Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Strona główna

Profil naukowy

Psycholog społeczny. W pracy naukowej zajmuje się:

  • zjawiskiem mimikry, czyli naśladownictwa zachowań, gestów i mowy ludzi (temat porusza m.in. w publikacji „Efekt Kameleona”),
  • nierealistycznym optymizmem, czyli wrażeniem, że ktoś jest mniej narażony na zagrożenie niż wszyscy inni wokół (temat porusza m.in. w publikacji „Social Biases During Covid 19”),
  • tzw. medycznym fake-newsem (uleganiem nieprawdziwym informacjom „medycznym”).

Publikuje w naukowych czasopismach zachodnich i krajowych. Wiele uwagi przywiązuje popularyzacji nauki (artykuły dla tygodnika „Polityka”, „Newsweeka” i „Gazety Wyborczej”; liczne komentarze medialne).

Stypendysta tygodnika „Polityka”. Był przewodniczącym Zespołu Interdyscyplinarnego do spraw działalności upowszechniającej naukę (Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego). Był stypendystą w Florida Atlantic University. Członek rady programowej Festiwalu Nauki.

Na Uniwersytecie SWPS prowadzi seminaria dyplomowe z zakresu psychologii społecznej i psychologii miłości. Pełni funkcję kierownika Katedry Psychologii Społecznej.

Prowadzi konto na Instagramie.

Dla mediów

Obszary tematyczne

  • Psychologia społeczna

Informacje prasowe



Powiązane materiały na stronie uczelni

Materiały Wideo

Efekt kameleona. Psychologia naśladownictwa

.

Efekt kameleona. Po co naśladujemy?

.

Materiały Audio

Efekt Kameleona znany jest od dawna

Pobierz plik MP3 (821 KB)

Dlaczego naśladujemy?

Pobierz plik MP3 (397 KB)