Profil naukowy
Naukowo zajmuje się biograficznymi doświadczeniami awansów klasowych, wchodzeniem w dorosłość w czasach kryzysów, biograficznymi doświadczeniami oraz motywacjami młodych aktywistów i aktywistek. Obszar jej zainteresowań obejmuje zaangażowanie młodych ludzi w działania obywatelsko-polityczne i poglądy polityczne młodych.
Od lipca 2021 roku pracuje przy projekcie – „ULTRAGEN Wchodzenie w dorosłość w czasach ultra-niepewności: międzypokoleniowa teoria „rozedrganych” tranzycji” (NCN | OPUS), realizowanym na Uniwersytecie SWPS.
Od lutego do września 2022 kierowała projektem „PARADEM. Paradoksalni demokraci? Praktyki demokratyczne młodych zaangażowanych Polek i Polaków” także realizowanym w ramach działalności Uniwersytetu SWPS ze środków FRBN. W wyniku tej działalności powstał raport: „Demokratyczny paradoks w praktyce: Doświadczenia młodych aktywistów i aktywistek”.
Na Uniwersytecie Wrocławskim prowadziła projekt: „Przekraczając (nie)widzialne granice. Doświadczenie awansu klasowego w biografiach jednostek” 2020-2021 (NCN | MINIATURA). W tym samym okresie, zaangażowała się jako badaczka w projekt FES Youth Study Poland realizowany przez Fundację im. Friedricha Eberta. Zwieńczeniem prac badawczych był raport: „Młodzi ludzie w Polsce: między rozczarowaniem państwem a nadzieją na lepsze życie”.
Od marca 2021 roku – przewodnicząca wrocławskiego oddziału Polskiego Towarzystwa Socjologicznego.
Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu socjologii ruchów społecznych.
Autorka książki – „Młodzi radykalni? O tożsamości polskiego ruchu nacjonalistycznego i jego uczestników” (Kraków 2020). Publikacja została wyróżniona przez jury przyznające nagrodę im. Stanisława Ossowskiego (PTS) w 2020 roku.
Dla mediów
Obszary tematyczne
- Wchodzenie w dorosłość
- Polityczność
- Młodzi dorośli
- Awanse klasowe
- Ruchy społeczne
Informacje prasowe
Powiązane materiały na stronie uczelni
- Centra i laboratoria
- Informacja prasowa
- Nagrody i wyróżnienia
- Projekty naukowe
- PARADEM. Paradoksalni demokraci? Praktyki demokratyczne młodych zaangażowanych Polek i Polaków
- RaM-CLASS. Reprodukcja i mobilność klasowa – doświadczenia biograficzne w polach akademii, sztuki i biznesu
- ULTRAGEN. Wchodzenie w dorosłość w czasach ultra-niepewności: międzypokoleniowa teoria „rozedrganych” tranzycji
- Wybrane artykuły naukowe