dr
Karol Jachymek
Instytut Nauk Humanistycznych
Wydział Nauk Humanistycznych w Warszawie
prodziekan ds. studenckich
adiunkt w Katedrze Kultury i Mediów
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Dla mediów
Profil naukowy
Ekspert w obszarze edukacji, kultury młodzieżowej, zmian generacyjnych (zwłaszcza Gen Z i Gen Alpha), komunikacji w (nowych) nowych mediach i trendów w popkulturze. Prowadzi szkolenia i warsztaty dla szkół, instytucji kultury, organizacji pozarządowych i klientów biznesowych z zakresu współczesnych praktyk medialnych, komunikacji międzypokoleniowej (skierowanej zwłaszcza do Gen Z i Gen Alpha) i komunikacji w social mediach (ze szczególnym uwzględnieniem TikToka), a także technik kształcenia na odległość, myślenia projektowego (Design Thinking) i kreatywnych metod warsztatowych.
Stypendysta Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej (2013). Współtwórca i wykładowca School of Ideas Uniwersytetu SWPS – nowoczesnego kierunku służącego projektowaniu innowacji społecznych i biznesowych. Pracował m.in. dla Banku Millenium, SAS, Centrum Nauki Kopernik, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacji Szkoła z Klasą, Mazowieckiego Instytutu Kultury, Narodowego Centrum Kultury, NASK, Uniwersytetu Dzieci, Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego i Centrum Cyfrowego. Autor książki „Z nosem w smartfonie. Co nasze dzieci robią w internecie i czy na pewno trzeba się tym martwić?”.
Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu filmu, popkultury, przemian obyczajowych i nowych zjawisk medialnych.
Dla mediów
Obszary tematyczne
- Filmoznawstwo
- kulturoznawstwo
Informacje prasowe
Powiązane materiały na stronie uczelni
- Badania i wdrożenia
- Blog popularnonaukowy
- Informacja prasowa
- Ja, ty, (me)my, czyli jak komunikować się z młodzieżą
- Ja, ty, (me)my, czyli jak komunikować się z młodzieżą
- Nie tylko Kalina! Seks i erotyka w PRL
- Seks i erotyka w PRL
- Święta, popkultura i marketing
- Święta, popkultura i marketing
- TikTok – nowy język, nowy świat
- Zrozumieć cyfrowe ścieżki młodych — o empatycznym rozumieniu internetu
- Konferencje
- Nowości wydawnicze
- Strefa Kultur
- Wykłady i spotkania
Materiały Wideo
Święta, popkultura i marketing
.Materiały Audio
Dlaczego tak łatwo i chętnie przejmujemy obce zwyczaje?
Jak uciec od komercyjnej otoczki świąt?