O studiach
Celem studiów jest poszerzenie praktycznych umiejętności związanych z kształtowaniem pozycji marki i firmy na rynku, nowoczesną komunikacją marketingową oraz psychologicznymi aspektami zachowań rynkowych.
Nasi słuchacze zyskują kompetencje pozwalające na samodzielne planowanie i organizację działań reklamowych oraz dobór odpowiednich narzędzi marketingowych. Wiedza i umiejętności zdobyte podczas studiów dają im możliwość skutecznego zarządzania biznesem i świadomego budowania trwałej przewagi konkurencyjnej swoich marek.
Więcej informacji o studiach
Strategiczne planowanie komunikacji marketingowej wspierającej osiąganie celów biznesowych jest kluczową umiejętnością decydującą o sukcesie firm. Dynamiczne zmiany ekonomiczne i zachowań klientów motywują do szukania nowych kanałów komunikacji i form przekazu. Program zajęć uwzględnia nieustanną potrzebę uzupełniania oraz konfrontacji wiedzy marketingowej z rzeczywistością i pojawiającymi się trendami.
Studia dostarczają wiedzę i narzędzia potrzebne do rozwiązywania realnych i aktualnych sytuacji marketingowych oraz umiejętności pozwalające na skuteczne zarządzanie biznesem i świadome budowanie trwałej przewagi konkurencyjnej swojej marki. Czytaj więcej
Ilona Knapik
Kierowniczka merytoryczna studiów
Nowoczesna komunikacja marketingowa to studia stworzone przez praktyków dla praktyków. Prowadzone przez doświadczoną kadrę specjalistów, kierowane są do osób posiadających minimum podstawową wiedzę z zakresu marketingu i/lub reklamy. Jako jedne z nielicznych na rynku pozwalają uporządkować i doskonalić praktyczne umiejętności z obszaru marketingu. Dostarczają wiedzę i narzędzia potrzebne do rozwiązywania realnych i aktualnych sytuacji marketingowych oraz umiejętności pozwalające na skuteczne zarządzanie biznesem i świadome budowanie trwałej przewagi konkurencyjnej swojej marki.
Kierowniczka merytoryczna studiów
Czy to studia dla ciebie?
Zapraszamy osoby, które mają podstawową wiedzę z zakresu marketingu i/lub reklamy i chcą doskonalić swoją wiedzę oraz umiejętności z tego zakresu.
Studia kierowane są m.in. do osób odpowiedzialnych za kształtowanie wizerunku marki, (potencjalnych) pracowników:
- działów marketingu,
- agencji reklamowych,
- agencji brandingowych,
- osób odpowiedzialnych za kształtowanie wizerunku marki.
Dlaczego warto?
- To będzie wartościowy czas dla Twojego rozwoju zawodowego!
- To będzie czas inspiracji i wymiany doświadczeń!
- To będzie czas, w którym przekonasz się, jak ważne są wsparcie w procesie nauki i wiara w Twoje możliwości!
Sprawdź więcej powodów, dla których warto studiować
- To będzie wartościowy czas dla Twojego rozwoju zawodowego!
Czekają na Ciebie ćwiczenia praktyczne, samodzielny, kompleksowy projekt marketingowy, który przygotujesz w zespole, nowoczesna i praktyczna wiedza o świecie marketingu, skuteczne narzędzia i techniki komunikacji. To wszystko pozwoli Ci wzmocnić potrzebne kompetencje na obecnym stanowisku lub przygotuje Cię do przebranżowienia i wejścia w świat marketingu. - To będzie czas inspiracji i wymiany doświadczeń!
Spotkasz ekspertów - praktyków, osoby, które kochają swoją pracę w obszarze komunikacji, z przyjemnością dzielą się swoją pasją, wiedzą, umiejętnościami oraz inspirują innych do rozwoju i poszukiwań własnych ścieżek w branży marketingu. - To będzie czas, w którym przekonasz się, jak ważne są wsparcie w procesie nauki i wiara w Twoje możliwości!
Doświadczysz przyjaznej i życzliwej atmosfery, spotkasz wykładowców nastawionych na Twój rozwój i otwartych na Twoje indywidualne potrzeby. Każdy przedmiot z praktycznymi ćwiczeniami będzie odrębną sytuacją edukacyjną i pretekstem do wyciągania wniosków i doskonalenia warsztatu marketingowego w bezpiecznych i motywujących warunkach.
Rekomendacje naszych słuchaczy
Nasi absolwenci.
Program studiów
Blok tematyczny
Wprowadzenie do świata marki
Psychologiczne mechanizmy reklamy (8 godz.)
Procesy poznawcze
Nastroje i emocje w reklamie
Psychologia reklamy – postawy odbiorców
Psychologiczne oddziaływanie reklamy
Możliwości i ograniczenia reklamy z perspektywy psychologicznej
Internet i przyszłość reklamy
Blok tematyczny
Kreatywność w praktyce
Brain jumping – czyli teoria i praktyka kreatywnego myślenia (8 godz.)
Kreatywność jako wynik działania czynników zewnętrznych, społecznych, biologicznych, osobowych
Poznanie narzędzi i metod, takich jak m.in.: Mindmap, ZWI, metody odskoczni, prowokacji, techniki Walta Disneya, 6 kapeluszy
Ćwiczenia praktyczne z najważniejszych metod
Filozofia kreatywnego feedbacku i prowadzenia kreatywnej rozmowy
Praktyczna burza mózgów wykorzystująca poznane informacje
Nowe teorie wzrostu w marketingu i ich działanie w praktyce (8 godz.)
Nowoczesne teorie wzrostu i co z tego realnie wynika dla marek
Analiza wybranych marek i ich strategicznych wyborów w zależności od sytuacji
Jak pojawiające się nowinki marketingowe mogą przyczynić się do wzrostu marki. Co daje wartość, a co pozostaje tylko ciekawostką?
Analiza wybranych kampanii zakwalifikowanych do Cannes Lions – co nam to mówi o kierunku, w którym zmierza komunikacja?
Sztuka wystąpień publicznych (16 godz.)
Praktyczne warsztaty, w trakcie których każdy uczestnik/uczestniczka ma możliwość przedstawienia prezentacji i otrzymania konstruktywnej informacji zwrotne (wystąpienia są nagrywane na kamerę)
Wiarygodność i spójność mówcy, komunikacja pozawerbalna w tym podstawy pracy z głosem
Mówisz ludziom, czyli budowanie więzi z publicznością
Pathos, Logos, Ethos – uniwersalne zasady skutecznego oddziaływania na publiczność
Zamień ciekawość na uwagę, czyli techniki angażujące publiczność i zwiększające atrakcyjność przekazu
Jak radzić sobie z tremą podczas wystąpień
Copywriting – kreatywna praca z tekstem (8 godz.)
Minimum teorii: elementy i cechy komunikatu reklamowego
Jak pisać językiem korzyści - najważniejsze zasady
Warsztat copywritera - zabiegi stylistyczne, narzędzia i metody, dzięki którym teksty są efektywne i efektowne
Trendy w copywritingu
Sztuczna inteligencja a tworzenie treści: codzienne zastosowania AI w pracy copywritera
Metody stymulujące kreatywne myślenie i ich wykorzystanie w pracy z tekstem
Webwriting – sztuka pisania w Internecie (8 godz.)
Konsumpcja treści przez użytkowników w Internecie – typowe zachowania, trendy
Dobre praktyki w zakresie tworzenia tekstów na stronę internetową, landing page, do newsletterów, kreacji reklamowych
Czym jest content marketing – przykłady jego wykorzystania
Wyszukiwanie i dobieranie odpowiednich słów kluczowych w kontekście SEM (marketingu w wyszukiwarkach) – warsztaty
Tworzenie skutecznych treści pod kątem wyszukiwarek
AI - czyli jak wykorzystać sztuczną inteligencję pod kątem tworzenia treści oraz optymalizacji SEO (na bazie ChatGPT)
Optymalizacja elementów tekstowych na stronie internetowej w kontekście SEO– warsztaty
Przykłady narzędzi, które warto wykorzystać tworząc treści
Sztuczna inteligencja w marketingu (8 godz.)
Jak efektywnie pracować z AI?
Elementy prompt engineering
Jak wykorzystywać najważniejsze narzędzia w AI takie jak ChatGPT, Midjourney, DALL-e, Stable Diffusion i wiele innych narzędzi generative AI w codziennej pracy marketingowca
Warsztat z użycia AI w praktyce
Aspekty prawne i bezpieczeństwo danych
Blok tematyczny
Obszary komunikacji marketingowej
Strategia marketingowa (16 godz.)
Aktualny kontekst i trendy w komunikacji marketingowej na świecie
Strategie budowania przewagi konkurencyjnej
Definicja celów marketingowych i sposobów mierzenia rezultatów
Określanie strategii produktowo-rynkowych
Kształtowanie strategii komunikacji marketingowej (Big Idea, Koncepty komunikacyjne)
STP – Segmentacja, Targetowanie, Pozycjonowanie
Analizowanie grupy docelowej, rynku i otoczenia konkurencyjnego
Analiza procesu decyzyjnego klienta
Consumer Insight – definicja i przykłady
Osobowość marki i koncepcja archetypów
Sztuczna inteligencja jako wsparcie w marketingu strategicznym
Idealny Brief – dobre i złe praktyki
Wprowadzenie i repozycjonowanie marki (16 godz.)
Pozycjonowanie marki
Etapy pozycjonowania marki
Czynniki warunkujące repozycjonowanie
Przygotowanie i realizacja repozycjonowania
Segmentacja rynku
Miejsce innowacji w strategii marketingowej firmy
Marketing-mix rynku dóbr i usług
Nisze rynkowe
Innowacja produktowa / usługowa
Wykorzystanie AI do usprawnienia pracy marketingowej
Zagadnienia etycznego marketingu
Efektywne planowanie mediów (8 godz.)
Podstawy planowania mediów w kampaniach reklamowych
Ogólne zasady planowania mediów
Planowanie kampanii telewizyjnej, radiowej, prasowej, outdoorowej, kinowej oraz internetowej
Podstawy planowania strategicznego
Modelowanie ekonometryczne w kampaniach reklamowych
Przykłady kreatywnych mediów
Wprowadzenie do digital marketingu (16 godz.)
Wprowadzenie do digital marketingu - podstawowe założenia i kluczowe kwestie marketingu online
Hierarchia celów marketingowych i ich realizacja w digital - od biznesowych po komunikacyjne
Strategia marki i CVP w komunikacji digital - dlaczego strategia w głowie szefa to nie strategia, dlaczego budowanie wyróżników w komunikacji online jest ważne i jak pracować nad CVP.
Digital marketing plan krok po kroku - planowanie strategii digital marketingowej (SOSTAC System Planning + RACE Framework w praktyce) - od czego zacząć, jak systemowo podejść do planu działań.
Wskaźniki efektywności działał oraz modele rozliczeniowe jakie powinien znać każdy marketer (a o które czasem boi się zapytać) z perspektywy różnych steakholderów - zarząd, sprzedaż, obsługa klienta, marketing, agencja.
Obecność marki w sieci - ekosystem kanałów i narzędzi komunikacji. Jaką rolę pełnią poszczególne kanały komunikacji marki?
Marketing B2B i B2C w sieci - możliwości, ograniczenia i różnice w komunikacji biznesowej i konsumenckiej, wprowadzenie do account based marketingu.
Trendy I zachowania konsumenckie wpływające na kształt komunikacji digital - dynamika zmian w digital marketingu.
Dotarcie, zaangażowanie, konwersja i obsługa klienta - punkty styku marki i klienta i mapowanie ścieżki użytkownika.
Narzędzia marketera: wykorzystanie AI, systemy CRM, Automatyzacja, analiza i raportowanie - omówienie podstawowych zagadnień oraz kosztów, możliwości i ograniczeń najpopularniejszych narzędzi.
Wdrażanie działań i budżet digital marketingowy - co wpływa na budżet (czynniki), metody planowania i rozliczania budżetu, optymalizacja kosztów i raportowanie efektów.
Social media (12 godz.)
Media społecznościowe AD 2024/2025 (najpopularniejsze kanały, wpływ rozwoju, algorytmy, istotne zmiany i trendy)
Strategiczne zarządzanie komunikacją w mediach społecznościowych (jak dobrać cele i taktyki pod wybrane kanały social media)
Trendy w social media (GenAI, short-video content, influencer marketing, user generated content) i ich wykorzystanie w komunikacji marek).
Charakterystyka i najważniejsze funkcje kanałów SM, takich jak: Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube, TikTok
Zarządzanie profilem osobistym i firmowym na Facebooku i LinkedInie, Instagramie i YouTube
Analiza efektywności działań w mediach społecznościowych (sposoby i narzędzia)
Personal branding – budowanie marki osobistej w kanałach internetowych (4 godz.)
Istota personal brandingu
Mechanizmy budowania marki osobistej
Wpływ mediów społecznościowych na budowanie marki osobistej
Trendy i aktualne narzędzia wykorzystywane w personal brandingu
Budowanie wiarygodności i rozpoznawalności marki dzięki współpracy z mediami (16 godz.)
Miejsce PR w komunikacji 360°
Rola mediów w kształtowaniu wiarygodności i rozpoznawalności marki
Strategia współpracy z mediami – cele, dobór mediów, przekaz, narzędzia, ewaluacja
Dobre praktyki współpracy z dziennikarzami
Jak zainteresować dziennikarza tematem
Współpraca z mediami w sytuacji kryzysowej
Prawo reklamy oraz własność intelektualna w reklamie i marketingu (8 godz.)
Polskie regulacje prawa reklamy (regulacje ogólne i wybrane regulacje branżowe)
Reklama nieuczciwa lub wprowadzająca w błąd
Influencerzy w reklamie
Reklama porównawcza
Zgody marketingowe, SPAM i ochrona danych osobowych w reklamie (RODO i inne regulacje)
Reklama jako utwór chroniony prawem autorskim
Ochrona marki jako znaku towarowego
Case study
Google Ads - reklama internetowa w praktyce (8 godz.)
Rola Google Ads w codziennej pracy marketera/marketingowca
Cele marketingowe i sprzedażowe możliwe do realizacji w oparciu o Google Ads
Kluczowe funkcjonalności platformy (m.in. moduł płatności, łączenie usług Google, ustawianie konwersji, planer słów kluczowych, tworzenie grup odbiorców)
Marketing w wyszukiwarce Google
Etapy konfigurowania kampanii reklamowej
Dobre praktyki tworzenia skutecznych reklam tekstowych
Optymalizacja i analiza skuteczności uruchomionych kampanii – praca na prawdziwych przykładach z rynku polskiego
Reklama graficzna w sieci reklamowej Google oraz reklama video na Youtube
Raportowanie i analiza efektywności kampanii reklamowych - dobre praktyki pracy z danymi
Google Analytics - analityka internetowa w praktyce ( 8 godz.)
Znaczenie analityki internetowej w biznesie
Wprowadzenie do Google Analytics – kluczowej platformy analizy danych internetowych
Zasady prawidłowej integracji i konfiguracji Google Analytics
Konfiguracja (śledzenie) celów biznesowych (konwersji)
Rodzaje podstawowych raportów marketingowych oraz zasad interpretacji danych (metryk)
Analiza raportu efektywności kanałów marketingowych, kluczowych źródeł pozyskiwania ruchu do serwisu oraz analiza zaangażowania/jakości tego ruchu
Taktyki pracy z danymi marketingowymi na prawdziwych raportach analitycznych
Istota i znaczenie segmentacji użytkowników/odbiorców witryny i kroki jej wykonania
Ćwiczenia praktyczne i samodzielna praca z danymi na udostępnionym koncie analitycznym
Badania marketingowe (8 godz.)
Rola badań marketingowych w codziennej pracy marketingowca
Korzyści ze stosowania market intelligence, drivery i ograniczenia – kiedy, po co, jak
Przegląd metod i technik badawczych w relacji do celów marketingowych
Prezentacja wybranych metod badawczych
Ćwiczenia w pisaniu briefów do agencji badawczych
Omówienie procesu badawczego w podziale na poszczególne etapy
Rola agencji badawczych w procesach marketingowych oraz przegląd ich oferty
Kluczowe wytyczne odnośnie narzędzi badawczych
Wykorzystanie reklamy w social mediach do automatyzacji marketingu (8 godz.)
Wprowadzenie do Marketing Automation – przegląd popularnych platform np. HubSpot, Marketo; narzędzia MA; kampanie marketingowe z użyciem automation; analiza danych i segmentacja
Reklamy na FB z użyciem AI – strategie targetowania, kreacja reklam; optymalizacja budżetu kampanii; retargeting z użyciem AI; analiza wyników kampanii
Zaliczenie (16 godz.)
Organizacja nauki
Studia trwają dwa semestry i obejmują 208 godzin dydaktycznych zajęć realizowanych w formie seminariów i praktycznych warsztatów. Zjazdy odbywają się w weekendy, średnio dwa razy w miesiącu.
Hybrydowa forma studiów oznacza, że wybrane zajęcia realizowane są online, a pozostałe odbywają się stacjonarnie. Nie ma możliwości łączenia tych form.
Zajęcia stacjonarne odbywają się w siedzibie Uniwersytetu SWPS lub w innym budynku wynajmowanym przez uczelnię.
Z ważnych przyczyn Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń może dokonać zmian w programie, kadrze i formie studiów.
Warunki zaliczenia
- Minimum 80% obecności na zajęciach
- Opracowanie briefu marketingowego (praca zespołowa)
- Przygotowanie strategii marketingowej i jej prezentacja na zjeździe zaliczeniowym (praca zespołowa)
- Zaliczenie testu sprawdzający przekrojową wiedzę ze wszystkich przedmiotów
Dokument ukończenia studiów
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na Uniwersytecie SWPS.
Kadra
Nowoczesna komunikacja marketingowa to studia stworzone przez praktyków dla praktyków.
Kierowniczka merytoryczna kierunku
-
prof. dr hab.Dariusz Dolińskiprof. dr hab.wybitny psycholog społeczny, autor licznych publikacji z zakresu wpływu społecznego
Rekrutacja
Zasady rekrutacji
O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń. Wypełnienie formularza rekrutacyjnego nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się na dany kierunek. Zastrzegamy sobie możliwość zaproszenia kandydata na rozmowę rekrutacyjną.
W przypadku niewystarczającej liczby zgłoszeń uczelnia może podjąć decyzję o nieuruchomieniu kierunku.
- Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
- Załącz odpowiednie dokumenty
- Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
- Rozpocznij studiowanie
Wypełnij internetowy formularz zgłoszeniowy
Na studia zapisujesz się online.
Po kliknięciu przycisku „Aplikuj” zostaniesz przekierowany do formularza zgłoszeniowego.
Nasz system poprowadzi Cię przez cały proces rekrutacji.
Przygotuj:
- Skan dyplomu ukończenia studiów wyższych
Załącz odpowiednie dokumenty
W trakcie wypełniania formularza załączasz skan/zdjęcie dyplomu ukończenia studiów wyższych.
Pamiętaj!
- Dokumenty powinny mieć format JPG/PDF.
- Wszystkie skany/zdjęcia muszą być czytelne
Dokonaj opłaty rekrutacyjnej
Opłatę wnosisz za pośrednictwem platformy PayU podczas wypełniania formularza rekrutacyjnego.
Uwaga!
- Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Rozpocznij studiowanie
Na adres mailowy podany w formularzu dostaniesz powiadomienie o statusie Twojej aplikacji. O przyjęciu na studia poinformujemy Cię w osobnym mailu, a informacje dotyczące pierwszego zjazdu wyślemy na 7 dni przed rozpoczęciem nauki.
Pamiętaj!
- Liczba miejsc jest ograniczona
- O przyjęciu na studia decyduje kolejność zgłoszeń.
Opłaty
Opłata rekrutacyjna: 300 PLN
Studenci i absolwenci Uniwersytetu SWPS są zwolnieni z opłaty rekrutacyjnej.
Opłata za rok studiów (2024-2025)
Wysokość raty | Łączny koszt studiów | |
---|---|---|
Zapłać w 10 ratach | 930 PLN | 9 300 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 4 400 PLN | 8 800 PLN |
Zapłać w 1 racie | 8 400 PLN | 8 400 PLN |
Słuchacze wpłacają czesne na na indywidualne subkonta podane w Wirtualnej Uczelni. Termin płatności 1. raty upływa 5 października dla studiów rozpoczynających się jesienią oraz 5 marca dla studiów rozpoczynających się wiosną.
Na 2 tygodnie przed rozpoczęciem nauki każdy słuchacz otrzyma drogą elektroniczną informacje dotyczące pierwszego zjazdu.