Konkurs Antalis Creative Power Awards rozstrzygnięty!
Po trzech miesiącach zaciętej rywalizacji ogłoszono zwycięzców Antalis Creative Power Awards (ACPA) – konkursu na najlepsze projekty drukowane na papierach ozdobnych Antalis. W wyzwaniu mogli wziąć udział projektanci i projektantki, graficzki i graficy, agencje komunikacji wizualnej, drukarnie, właściciele i właścicielki marek. Wyłonieni zostali najkreatywniejsi z nich. Przyznano cztery nagrody główne i cztery nagrody specjalne. Jednym z partnerów konkursu jest School of Form Uniwersytetu SWPS.
Nagrody główne
W kategorii Report & Publishing zwyciężył projekt „Do końca pójdę za Tobą”. Autorką jest Tina De Souter Bookdesign, druk: Antilope De Bie Printing (Belgia).
W kategorii Mailers & Invitations nagrodzono projekt „Poetyckie pudełko pamięci” autorstwa Camille Vignaud z La Chambre Graphique oraz Sylvain Guevel z In Fine l’Artisan Imprimeur (Francja).
W kategorii Packaging & Promotional zwyciężył projekt „Dom z biegiem czasu”, którego autorem jest Lorenz Boegli (Szwajcaria).
W kategorii Brand Identity & Stationery nagrodzono „Materiały papiernicze Elicyon”, projekt Regular Practice, druk: Dot Studio (Stany Zjednoczone).
Nagrody specjalne
W kategorii Design for Good nagrodę przyznano plakatowi „#KoloryDlaUkrainy”, który stworzyło 39 różnych artystów i twórców (Litwa).
W kategorii Paper Stories nagrodzono projekt „Sewfil – nić, która związuje na zawsze” stworzony przez Binds Caleta Studio (Hiszpania).
W kategorii Eco Conception zwyciężył projekt „Opakowania matematyczne i naukowe” od Miranda Printing (Litwa)
W kategorii Print Excellence nagrodzone zostało „Poetyckie pudełko pamięci” autorstwa Camille Vignaud z La Chambre Graphique i Sylvain Guevel z In Fine l’Artisan Imprimeur (Francja).
Specjalne wyróżnienie przyznano francuskiej dyrektor artystycznej Camille Vignaud z La Chambre Graphique – autorce projektu „Poetyckie pudełko pamięci”, który otrzymał aż dwie nagrody w konkursie.
Gratulujemy laureatom i laureatkom!
Wpłynęło 770 próbek od 48 finalistów z 30 krajów. Wiele z nich było wysokiej jakości, dlatego wybór laureatów i laureatek stanowił nie lada wyzwanie dla jury. Oceniano projekt, wybór papieru i wykonanie wydruku. Wszyscy zwycięzcy otrzymali nagrodę zaprojektowaną przez znaną francuską designerkę Maud Vantours. Skorzystają również z obszernych relacji medialnych, w tym wywiadów i artykułów opracowanych przez The Brand Identity.
Wspaniale było zobaczyć, ile pasji i przemyśleń kryło się za projektami.
O konkursie Antalis Creative Power Awards
Konkurs zorganizowała firma Antalis (wiodący europejski dystrybutor papieru) we współpracy z The Brand Identity (prestiżową platformą związaną z projektowaniem graficznym). W tym roku odbyła się pierwsza edycja. W jury zasiadali przedstawiciele najważniejszych na świecie firm związanych z projektowaniem graficznym i drukiem, m.in. Chanel, Atelier Bulk, Creanog i Monotype.
Antalis Creative Power Awards to była świetna okazja dla twórców do wyrażenia swojej kreatywności przy wykorzystaniu papieru. Zebrane przykłady pokazały nam, jak ważnym elementem komunikacji biznesowej jest wciąż tradycyjny papier, który daje tak wiele kreatywnych możliwości profesjonalistom. Jesteśmy zachwyceni sukcesem wydarzenia, które zgromadziło projektantów aż z 30 krajów.
Firma Antalis
W Europie i Ameryce Łacińskiej firma Antalis jest wiodącym dystrybutorem B2B produktów i usług w branży papieru i opakowań przemysłowych oraz numerem dwa w dystrybucji materiałów komunikacji wizualnej. Stanowi część Kokusai Pulp & Paper Group – światowego lidera w branży papierniczej, opakowaniowej i komunikacji wizualnej. Antalis świadczy usługi na całym świecie. Działa w 30 krajach, obsługując ponad 100 tys. klientów. Wykorzystuje przełomowe rozwiązania e-commerce i jest nastawiona na ekoodpowiedzialność.