Jak zostać dziennikarzem – spotkanie online z cyklu #Zawodowcy
Cechują cię kreatywność i dociekliwość? Lubisz pisać, rozmawiać z ludźmi i być w centrum wydarzeń? Zawsze wiesz, co w trawie piszczy? Interesujesz się mediami i chcesz z nimi związać swoją zawodową przyszłość? Sprawdź, jak zostać dziennikarzem! Weź udział w bezpłatnym spotkaniu online z doświadczonymi dziennikarzami, którzy uczą swojego fachu na Uniwersytecie SWPS. Tajniki dziennikarstwa zdradzą Magdalena Obszarny i Rafał Motriuk.
Formuła wydarzenia pozwala na zadawanie pytań i dyskusję z ekspertami. Na spotkanie obowiązują zapisy przez formularz zgłoszeniowy. Liczba miejsc jest ograniczona.
„Zgadzam się z poglądem, że nauka jest najlepszą metodą zrozumienia świata. Poza tym sama się koryguje. Ma też tendencję do jednoczenia ludzi, a nie dzielenia ich. Dlatego zawsze uwielbiałem dziennikarstwo naukowe. Cytując słynny T-shirt – «Nauka: psuje całą frajdę ze zgadywania od roku 1600»”.
Dlaczego warto?
Podczas spotkania dowiesz się m.in.:
- Czym zajmuje się dziennikarz i dlaczego to zawód, który nigdy się nie nudzi?
- Jakie umiejętności i kompetencje miękkie są niezbędne do wykonywania tego zawodu?
- Jakie są plusy i minusy bycia dziennikarzem?
- Jak kierunek dziennikarstwo na Uniwersytecie SWPS przygotowuje do tego zawodu?
- Jak może wyglądać ścieżka kariery dziennikarza?
- Co daje motywację do tej pracy?
- Ile zarabia dziennikarz?
- Jak wygląda przykładowy dzień z życia dziennikarza?
Wydarzenie odbędzie się w ramach cyklu #Zawodowcy jako drugie spotkanie prezentujące możliwości zawodowe po studiach z dziennikarstwa.
O cyklu
#Zawodowcy to cykl bezpłatnych spotkań online dla młodych osób stojących przed wyborem studiów oraz swojej drogi zawodowej. Przybliżamy w nim od kuchni tajniki pracy w różnych obszarach. Otwarcie opowiadamy o blaskach i cieniach związanych z wykonywaniem danego zawodu. Poruszamy kwestie zarobków i rynku pracy. Rozmawiamy o niezbędnych umiejętnościach i kompetencjach. Wskazujemy kierunki studiów, które dają możliwości pracy w określonej branży i do niej przygotowują. Nawet w zawodach przyszłości, które dopiero pojawiają się na rynku.
W spotkaniu wezmą udział:
Międzynarodowy dziennikarz naukowy i gospodarczy, konsultant komunikacyjny, trener biznesu, mówca publiczny, anglista. Wieloletni dziennikarz BBC World Service w Londynie oraz Polskiego Radia. Wydawca i producent flagowych programów BBC „World Business Report” i „Science in Action”. Były londyński współpracownik „Pulsu Biznesu” i „The Independent”, a także anglojęzycznych rozgłośni NPR (USA) i RTE (Irlandia). Pracuje jako korespondent naukowy Polskiego Radia oraz executive communication coach w prowadzonej przez siebie firmie InterComm. Szkoli menedżerów, liderów i zespoły z zakresu komunikacji biznesowej i wystąpień publicznych. Jest laureatem nagrody BBC za sprawozdawczość wyborów prezydenckich w USA, otrzymał wyróżnienie Polskiej Agencji Prasowej i Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego za popularyzację nauki. Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego za działalność charytatywną nadało mu tytuł Honorowego Ambasadora SM.
Dziennikarka, prezenterka telewizyjna przez wiele lat związana z Telewizją Polską. Prowadzi szkolenia z teorii i praktyki kontaktów z mediami, zachowania przed kamerą, autoprezentacji, które są przeznaczone dla menedżmentu wyższego i średniego szczebla, rzeczników prasowych, PR-owców, urzędników administracji rządowej i samorządowej. Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia: dziennikarstwo telewizyjne, krótkie formy filmowe i telewizyjne, praca z kamerą i mikrofonem, budowanie wizerunku oraz sztuka wystąpień publicznych, warsztat operatorski, produkcja i postprodukcja obrazu i dźwięku, pisanie dla mediów – formy dziennikarskie, praca z kamerą i mikrofonem, autoprezentacja i wystąpienia publiczne, redakcja internetowa, PR jako forma komunikacji społecznej, kompetencje komunikacyjne w praktyce, wywiad, reportaż, technologie obrazu, montaż, media planning, publicystyka telewizyjna, event medialny.
Formularz zgłoszeniowy
Łączymy tradycyjne dziennikarstwo, nowe media i komunikowanie marki
Dziennikarstwo na Uniwersytecie SWPS przygotowuje do pracy we współczesnych mediach i branży kreatywnej. Naszym celem jest kształcenie praktyków – dziennikarzy i specjalistów od komunikacji – którzy dysponują konkretnym warsztatem, użytecznymi kompetencjami i aktualną wiedzą, pozwalającymi odnaleźć się na dynamicznie ewoluującym rynku pracy.