Opis specjalności
Czego uczymy
Studia przygotowują do pracy w agencjach kreatywnych, reklamowych i projektowych, w obszarze projektowania komunikacji, brandingu i marketingu wizualnego.
Nasi studenci poznają najnowsze teorie projektowe i ich praktyczne zastosowanie. Dowiadują się, jak stosować narzędzia komunikacji wizualnej w kreacji marketingowej, reklamowej, brandingowej, komunikacji marek oraz szeroko pojętym designie. Potrafią myśleć oraz działać projektowo, zarówno jako wykonawcy, jak i moderatorzy realizacji projektu, a także prowadzić działania kreatywne od koncepcji do wdrożenia i komercjalizacji.
Zajęcia prowadzą wykładowcy z Katedry Grafiki – poznaj nas.
Adresaci kierunku
Studia kierujemy przede wszystkim do absolwentów studiów I stopnia z zakresu projektowania komunikacji, grafiki użytkowej, dziennikarstwa i komunikacji społecznej, kulturoznawstwa i antropologii. Zależy nam na stworzeniu interdyscyplinarnego środowiska.
Zapraszamy ludzi ciekawych nowych kreatywnych propozycji rozwiązań, strategii myślenia, badań i wdrożeń o charakterze koncepcyjnym i kreacyjnym.
Pakiet Adobe Creative Cloud
na twoich dowolnych urządzeniach
Nasza uczelnia – jako pierwsza i jedyna w Polsce – przystąpiła do programu Adobe Creative Campus. Co to oznacza dla ciebie?
- Otrzymasz dostęp do pełnego pakietu Adobe Creative Cloud obejmującego takie profesjonalne programy, jak: Acrobat, Photoshop, Premiere Pro, Illustrator, Lightroom, InDesign, Animate.
- Będziesz z nich korzystać nie tylko w uczelnianych pracowniach, lecz także na wszystkich swoich urządzeniach.
- Będziesz mieć także dostęp do rozszerzonej wersji pakietu Adobe Express for Higher Education, która umożliwi ci korzystanie z funkcjonalności GenAI oraz bogatej biblioteki templetów i obrazów.
- Otrzymasz szansę dołączenia do programu ambasadorów Adobe, dzięki któremu weźmiesz udział w wyjątkowych zajęciach i projektach oraz uzupełnisz swoje CV o takie doświadczenie.
Szkoła mistrzowska
Dlaczego warto wybrać nasze studia
Kierujemy się ideą szkoły mistrzowskiej. Oznacza to powrót do szkoły robienia projektu dyplomowego w środowisku aktywnego feedbacku, kultury partycypacji i otwartości na to, co nowe, nieznane, ale przede wszystkim ciekawe.
Kształcenie opiera się na ścisłej współpracy z promotorem przez cały okres studiów. Towarzyszymy naszym studentom na zasadzie partnerskiego mentoringu od momentu wybrania tematu pracy przez analizę, wypracowanie założeń strategicznych, konstruowanie pierwszych rozwiązań, prototypowanie, stylizację, aż po strategię wdrożenia i rozwoju projektu w warunkach społeczno-rynkowych.
Projekty wdrożeniowe
Damy ci przestrzeń na kreatywne rozwiązania
Program studiów koncentruje się na 4-semestralnym projekcie dyplomowym, który jest możliwy do praktycznego wykorzystania.
Przedmioty są dostosowane do poszczególnych etapów procesu projektowego. Począwszy od pierwszego semestru, wspieramy studentów w realizacji autorskiego projektu, wyposażając ich w umiejętności analityczno-strategiczne, kreacyjne, stylizacyjne i projektowe oraz biznesowo-wdrożeniowe. W ten sposób dajemy unikalną możliwość pracy nad kompletnym, dojrzałym wdrożeniowo projektem.
Całkowicie nowy sposób studiowania
Mistrzowski warsztat innowacji i projektowania
Program studiów jest odwzorowaniem procesu projektowego, na który składają się: wprowadzenie – diagnoza problemów – definicja problemów – kreacja rozwiązań – prototypowanie i rozwój.
Mocne podstawy
Semestr 1
Poznasz zagadnienia związane z wiodącymi doktrynami projektowymi, narzędziami projektowymi/kreacyjnymi w obszarze komunikacji wizualnej.
Diagnozowanie problemów
Semestr 2
Zgłębisz warsztat empiryczny, na który składają się zbieranie danych, analiza i wnioskowanie (synteza). Nauczysz się definiowania problemów projektowych i wypracowywania strategicznych rozwiązań w zakresie komunikacji wizualnej.
Praca kreacyjna
Semestr 3
Poświęcisz się jest pracy kreacyjnej i budowaniu prototypów rozwiązań. Poszerzysz kontekst odpowiedni dla specjalności o sprawności wizualizacyjne.
Tworzenie rozwiązań
Semestr 4
Przygotujesz ostateczne propozycje rozwiązań i dowiesz się, w jaki sposób komercjalizować projekty.
Wyjątkowa oferta
Profesjonalne zaplecze projektowe
Pracujemy na najlepszym oprogramowaniu: Adobe Illustrator, Photoshop, InDesign, After Effects, Premiere Pro, Lightroom, Fontlab Studio, Adobe XD, Figma, Axure, Blender, Substance 3D, Adobe Dimension.
Korzystamy z profesjonalnych narzędzi Affinity cenionych przez najlepszych grafików i projektantów. Jako student dostajesz indywidualną licencję na trzy aplikacje: Affinity Designer (najbardziej precyzyjny program do tworzenia ilustracji, logo i projektów marek), Affinity Photo (jeden z najszybszych edytorów zdjęć) oraz Affinity Publisher (program do tworzenia książek, magazynów, broszur i plakatów).
Studenci mogą korzystać z pracowni foto, pracowni video, pracowni druku, pracowni plastycznej i pracowni graficznej.
Spacer po pracowniach
Wybrane moduły w trakcie studiów
Co oferujemy
-
Alternatywne doktryny projektowe
Projektanci przekonują, że możliwe są dwie opcje: zmiana przez design albo zmiana przez katastrofę. Studiując alternatywne doktryny projektowe, poznasz najważniejsze zagadnienia związane z dospołecznym, zrównoważonym, uniwersalnym i refleksyjnym projektowaniem, by w rezultacie uniknąć katastrofy.
-
Creative Coding
Programowanie jest z definicji kreatywne – my przekonujemy, że umiejętność programowania jest przydatna w praktyce projektowania komunikacji wizualnej. Pozwala eksperymentować z formą, dynamiką i narracją, pomagając uzyskać uwagę końcowego odbiorcy w określonej roli społecznej.
-
Design thinking
Iteracyjne, cyrkularne i zorientowane na człowieka projektowanie wymaga odpowiedniego przygotowania nie tylko w zakresie narzędzi, lecz także pewnej gotowości do rozwiązywania problemów w określony sposób. W ramach design thinking poznasz narzędzia oraz przygotujesz się do myślenia o projektowaniu przez projektowanie.
-
Empiria w projektowaniu
Charles Eames zapytany o to, jakie są granice projektowania, odpowiedział, że wyznaczają one problemy do rozwiązania. Projektowanie przede wszystkim polega na zbieraniu, kategoryzowaniu i wnioskowaniu. Refleksyjne projektowanie opiera się na wiedzy. Poznasz najnowsze specjalistyczne metody i metodologie stosowane w obszarze zarządzania komunikacją.
-
Ideacja
Linus Paulin twierdził, że aby mieć dobry pomysł, trzeba mieć ich wiele. Podzielamy to podejście, dlatego dużo trenujemy dla wypracowania postawy kreatywnej – gotowości do rozwiązywania problemów w określony sposób.
-
Prototypowanie
Brian Reed natomiast twierdził, że wszystko zostało zaprojektowane, ale niewiele rzeczy jest zaprojektowanych dobrze! Dzięki szybkiemu i zwinnemu prototypowaniu możemy eksperymentować i testować rozwiązania w czasie rzeczywistym. To nasz sposób na unikanie błędów w projektowaniu.
Perspektywy zawodowe
Jak wykorzystasz to w przyszłości
Kształcimy projektantów komunikacji wizualnej, którzy potrafią diagnozować problemy i proponować społecznie odpowiedzialne i jak najprostsze w użyciu rozwiązania.
Nasi absolwenci dysponują zróżnicowanym warsztatem w zakresie projektowania komunikacji wizualnej dla podmiotów rynkowych, instytucji, organizacji pozarządowych oraz osób fizycznych.
Mogą pracować:
- w studiach projektowych, agencjach kreatywnych i reklamowych
- w wydawnictwach i domach mediowych
- na stanowiskach związanych z projektowaniem i prototypowaniem produktów oraz usług w zakresie wizerunku organizacji (corporate identity)
- w firmach projektowych zajmujących się organizacją i optymalizacją projektowania graficznego i projektowania komunikacji
- w studiach projektowych – działy planowania strategicznego i działy kreacji
- we własnych firmach doradczych i projektowyc
- w firmach poligraficznych i wydawniczych
Zespół
Z kim będziesz
współpracował
Wybór specjalności
Kiedy podejmujesz decyzję
Komunikacja wizualna to jedna z dwóch specjalności oferowanych na studiach II stopnia na kierunku komunikacja i media. Specjalność wybierasz już podczas aplikowania na studia, wypełniając formularz rekrutacyjny.
Rekrutacja
krok po kroku
Pamiętaj, że możesz aplikować tylko na jeden kierunek.
Sprawdź, jak przebiega proces rekrutacji- Wypełnij internetowy
formularz rekrutacyjny - Wgraj skan dokumentów
i poczekaj na ich weryfikację - Sprawdź kwalifikację
na egzamin - Zawrzyj umowę
elektroniczną - Dostarcz dokumenty
do Biura Rekrutacji - Sprawdź decyzję
o przyjęciu na studia w formularzu rekrutacyjnym
Warunki
przyjęcia
- absolwenci dziennikarstwa i komunikacji społecznej I stopnia – wstęp wolny
- absolwenci kierunków studiów w ramach preferowanych dyscyplin (dziedzina nauk humanistycznych: filozofia, historia, językoznawstwo, literaturoznawstwo, nauki o kulturze i religii, nauki o sztuce; dziedzina nauk społecznych: ekonomia i finanse, geografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzenna, nauki o bezpieczeństwie, nauki o komunikacji społecznej i mediach, nauki o polityce i administracji, nauki o zarządzaniu i jakości, nauki prawne, nauki socjologiczne, pedagogika, psychologia; dziedzina sztuki: sztuki filmowe i teatralne, sztuki muzyczne, sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki; dziedzina nauk inżynieryjno-technicznych, dyscyplina: architektura i urbanistyka) – wstęp wolny
- absolwenci spoza preferowanych dyscyplin – pozytywny wynik rozmowy kwalifikacyjnej
- egzamin w formie rozmowy kwalifikacyjnej: 15.07.2024 r. (poniedziałek) lub 09.09.2024 r. (poniedziałek), online
- znajomość języka polskiego na poziomie B2 (dotyczy obcokrajowców)
Dokumenty rekrutacyjne
Zasady rekrutacji
- Warunki, tryb oraz termin rozpoczęcia i zakończenia rekrutacji 2024-2025(PDF, 640 KB)
- Sposób przeliczania wyników z matury 2024-2025 (PDF, 193 KB)
- Szczegółowe zasady rekrutacji na kierunki w języku polskim 2024-2025 (PDF, 370 KB)
- Szczegółowe zasady rekrutacji na kierunki w języku angielskim 2024-2025 (PDF, 273 KB)
Zawarcie umowy
- Wzór umowy elektronicznej i tabela opłat 2024-2025 (PDF, 258 KB)
- Instrukcja skanowania dokumentów (PDF, 153 KB)
Dokumenty potwierdzające wykształcenie
- Dokumenty poświadczające znajomość języków obcych 2024-2025 (PDF, 167 KB)
- Dokumenty zagraniczne potwierdzające wykształcenie umożliwiające studia na Uniwersytecie SWPS(PDF, 978 KB)
Przetwarzanie danych osobowych
Opłaty
i stypendia
Opłata rekrutacyjna
Opłatę w wysokości 85 PLN należy wpłacić za pośrednictwem PayU w formularzu rekrutacyjnym.
Opłata rekrutacyjna jest bezzwrotna, chyba że: kierunek studiów, na który ubiegał się kandydat, nie został uruchomiony (z wyłączeniem sytuacji, kiedy kandydat zdecyduje się na inny kierunek studiów na Uniwersytecie SWPS).
Sprawdź, co obejmuje czesne Sprawdź, jak obniżyć czesneCzesne za pierwszy rok
rok akademicki 2024/2025 | wysokość raty |
---|---|
Zapłać w 10 ratach | 1 395 PLN |
Zapłać w 2 ratach | 6 865 PLN |
Zapłać całość | 13 200 PLN |
Zostańmy w kontakcie
Nie wiesz jeszcze, jakie studia wybrać, ale chcesz dowiedzieć się czegoś więcej na temat tego kierunku? Zostaw nam swoje dane, aby być na bieżąco.
Umów się na konsultację
Jeśli masz pytania dotyczące rekrutacji na studia, zarezerwuj konsultację online lub umów się na spotkanie w Biurze Rekrutacji w dogodnym dla siebie terminie.
Zadzwoń do nas
Jeśli chcesz porozmawiać z naszym konsultantem już teraz, skontaktuj się z nami telefonicznie.