Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna
SMILE – Supporting Mental Health in Young People: Integrated Methodology for cLinical dEcisions and evidencebased interventions
naukowo-badawczy
finansowany ze środków europejskich
międzynarodowy
realizowany

SMILESupporting Mental Health in Young People: Integrated Methodology for cLinical dEcisions and evidencebased interventions

Ewelina Smoktunowicz
kierownik projektu
dr
Ewelina Smoktunowicz

psycholożka, ekspertka w zakresie badań i projektowania interwencji internetowych, w szczególności skierowanych na ochronę zdrowia w pracy i życiu codziennym

zobacz biogram
wartość projektu: 28 194 889 PLN (6,018,376.25 EUR)
budżet Uniwersytetu SWPS: 1 587 385 PLN (338,837.50 EUR)
instytucja finansująca: Unia Europejska
dyscyplina: psychologia
lokalizacja: projekt ogólnouczelniany
okres realizacji: 2023 2024 2025 2026

Projekt SMILE (Supporting Mental Health in Young People: Integrated Methodology for cLinical dEcisions and evidence based interventions), którym z ramienia Uniwersytetu SWPS kieruje dr Ewelina Smoktunowicz, ma na celu stworzenie platformy online wspierającej dobrostan psychiczny młodych osób, pomocnej w walce z codziennym stresem. Projekt realizowany jest w konsorcjum 14 partnerów reprezentujących 9 krajów europejskich.

Numer projektu: 101080923, program HORYZONT EUROPA

Założenia projektu

Celem projektu jest wsparcie młodych osób. W ramach projektu zespół badawczy przygotowuje platformę zawierającą narzędzia psychologiczne, dzięki którym naukowcy pragną zwiększyć u młodych odbiorców odporność psychiczną, elastyczność poznawczą, poczucie własnej skuteczności, myślenie krytyczne, umiejętność samoregulacji czy pewność siebie.

Głównym narzędziem na platformie jest gra SMILE. Gra składa się z pięciu krótkich modułów; każdy z nich skoncentrowany jest na innym zasobie psychologicznym. Gra SMILE skierowana jest do zdrowych młodych osób i ma na celu polepszenie radzenia sobie ze stresem życia codziennego.

Gra jest współtworzona przez docelowych użytkowników i użytkowniczki, czyli osoby w wieku 10-24 lata.

Sensem projektu SMILE jest opakowanie sprawdzonych sposobów wzmacniania zdrowia i dobrostanu młodych osób w grę na telefon. Dlaczego gra? Dlaczego kolejny ekran? Gry są angażujące, zwiększają szansę, że nasi odbiorcy i odbiorczynie faktycznie z proponowanego wsparcia skorzystają i podniosą jakość swojego życia.

  • Smoktunowicz, Ewelina kierowniczka projektu
    Etatowy
    Tak
    Biogram
    Tak
    Tytuł
    dr
    Imię i nazwisko
    Ewelina Smoktunowicz
    Miasto
    warszawa
    Dyscyplina
    psychologia
    Specjalizacja
    Psycholog
    Stanowisko
    adiunkt
    Funkcja w Instytucie
    {"funkcja-w-instytucie0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Instytut Psychologii","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja na Wydziale
    {"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Projektowania w Warszawie","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja w Katedrze
    {"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"kierowniczka","Nazwa w mianowniku":"Zak\u0142ad Spo\u0142ecznych Zastosowa\u0144 Nowych Technologii","Nazwa odmieniona":"Zak\u0142adu Spo\u0142ecznych Zastosowa\u0144 Nowych Technologii"}}
    Funkcja w Centrum
    {"funkcja-w-centrum0":{"Funkcja":"kierownik","Nazwa w mianowniku":"StresLab: Centrum Bada\u0144 nad Stresem","Nazwa odmieniona":"StresLabu: Centrum Bada\u0144 nad Stresem"}}
    Obszar zainteresowania
    psychologia
    Wydział
    Array
    Instytut
    Array
    dr Ewelina Smoktunowiczpsycholożka, ekspertka w zakresie badań i projektowania interwencji internetowych, w szczególności skierowanych na ochronę zdrowia w pracy i życiu codziennym
  • Metodologia

    Badanie będzie przeprowadzone w trzech fazach w 7 krajach: Polsce, Cyprze, Niemczech, Włoszech, Słowenii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.

    1. W pierwszej fazie osoby uczestniczące (młodzież i młodzi dorośli) oraz ich rodzice, a także osoby ze środowiska szkolnego ocenią próbkę narzędzi SMILE. Pozwoli to wprowadzić niezbędne zmiany w narzędziach, a docelowym odbiorcom i odbiorczyniom zapewni wpływ na ostateczny kształt gry.
    2. W drugiej, głównej fazie, przeprowadzony zostanie pilotaż gry SMILE. W Polsce zaproszonych do udziału zostanie kilka szkół podstawowych, ponadpodstawowych oraz uczelni. W sumie w projekcie jest 300 miejsc dla uczestniczek i uczestników badania. Osoby uczestniczące poproszone zostaną o korzystanie z platformy SMILE, przede wszystkim z gry, w określonym czasie oraz o regularne wypełnianie ankiet dotyczących samopoczucia na smartfonach.
    3. W trzeciej fazie przeprowadzone zostaną wywiady z wybranymi rodzicami młodszych uczestniczek i uczestników, nauczycielami oraz klinicystami. W wywiadach zebrane zostaną ich opinie o platformie oraz możliwościach wykorzystania jej w ich codziennej pracy.

    Użyteczność wyników

    Zespół badawczy ma nadzieję, że wyniki projektu stanowić będą znaczący wkład w rozwój cyfrowych narzędzi wzmacniających dobrostan i zdrowie psychiczne młodych osób. Jeśli gra okaże się akceptowalna i pomocna, zespół nadal będzie działać na rzecz szerszego jej udostępnienia. Projekt ma również na celu to, by przyczynić się do stworzenia bezpieczniejszego i bardziej wspierającego środowiska cyfrowego dla młodych osób. SMILE może stać się przykładem, jak wykorzystywać nowe technologie, aby nam służyły, a nie szkodziły.

    Konsorcjum badawcze

    Konsorcjum badawcze tworzą:

    • FTK-Forschungsinstitut für Telekommunikation und Kooperation – Niemcy (koordynator)
    • RDIUP – Francja
    • Universitätsklinikum Heidelberg – Niemcy
    • Nurogames GmbH – Niemcy
    • Heriot-Watt University – Wielka Brytania
    • IRCCS Azienda Ospedaliero-Universitaria di Bologna – Policlinico di Sant’Orsola – Włochy
    • Univerza v Mariboru – Słowenia
    • Mestina občina Maribor – Słowenia
    • C.I.P. Citizens in Power – Cypr
    • nVision Systems and Technologies SL – Hiszpania
    • WIZ Development & Services SRL – Rumunia
    • Uniwersytet SWPS
    • Fundación Intras – Hiszpania
    • The University of Edinburgh – Wielka Brytania
    • The University of Bologna – Włochy

    Więcej o partnerach tworzyących konsorcjum na oficjalnej stronie projektu.

    Zespół

  • Leśnierowska, Magdalena
    Etatowy
    Tak
    Biogram
    Tak
    Tytuł
    dr
    Imię i nazwisko
    Magdalena Leśnierowska
    Miasto
    warszawa
    Dyscyplina
    psychologia
    Specjalizacja
    Psycholog
    Stanowisko
    adiunkt
    Funkcja w Centrum
    {"funkcja-w-centrum0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"StresLab: Centrum Bada\u0144 nad Stresem","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja w Instytucie
    {"funkcja-w-instytucie0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Instytut Psychologii","Nazwa odmieniona":""}}
    Funkcja na Wydziale
    {"funkcja-na-wydziale0":{"Funkcja":"pe\u0142nomocnik ds. aktywno\u015bci naukowo-spo\u0142ecznej","Nazwa w mianowniku":"Wydzia\u0142 Psychologii w Warszawie","Nazwa odmieniona":"Wydzia\u0142u Psychologii w Warszawie"}}
    Funkcja w Katedrze
    {"funkcja-w-katedrze0":{"Funkcja":"","Nazwa w mianowniku":"Katedra Psychologii Spo\u0142ecznej","Nazwa odmieniona":""}}
    Obszar zainteresowania
    psychologia
    Wydział
    Array
    Instytut
    Array
    dr Magdalena Leśnierowskapsycholożka, zajmuje się projektowaniem i testowaniem efektywności interwencji psychologicznych wykorzystujących nowe technologie, zwłaszcza w obszarze radzenia sobie ze stresem i sytuacjami kryzysowymi
  • Jan Maciejewski
    Jan Maciejewski
    Magdalena Pietrzak
    Magdalena Pietrzak

    Kontakt do zespołu

    E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Oficjalna strona projektu