Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna
string(2) "10"

Poznańskie Dni Rodziny – 10. edycja: wykłady dla rodziców

float_intro: images/ZDJECIA/aktualnosci/Poznanskie-Dni-Rodziny-tlo.jpg

W programie jubileuszowej, 10. edycji Poznańskich Dni Rodziny – dorocznego wydarzenia społeczno-kulturalnego organizowanego przez Miasto Poznań i skierowanego do rodzin, znalazł się w tym roku cykl wartościowych wykładów uznanych ekspertek z dziedziny psychologii związanych z Wydziałem Psychologii i Prawa w Poznaniu Uniwersytetu SWPS. Dr Magdalena Sękowska, dr Aleksandra Dopierała i dr Anna Kubiak opowiedzą o sposobach wzmacniania poczucia własnej wartości u dzieci, poszukają odpowiedzi na pytanie, czy rodzice powinni ingerować w dziecięce kłótnie i spory, a także przyjrzą się mechanizmom występowania przemocy rówieśniczej. Poruszana podczas wykładów tematyka wychodzi naprzeciw obawom i troskom wielu rodziców, którzy pragną zbudować w swoich dzieciach wysoką i stabilną samoocenę oraz nauczyć radzenia sobie w sytuacji konfliktu.

31.05.2022 r.
16.30–18.55
stacjonarnie (Poznań)

Wielkie święto rodzin

Prelekcje uświetnią Poznańskie Dni Rodziny, które oficjalnie rozpoczęły się już 15 maja, potrwają zaś aż do Dnia Dziecka, czyli 1 czerwca 2022 r. Jubileuszowa, 10. edycja wydarzenia obfituje w liczne atrakcje, takie jak m.in. występy muzyczne, recitale, warsztaty psychologiczne oraz związane z ekologią, spektakle teatralne, gry miejskie, eksperymenty chemiczne dla najmłodszych, zajęcia gimnastyczne dla seniorów, zajęcia plastyczne.

Wydarzenie dostosowane jest do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, a także tłumaczone na język ukraiński.

Zobacz szczegółowy program tegorocznych Poznańskich Dni Rodziny 

Plakat Poznańskie Dni Rodziny 2022
Plakat Poznańskich Dni Rodziny 2022

Być rodzicem, który mądrze wspiera

Ekspertki z Uniwersytetu SWPS swoje prelekcje kierują do wszystkich rodziców, którym zależy na tym, by ich dzieci wzrastały w poczuciu docenienia i szacunku, pewne siebie i swoich osądów na temat otaczającego świata. Słuchacze i słuchaczki dowiedzą się, jak pomóc dzieciom radzić sobie w sytuacji konfliktu oraz zostaną wyposażeni w odpowiednie kompetencje, by rozpoznać zjawisko byllyingu i zapobiec mu na wczesnym etapie.

Na wykłady dr Magdaleny Sękowskiej, dr Aleksandry Dopierały oraz dr Anny Kubiak zapraszamy do poznańskiej siedziby Uniwersytetu SWPS (ul. Kutrzeby 10, 61-719 Poznań), do sali A001. Aby dołączyć do grona słuchaczy i słuchaczek, należy zapisać się przez formularz zgłoszeniowy.

  1. Otwarcie wydarzenia

  2. Jak wzmacniać u dziecka poczucie własnej wartości

    Podczas wykładu będziemy przyglądać się z różnych perspektyw procesowi tworzenia się poczucia własnej wartości u dziecka. Należy pamiętać, że kształtuje się ono na bazie doświadczeń i relacji – z rodzicami, z innymi osobami z otoczenia, ze sobą samym. To sposób, w jaki dziecko wartościuje siebie, świat i innych. Czy dewaloryzuje siebie, a świat i otaczających ludzi postrzega jako lepszych czy na odwrót? A może dopuszcza różnicowanie bez utraty subiektywnego poczucia wartości, szacunku i wzajemnej akceptacji? Pamiętajmy, że dzieci chłoną komunikaty od rodziców, obserwują ich zachowania i szybko zaczynają je powtarzać. Rodzice stanowią więc dla dziecka ważny punkt odniesienia dla oceny samego siebie. Jak stać się tym rodzicem, który wzmacnia dziecięce poczucie wartości?

    Magdalena Sękowska
    dr
    Magdalena Sękowska
  3. Przerwa

  4. Znowu się kłócą. O dziecięcym rozumieniu sprawiedliwości i metodach rozwiązywania konfliktów

    Zastanawiasz się, co robić, kiedy dzieci się kłócą? Bywa, że zarówno drobne sprzeczki, jak i poważne spory rodzice zostawiają do rozwiązania swoim pociechom, wychodząc z założenia, że tylko w ten sposób nauczą się samodzielnie rozwiązywać konflikty i nieporozumienia. Czy to rzeczywiście dobry sposób, czy może jednak ingerencja rodzica bywa wskazana? Dowiedz się, jak najlepiej działać, by wspierać zarówno rozwój, jak i umiejętność rozwiązywania konfliktów u dzieci.

    Aleksandra Dopierała
    dr
    Aleksandra Dopierała
  5. Przerwa

  6. Czy to jeszcze agresja, czy już przemoc? O tym, co rodzic powinien wiedzieć o przemocy rówieśniczej

    Czy agresja i przemoc to to samo? Jak dochodzi do wykluczenia i przemocy rówieśniczej? Skąd mam wiedzieć, kiedy dzieci same mogą rozwiązywać nieporozumienia między sobą, a kiedy potrzebują wsparcia dorosłego? Jak rozpoznać, czy moje dziecko doświadcza przemocy? Co wtedy robić, a czego nie? W jaki sposób systemowo zapobiegać przemocy lub jak zatrzymać ją na wczesnym etapie? Wystąpienie będzie próbą odpowiedzi na te pytania. W referacie przedstawione zostanie zjawisko bullyingu z uwzględnieniem specyfiki cyberprzemocy, mechanizmy jego powstawania, a także propozycje możliwości wsparcia rodzicielskiego oraz interwencji na poziomie szkoły.

    Anna Kubiak
    dr
    Anna Kubiak

Panelistki

Magdalena Sękowska
dr
Magdalena Sękowska

Psycholożka, psychoterapeutka, dyrektorka Kliniki Rodzina-Para-Jednostka Uniwersytetu SWPS w Poznaniu, stworzyła własną metodę obserwacji relacji pomiędzy dziećmi a rodzicami w warunkach naturalnych. Pracuje w ramach psychoterapii indywidualnej, specjalizuje się w psychoterapii par stosując najskuteczniejszą formę tej terapii opartą na emocjach. Prowadzi psychoterapię rodzin, w których pojawiają się problemy u dzieci i nastolatków, prowadzi konsultacje dla rodziców dotyczące ich sposobu rozumienia dzieci i oddziaływania na nie. Oferuje też konsultacje związane z problemami w sferze seksualnej – indywidualne oraz dla par.

Aleksandra Dopierała
dr
Aleksandra Dopierała

Psycholożka, terapeutka systemowa, wykładowczyni i nauczycielka mianowana. Członkini Restorative Schools Working Group European Forum for Restorative Justice. Pracuje na Wydziale Psychologii i Prawa Uniwersytetu SWPS w Poznaniu oraz w szkole. Na co dzień koordynuje program rozwoju społeczno-emocjonalnego i tworzy system sprawiedliwości szkolnej oparty o sprawiedliwość naprawczą, skoncentrowany na wzajemnym zrozumieniu i wspólnym wypracowywaniu rozwiązań. Badawczo zainteresowana empatią i rozwojem moralnym. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z psychologii rozwoju, psychologii edukacji, zaawansowanej psychologii procesów poznawczych i afektywnych oraz naukowych badań nad rozwojem dziecka i nastolatka.

Anna Kubiak
dr
Anna Kubiak

Psycholog, psychoterapeuta systemowy w trakcie certyfikacji, adiunkt na Wydziale Psychologii i Prawa w Poznaniu Uniwersytetu SWPS. Jej zainteresowania koncentrują się wokół autodestruktywności, diagnozy psychologicznej i psychoterapii systemowej (zwłaszcza dzieci i młodzieży). Prowadzi badania naukowe dotyczące samouszkodzeń bez intencji samobójczej oraz autodestruktywności pośredniej. W ramach praktycznej działalności przez 10 lat pracowała w szkole podstawowej i gimnazjum, a aktualnie prowadzi prywatną praktykę psychoterapeutyczną, gdzie pracuje głównie z dziećmi i młodzieżą oraz ich rodzicami. Jest członkiem nadzwyczajnym Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej.

Formularz zgłoszeniowy

Organizatorzy

Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych Miasta Poznania

  • Miasto Poznań logo
  • Uniwersytet SWPS logo

Termin i miejsce

31 maja 2022 r., 16.45–18.55
Wydział Psychologii i Prawa w Poznaniu Uniwersytetu SWPS, ul. Kutrzeby 10, 61-719 Poznań), s. A001

Kontakt

Patrycja Wróblewska, Urząd Miasta Poznania, Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zobacz inne aktualności