„Moduły 2” – wernisaż w Galerii Grafiki

Wystawa prezentuje najlepsze projekty naszych studentek i studentów grafiki z obszarów komunikacji społecznej i grafiki użytkowej. To dowód na interdyscyplinarne i zaangażowane społecznie podejście do projektowania. Dołącz do nas na wernisażu!
Wystawa prac naszych studentek i studentów
Wystawa „Moduły 2” jest kolejnym przystankiem w corocznym cyklu wydarzeń organizowanych przez Katedrę Grafiki Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu, w ramach Main Event – święta, które łączy edukację, praktykę i wspólnotowość.
Dowiedz się więcej o Main Event
Druga w tym roku odsłona „Modułów” obejmuje najlepsze projekty studentek i studentów grafiki z obszarów komunikacji społecznej i grafiki użytkowej. Prezentowane prace stanowią świadectwo interdyscyplinarnego podejścia do projektowania – przekraczającego granice między teorią a praktyką, ideą a wdrożeniem, indywidualnym wyrazem a potrzebą wspólnego działania.
Projektowanie zaangażowane społecznie
Hasłem, które prowadzi odbiorcę przez wystawę, mogłaby być fraza: „nie ma projektowania graficznego bez komunikacji społecznej”, którą profesor Mariusz Wszołek zawarł w publikacji „Manual. Projektowanie komunikacji wizualnej”. To właśnie w splocie estetyki, funkcjonalności i troski o drugiego człowieka tkwi sens pokazywanych tutaj prac.
Wystawa stawia pytanie: jak projektować, by mówić – i być słyszanym?
Wspólnym mianownikiem prezentowanych projektów jest ich zaangażowanie w rzeczywistość społeczną i edukacyjną. Wystawa ma charakter przeglądowy, mimo to nie jest jedynie zbiorem efektów semestralnej pracy. To opowieść o projektowaniu jako procesie rozpoznawania potrzeb, stawiania pytań, szukania rozwiązań, czasem eksperymentowania, a często – współodczuwania.

Prace odnoszą się do aktualnych wyzwań społecznych i kulturowych, takich jak:
- widzialność grup marginalizowanych (kampania dla Stowarzyszenia Kobietostan),
- świadomość ekologiczna i współistnienie z naturą (kampania dla WWF Polska),
- potrzeby edukacyjne i inkluzyjne (pomoce dla florystów, kampanie AI),
- nowe modele współpracy miejskiej (materiały promocyjne dla Miejskiej Farmy).
Projektowanie staje się narzędziem zmiany, sposobem na przekładanie wartości na język wizualny, systemowy i komunikacyjny.

Świetne zrozumienie odbiorców i ich potrzeb
Proces twórczy we wszystkich prezentowanych projektach opierał się na trzech filarach: badaniu, współpracy i refleksji. Prace powstawały w ścisłej relacji z organizacjami społecznymi i instytucjami miejskimi, a także nauczycielami i uczniami. W wielu przypadkach studentki i studenci musieli wczuć się w sytuację odbiorców, przeprowadzić wywiady i testy użytkowników, a następnie zaprojektować narzędzia i przekazy odpowiadające ich potrzebom.
Duża różnorodność projektów

W projekcie zrealizowanym we współpracy ze Stowarzyszeniem Kobietostan grupa projektowa musiała opowiedzieć o działalności teatralnej z osobami osadzonymi – bez ich wizerunku i bez uproszczeń. Współpraca z organizacją i wypracowanie języka wizualnego empatii, a nie stygmatyzacji, to dowód na głęboki wymiar edukacyjny tego procesu.
Z kolei projekty kart edukacyjnych dla szkół policealnych pokazują, że projektowanie może wspierać procesy poznawcze i ułatwiać przyswajanie wiedzy. Prezentowane prace w obszarze projektowania znaków oraz systemów identyfikacji ilustrują, że projektant nie ogranicza się jedynie do kompozycji i grafiki, lecz uwzględnia szerszy kontekst procesów projektowych związanych z kulturą i komunikacją.
Logo Radia Wrocław to doskonały przykład wizualizacji kompetencji, wartości i misji tej instytucji. Podobnie identyfikacja wizualna biura nieruchomości Prospec.
Projekt opakowania szczotki dla koni jest natomiast znakomitym przykładem designu, w którym wyznacznikiem rozwiązań projektowych jest odbiorca. Funkcjonalność, ergonomia oraz interesujący i zabawny pomysł na połączenie elementów wizualnych opakowania z rzeczywistymi cechami produktu, takimi jak włosie szczotki, pokazują, że poprzez grafikę użytkową można skutecznie komunikować się z odbiorcą.
Zobacz najlepsze prace studenckie!
Wystawa „Moduły 2” zaprasza do spotkania z projektowaniem, które nie zatrzymuje się na poziomie estetyki. Forma idzie tutaj w parze z treścią, a komunikacja staje się narzędziem współodczuwania i działania. Znajdziesz tu projekty osobiste, ale też takie, które pokazują siłę zespołu. Wspólnym mianownikiem jest odpowiedzialność – za przekaz, odbiorcę i środowisko.
Warto przy tej okazji zadać sobie pytanie: czy jako projektanci i projektantki jesteśmy tylko przekaźnikami, czy może współtwórcami rzeczywistości społecznej? Może to właśnie dzięki takim wystawom jak ta możemy sprawdzić, gdzie dziś naprawdę jesteśmy – jako twórcy, społeczność i ludzie.



Autorki i autorzy prac
Identyfikacja wystawy:
- Natalia Gadzinowska
- Agnieszka Semaniszyn-Konat
- Katarzyna Sowa
Współpraca z Departamentem Strategii i Zrównoważonego Rozwoju UMW, a także strategia komunikacji i materiały promocyjne dla Miejskiej Farmy:
- Oliwia Gotowiecka
- Natalia Gudzińska
- Marta Olszewska
- Pola Pawlak
- Julia Pietryka
- Aleksandra Tobiasz
Czy teatr może być narzędziem zmiany? Projekt kampanii fundraisingowej dla Stowarzyszenia Kobietostan:
- Jakub Dudkiewicz
- Julia Galewska
- Natan Gądzik
- Martyna Józefczyk
- Cyprian Kanclerski
- Maksymilian Kanclerski
- Zuzanna Kownacka
- Adrian Lamberski
- Dominik Pietrańczyk
Projektowanie znaku:
- Zuzanna Garbińska
- Natalia Gadzinowska
- Wiktor Lingo
Skład tekstu:
- Nataliia Buchko
- Maksym Gumeniuk
- Wiktor Lingo
Projektowanie systemów identyfikacji wizualnej:
- Klaudia Borowiak
- Olha Cherevyk
- Kamil Dobrzyński
- Jakub Dudkiewicz
- Wiktoria Kowalczyk
- Martyna Józefczyk
- Dominik Pietrańczyk
- Wojciech Rybiński
- Antonina Szczekot
- Alicja Tatarczyk
- Anna Tompol
Album we współpracy z uczniami Technikum nr 15 we Wrocławiu:
Osoby studiujące na USWPS:
- Anton Korzhenovskyi
- Wiktoria Kowalczyk
- Barys Poresh
- Jakub Mosiądz
- Antonina Szczekot
- Alicja Tatarczyk
- Anna Tompol
- Julia Hawrylak
- Maria Mikoluk
- Hanna Olechno
- Julia Orzechowska
Uczniowie Technikum nr 15 we Wrocławiu:
- Konrad Drewczyński
- Mateusz Paszkiewicz
- Magda Terlecka
- Oliwia Dudycz
- River Ślusarz
- Alewtyna Kononowa
- Vanessa Puch
- Ozzie (Anastasiia) Verkhovets
Katalog krojów pism:
- Iga Adamczak
- Marta Alberska
- Emma Amanowicz
- Wiktor Baraniec
- Julia Baraniak
- Piotr Długosz
- Adrian Dubowski
- Bartosz Fiks
- Maksymilian Ganczar
- Hania Gluzińska
- Julia Górska
- Bartosz Gruca
- Jakub Gwóźdź
- Daryna Hrynchyk
- Jonatan Herman
- Gabriela Kabza
- Dominika Kaleta
- Bartłomiej Karczewski
- Michał Komsa
- Lena Korzeniowska
- Aleks Kotowski
- Oleksandra Kumenko
- Anastazja Kucharczyk
- Wojciech Milewski
- Dawid Miłkowski
- Michał Matuszek
- Julia Mróz
- Joanna Myczkowska
- Zofia Musielak
- Zuzanna Nędza
- Rafał Pasieka
- Bartosz Pakuła
- Piotr Pękała
- Oliwia Poźniak
- Aleksandra Ptak
- Miłosz Pundyk
- Michał Słaby
- Daria Skok
- Paweł Skibniewski
- Krzysztof Sokołowski
- Natalia Strach
- Lena Stachurska
- Nina Sulima
- Paweł Sułkowski
- Oliwia Sypień
- Emilia Szelest
- Marta Szuwart
- Sara Tanaś
- Mariia Tokar
- Zofia Tomiak
- Jagoda Turska
- Jagoda Ulatowska
- Marina Vitrenko
- Marta Włodarczyk
- Amadeusz Żurawiecki
Projektowanie publikacji:
- Alina Berdnyk
- Julia Galewska
- Alicja Glazik
- Cyprian Kanclerski
- Aneta Koperkiewicz
- Wiktoria Kowalczyk
- Marta Olszewska
- Julia Orzechowska
- Kacper Pawlik
- Pola Pawlak
- Kamila Pietrzycka
- Barys Poresh
- Jakub Rogala
- Maja Rybka
Projektowanie opakowań:
- Natalia Angier
- Jadwiga Bentkowska
- Vitaliy Bilyi
- Barbara Dziopa
- Aneta Koperkiewicz
- Michał Kużdżał
- Jakub Misiek
- Konrad Sowa
- Amelia Sękowska
- Alicja Tatarczyk
- Amelia Żołnierska
Zmiana przez (legal) design. Projekt kampanii na rzecz osób starszych dla Amnesty International:
- Weronika Baran
- Julia Figołuszka
- Maksym Gumeniuk
- Nina Jędral Julia Najwer
- Alina Ostrowska
- Kinga Piątkowska
- Maciej Urbański
- Marta Zysk
„Na tropie niedźwiedzia”. Projekt kampanii społecznej z WWF Polska:
- Zuzanna Garbińska
- Natalia Gadzinowska
- Wiktor Lingo
Teoria i praktyka designu. Pomoce naukowe dla szkoły policealnej:
- Zuzanna Garbińska
- Natalia Gadzinowska
- Wiktor Lingo
Teoria i praktyka designu. Pomoce naukowe dla przedszkola:
- Zuzanna Garbińska
- Natalia Gadzinowska
- Wiktor Lingo
Myślenie wizualne:
- Emilia Szelest
- Hanna Gluzińska
Zapisz się na wernisaż!
Zapisy już wkrótce.
Gdzie
Galeria Grafiki, Uniwersytet SWPS
ul. Ostrowskiego 30b, Wrocław
Kiedy
- Wystawa: 13 czerwca 2025 r. – 13 września 2025 r.
- Wernisaż: 13 czerwca 2025 r., godz. 19.30
Organizatorzy
Kontakt
Masz pytania? Napisz!
Agnieszka Semaniszyn-Konat: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Studiuj grafikę na Uniwersytecie SWPS!
Grafika na Uniwersytecie SWPS to jedyny kierunek w Polsce, który w takim stopniu łączy społeczny kontekst projektowania (komunikację społeczną) z warsztatem projektowym. Pozwoli ci zrozumieć współczesne problemy i oferować rozwiązania użyteczne dla świata i człowieka.
Wybierz jedną z dwóch specjalności
Nasze studia to coś więcej niż tylko projektowanie graficzne. Nie tylko przygotujesz się do zawodu projektanta, lecz także zdobędziesz kompleksową wiedzę z obszaru sztuk wizualnych, komunikacji społecznej, multimediów i nowych technologii.