Spo\u0142ecznych w Warszawie","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja w Katedrze
    {"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Spo\u0142ecznej","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja w Centrum
    {"funkcja-w-centrum0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Centrum Bada\u0144 nad Ekonomik\u0105 Miejsc Pami\u0119ci","Nazwa odmieniona":""}}
    Obszar zainteresowania
    Array
    Wydział
    Array
    Instytut
    Array
    dr Małgorzata Bulaszewskakulturoznawca, filmoznawca i medioznawca
  • Chlebowski, Michał
    Etatowy
    Tak
    Specjalizacja
    dziennikarz, medioznawca
    Biogram
    Tak
    Tytuł
    dr
    Imię i nazwisko
    Michał Chlebowski
    Miasto
    warszawa
    Dyscyplina
    nauki-o-komunikacji-spolecznej-i-mediach
    Instytut
    Instytut Nauk Społecznych
    Stanowisko
    adiunkt
    Funkcja w Instytucie
    {"funkcja-w-instytucie0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Instytut Nauk Spo\u0142ecznych","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja na Wydziale
    {"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Nauk Spo\u0142ecznych w Warszawie","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja w Katedrze
    {"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"kierownik","Nazwa w mianowniku":"Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Spo\u0142ecznej","Nazwa odmieniona":"Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Spo\u0142ecznej"}}
    Wydział
    Array
    Funkcja w Centrum
    []
    dr Michał Chlebowskidziennikarz, medioznawca
  • Cześnik, Mikołaj
    Etatowy
    Tak
    Biogram
    Tak
    Tytuł
    dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS
    Imię i nazwisko
    Mikołaj Cześnik
    Miasto
    warszawa
    Dyscyplina
    nauki-o-polityce-i-administracji
    Specjalizacja
    Socjolog i politolog
    Stanowisko
    profesor uczelni
    Funkcja na Wydziale
    {"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Nauk Spo\u0142ecznych w Warszawie","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja w Katedrze
    {"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Katedra Polityki i Polityk Publicznych","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja w Instytucie
    {"funkcja-w-instytucie0":{"Funkcja":"dyrektor","Nazwa w mianowniku":"Instytut Nauk Spo\u0142ecznych","Nazwa odmieniona":"Instytutu Nauk Spo\u0142ecznych"}}
    Funkcja w Centrum
    {"funkcja-w-centrum0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Centrum Studi\u00f3w nad Demokracj\u0105","Nazwa odmieniona":""}}
    Obszar zainteresowania
    Array
    Wydział
    Array
    Instytut
    Array
    dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS Mikołaj Cześniksocjolog, politolog
  • Filiciak, Mirosław
    Etatowy
    Tak
    Biogram
    Tak
    Tytuł
    dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS
    Imię i nazwisko
    Mirosław Filiciak
    Miasto
    warszawa
    Dyscyplina
    nauki-o-kulturze-i-religii
    Specjalizacja
    Medioznawca
    Funkcja w Instytucie
    {"funkcja-w-instytucie0":{"Funkcja":"dyrektor","Nazwa w mianowniku":"Instytut Nauk Humanistycznych","Nazwa odmieniona":"Instytutu Nauk Humanistycznych"}}
    Funkcja na Wydziale
    {"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Nauk Humanistycznych w Warszawie","Nazwa odmieniona":""}}
    Stanowisko
    profesor uczelni
    Funkcja w Katedrze
    {"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"kierownik","Nazwa w mianowniku":"Katedra Kultury i Medi\u00f3w","Nazwa odmieniona":"Katedry Kultury i Med\u00f3w"}}
    Funkcja w Centrum
    {"funkcja-w-centrum0":{"Funkcja":"kierownik","Nazwa w mianowniku":"Centrum Kulturowych Bada\u0144 Technologii","Nazwa odmieniona":"Centrum Kulturowych Bada\u0144 Technologii"}}
    Obszar zainteresowania
    medioznawstwo
    Wydział
    Array
    Instytut
    Array
    dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS Mirosław Filiciakkulturoznawca
  • Januszkiewicz, Katarzyna
    Etatowy
    Tak
    Biogram
    Tak
    Tytuł
    dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS
    Imię i nazwisko
    Katarzyna Januszkiewicz
    Miasto
    warszawa
    Dyscyplina
    nauki-o-zarzadzaniu-i-jakosci
    Specjalizacja
    Psycholog i specjalista ds. organizacji i zarządzania
    Stanowisko
    profesor uczelni
    Funkcja w Katedrze
    {"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Katedra Zarz\u0105dzania","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja na Wydziale
    {"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"dziekan","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Nauk Spo\u0142ecznych w Warszawie","Nazwa odmieniona":"Wydzia\u0142u Nauk Spo\u0142ecznych w Warszawie"}}
    Obszar zainteresowania
    psychologia
    Funkcja w Instytucie
    {"funkcja-w-instytucie0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Instytut Nauk Spo\u0142ecznych","Nazwa odmieniona":""}}
    Instytut
    Instytut Nauk Społecznych
    Wydział
    Array
    Funkcja w Centrum
    []
    dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS Katarzyna Januszkiewiczpsycholog, specjalista ds. organizacji i zarządzania
  • Kristanova, Evelina
    Etatowy
    Tak
    Biogram
    Tak
    Tytuł
    dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS
    Imię i nazwisko
    Evelina Kristanova
    Miasto
    warszawa
    Dyscyplina
    nauki-o-komunikacji-spolecznej-i-mediach
    Stanowisko
    profesor uczelni
    Funkcja na Wydziale
    {"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Nauk Spo\u0142ecznych w Warszawie","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja w Katedrze
    {"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Spo\u0142ecznej","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja w Instytucie
    {"funkcja-w-instytucie0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Instytut Nauk Spo\u0142ecznych","Nazwa odmieniona":""}}
    Specjalizacja
    medioznawczyni, teolożka, polonistka
    Funkcja w Centrum
    {"funkcja-w-centrum0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Centrum Bada\u0144 nad Ekonomik\u0105 Miejsc Pami\u0119ci","Nazwa odmieniona":""}}
    Wydział
    Array
    Instytut
    Array
    dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS Evelina Kristanovamedioznawczyni, teolożka, polonistka
  • Ewa Marciniak
    prof. Ewa Marciniak
    dyrektorka CBOS | Uniwersytet Warszawski
  • Zaborski, Marcin
    Etatowy
    Tak
    Biogram
    Tak
    Tytuł
    dr
    Imię i nazwisko
    Marcin Zaborski
    Miasto
    warszawa
    Dyscyplina
    nauki-o-komunikacji-spolecznej-i-mediach
    Specjalizacja
    Politolog, dziennikarz
    Stanowisko
    adiunkt
    Funkcja na Wydziale
    {"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Nauk Spo\u0142ecznych w Warszawie","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja w Katedrze
    {"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Spo\u0142ecznej","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja w Instytucie
    {"funkcja-w-instytucie0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Instytut Nauk Spo\u0142ecznych","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja w Centrum
    {"funkcja-w-centrum0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Centrum Bada\u0144 nad Ekonomik\u0105 Miejsc Pami\u0119ci","Nazwa odmieniona":""}}
    Obszar zainteresowania
    Array
    Wydział
    Array
    Instytut
    Array
    dr Marcin Zaborskipolitolog, dziennikarz, zajmuje się komunikowaniem społecznym i politycznym
  • Komitet organizacyjny

  • Kristanova, Evelina
    Etatowy
    Tak
    Biogram
    Tak
    Tytuł
    dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS
    Imię i nazwisko
    Evelina Kristanova
    Miasto
    warszawa
    Dyscyplina
    nauki-o-komunikacji-spolecznej-i-mediach
    Stanowisko
    profesor uczelni
    Funkcja na Wydziale
    {"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Nauk Spo\u0142ecznych w Warszawie","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja w Katedrze
    {"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Spo\u0142ecznej","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja w Instytucie
    {"funkcja-w-instytucie0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Instytut Nauk Spo\u0142ecznych","Nazwa odmieniona":""}}
    Specjalizacja
    medioznawczyni, teolożka, polonistka
    Funkcja w Centrum
    {"funkcja-w-centrum0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Centrum Bada\u0144 nad Ekonomik\u0105 Miejsc Pami\u0119ci","Nazwa odmieniona":""}}
    Wydział
    Array
    Instytut
    Array
    dr hab., prof. Uniwersytetu SWPS Evelina Kristanovamedioznawczyni, teolożka, polonistka
  • Bąkowicz, Katarzyna
    Etatowy
    Tak
    Biogram
    Tak
    Tytuł
    dr
    Imię i nazwisko
    Katarzyna Bąkowicz
    Miasto
    warszawa
    Funkcja w Instytucie
    {"funkcja-w-instytucie0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Instytut Nauk Spo\u0142ecznych","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja na Wydziale
    {"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Nauk Spo\u0142ecznych w Warszawie","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja w Katedrze
    {"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Spo\u0142ecznej","Nazwa odmieniona":""}}
    Stanowisko
    adiunkt
    Specjalizacja
    komunikolożka, medioznawczyni
    Dyscyplina
    nauki-o-komunikacji-spolecznej-i-mediach
    Instytut
    Instytut Nauk Społecznych
    Wydział
    Array
    Funkcja w Centrum
    []
    dr Katarzyna Bąkowiczkomunikolożka, medioznawczyni, strateżka
  • Bulaszewska, Małgorzata
    Etatowy
    Nie
    Biogram
    Tak
    Specjalizacja
    Kulturoznawczyni, filmoznawczyni, medioznawczyni
    Tytuł
    dr
    Imię i nazwisko
    Małgorzata Bulaszewska
    Miasto
    warszawa
    Dyscyplina
    nauki-o-komunikacji-spolecznej-i-mediach
    Funkcja w Instytucie
    {"funkcja-w-instytucie0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Instytut Nauk Spo\u0142ecznych","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja na Wydziale
    {"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Nauk Spo\u0142ecznych w Warszawie","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja w Katedrze
    {"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Spo\u0142ecznej","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja w Centrum
    {"funkcja-w-centrum0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Centrum Bada\u0144 nad Ekonomik\u0105 Miejsc Pami\u0119ci","Nazwa odmieniona":""}}
    Obszar zainteresowania
    Array
    Wydział
    Array
    Instytut
    Array
    dr Małgorzata Bulaszewskakulturoznawca, filmoznawca i medioznawca
  • Chlebowski, Michał
    Etatowy
    Tak
    Specjalizacja
    dziennikarz, medioznawca
    Biogram
    Tak
    Tytuł
    dr
    Imię i nazwisko
    Michał Chlebowski
    Miasto
    warszawa
    Dyscyplina
    nauki-o-komunikacji-spolecznej-i-mediach
    Instytut
    Instytut Nauk Społecznych
    Stanowisko
    adiunkt
    Funkcja w Instytucie
    {"funkcja-w-instytucie0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Instytut Nauk Spo\u0142ecznych","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja na Wydziale
    {"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Nauk Spo\u0142ecznych w Warszawie","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja w Katedrze
    {"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"kierownik","Nazwa w mianowniku":"Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Spo\u0142ecznej","Nazwa odmieniona":"Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Spo\u0142ecznej"}}
    Wydział
    Array
    Funkcja w Centrum
    []
    dr Michał Chlebowskidziennikarz, medioznawca
  • Zaborski, Marcin
    Etatowy
    Tak
    Biogram
    Tak
    Tytuł
    dr
    Imię i nazwisko
    Marcin Zaborski
    Miasto
    warszawa
    Dyscyplina
    nauki-o-komunikacji-spolecznej-i-mediach
    Specjalizacja
    Politolog, dziennikarz
    Stanowisko
    adiunkt
    Funkcja na Wydziale
    {"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Nauk Spo\u0142ecznych w Warszawie","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja w Katedrze
    {"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Katedra Dziennikarstwa i Komunikacji Spo\u0142ecznej","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja w Instytucie
    {"funkcja-w-instytucie0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Instytut Nauk Spo\u0142ecznych","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja w Centrum
    {"funkcja-w-centrum0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Centrum Bada\u0144 nad Ekonomik\u0105 Miejsc Pami\u0119ci","Nazwa odmieniona":""}}
    Obszar zainteresowania
    Array
    Wydział
    Array
    Instytut
    Array
    dr Marcin Zaborskipolitolog, dziennikarz, zajmuje się komunikowaniem społecznym i politycznym
  • Miejsce

    Uniwersytet SWPS w Warszawie, ul. Chodakowska 19/31, sale: S304 i S305 oraz S302 i S307 (panel studencki)