Kolejny sukces Uniwersytetu SWPS w konkursie Genius Universitatis 2023
Mamy powód do radości! W tegorocznym konkursie Genius Universitatis 2023 na najbardziej kreatywną kampanię rekrutacyjną szkoły wyższej zajęliśmy 2. miejsce w kategorii content marketing. Eksperci z branży marketingowej wyróżnili nasz cykl webinarów i podcastów „ABC Psychoterapii” dotyczący zdrowia psychicznego. To jednak nie koniec dobrych wieści. 2. miejsce w kategorii kampania w mediach społecznościowych wywalczyła kampania rekrutacyjna Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS „Lubimy zadawać pytania”.
Działania promocyjne Uniwersytetu SWPS od lat stanowią markę rozpoznawalną w środowisku eksperckim, akademickim, a także wśród studentów i kandydatów na studia. W tegorocznej edycji konkursu Genius Universitatis wyróżnione zostały dwie kreatywne kampanie.
Serdecznie gratulujemy twórcom i twórczyniom:
- kampanii rekrutacyjnej Katedry Grafiki „Lubimy zadawać pytania” drugiego miejsca w kategorii kampania w mediach społecznościowych,
- cyklu „ABC Psychoterapii” drugiego miejsca w kategorii content marketing.
Kto pyta, nie błądzi – i trafia na nasze studia w Katedrze Grafiki
Głównym założeniem nagrodzonej kampanii rekrutacyjnej Katedry Grafiki była korespondencja z zakorzenionymi w kulturze znanymi cytatami pochodzącymi przede wszystkim z utworów muzycznych, filmów i seriali. Twórcy postanowili wejść z nimi w polemikę poprzez zadawanie pytań odnoszących się bezpośrednio do aspektów związanych z projektowaniem graficznym i programem studiów. Manipulacja znaczeniami, humor i dystans – to najważniejsze wyznaczniki kampanii „Lubimy zadawać pytania”.
Kampania była publikowana w dwóch portalach społecznościowych (Facebook, Instagram) z wykorzystaniem dwóch kanałów profili (Uniwersytet SWPS, Katedra Grafiki Uniwersytetu SWPS). Kreacje kampanijne eksponowane były również przy okazji wydarzenia Main Event, pełniącego coroczne podsumowanie działalności akademickiej Katedry Grafiki. Wydarzenie transmitowane było za pośrednictwem kanału YouTube Katedry Grafiki.
Zasięgi? Oto one: w trybie organicznym kampania „Lubimy zadawać pytania” dotarła do ponad 5,5 tys. odbiorców. Płatna reklama wykorzystująca 5 kreacji z tej kampanii została wyświetlona na Facebooku i Instagramie ponad 185 tys. razy. Dzięki niej dotarliśmy do 67 tys. odbiorców, a 568 z nich weszło na stronę kierunku grafika we Wrocławiu.
Czy wiedzą Państwo, że ciekawość to pierwszy stopień do Katedry Grafiki Uniwersytetu SWPS? Lubimy (zadawać) pytania i szukać prostych, ale niebanalnych rozwiązań. Dlatego właśnie w ubiegłorocznej kampanii rekrutacyjnej postawiliśmy na kreację, której punktem wyjścia była polemika z cytatami zakorzenionymi w kulturze. Zaprosiliśmy odbiorców i odbiorczynie do poszukiwania odpowiedzi na zadawane pytania. Do bardziej dociekliwych (z wykorzystaniem wyróżników wizualnych) przemyciliśmy dodatkowe wiadomości. Wszystko po to, by w nieoczywisty sposób pokazać, kim jesteśmy i jak działamy, a przede wszystkim – by zaprosić do naszej społeczności osoby, które myślą podobnie. I lubią (zadawać) pytania.
Projektowanie, podobnie jak studiowanie, to swego rodzaju podróż. Oprócz plecaka pełnego ciekawości i dociekliwości warto zabrać ze sobą, innych, ciekawskich ludzi. To oni pozwalają nam zauważyć to, co moglibyśmy przeoczyć podczas zwiedzania, albo poniosą za nas plecak, gdy będziemy potrzebowali pomocy. W kampanii „Lubimy zadawać pytania” udowadniamy przede wszystkim, że projektowanie jest wszędzie (nawet jeżeli go nie widać na pierwszy rzut oka), ale również, że współpraca (tak jak łączenie różnych obszarów projektowania) pozwala wypracować bardziej kompleksowe i efektowne rozwiązania. Wykorzystaliśmy narzędzia językowe oraz wizualne, aby poprzez wzajemne uzupełnianie się tworzyły, nowe, niecodzienne znaczenia.
ABC Psychoterapii i… content marketingu
Kolejny nagrodzony projekt czyli cykl webinarów i podcastów „ABC Psychoterapii” jest jednym z pierwszych projektów content marketingowych, jakie nasza uczelnia w sieci (w 2014 r.). Przyczynił się on w dużej mierze do powstania projektu znacznie większego i szerszego, jakim jest dziś Strefa Psyche. „ABC Psychoterapii” wciąż jest jej istotnym elementem. To długoterminowe podejście przynosi nam wymierne efekty – każdego roku pokonujemy nasze własne rekordy sprzedaży produktów i usług psychologicznych, a wyzwaniem dla nas na kurczącym się w ostatnich latach rynku, jest zapewnienie podaży dla coraz większego popytu.
Projekt ten jest przykładem modelowego content marketingu. Realizujemy tym projektem misję naszej uczelni, wspieramy edukację społeczeństwa i przyczyniamy się do poprawy jakości jego życia. Z drugiej strony jest to dla nas skuteczne narzędzie budujące świadomość naszej marki, jej produktów oraz finalnie wspierające sprzedaż naszych studiów i innych usług psychologicznych.
Dziś materiały z niniejszego cyklu dostępne są na YouTube, Spotify, oraz na innych popularnych platformach streamingowych, takich jak, Apple Podcasts, SoundCloud, czy EmpikGo.
Cykl webinarów i podcastów „ABC Psychoterapii” stworzyliśmy po to, by wspierać ludzi. Kwestie dotyczące ludzkiej psychiki, problemów z nią związanych oraz sposobów radzenia sobie z nimi to kwintesencja misji Uniwersytetu SWPS. Ogromna popularność cyklu świadczy o tym, jak bardzo potrzebujemy wiedzy w tym zakresie.
W poszukiwaniu Geniusa po raz 11.
To już 11. edycja konkursu Genius Universitatis organizowanego przez magazyn edukacyjny „Perspektywy” oraz portal branżowy Marketing przy Kawie. Genius Universitatis, czyli duch uczelni, jego aura, przejawiać ma się według jurorów w takich kryteriach ocen, jak: nowatorstwo przekazu reklamowego i jego spójność z misją wyższej szkoły, czytelność i przyjazny charakter dobranych narzędzi komunikacji, estetyka i jakość wykonania materiałów promocyjnych.
W tegorocznym konkursie wzięło udział 35 uczelni/wydziałów, które zgłosiły 103 prace w 8 kategoriach: reklama prasowa, event wspierający rekrutację, gadżet promocyjny, kampania w mediach społecznościowych, video online, content marketing, serwis rekrutacyjny a także Genius AD (to nowa kategoria specjalna – dotyczy działań niestandardowych, które nie mieszczą się w pozostałych kategoriach).
W tegorocznym konkursie zwycięzców wyłoniło jury w składzie:
- dr hab. Artur Krajewski – Przewodniczący Kapituły, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie,
- Katarzyna Dragović – założycielka Szkoły Mistrzów Reklamy,
- Jan Szlak – redaktor naczelny serwisu Marketing przy Kawie,
- Joanna Bednarkiewicz – Deputy Creative Director w Publicis Worldwide,
- Ewa Opach – dyrektor IAB Polska,
- Adam Nowakowski – Creative Agency Partner CEE w Meta,
- Rafał Drzewiecki – Head of Marketing Central Europe w serwisie TikTok,
- Kamil Bolek – CMO w LTTM,
- Bartosz Dembiński – strateg/trener ds. PR i komunikacji, bartoszdembinski.pl,
- Michał Bucholc – Creative Director w GONG,
- Michał Sęk – Creative Director w 180heartbeats + JUNG v. MATT,
- Bart Biały – Creative Director w PLEJ.
Zwycięzcy odebrali nagrody 10 marca 2023 r. podczas XXXIX Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego 2023 (Warszawa, EXPO XXI).
Uniwersytet SWPS stałym bywalcem konkursowego podium
Na przestrzeni lat nasza uczelnia była wielokrotnie doceniana przez jury tego prestiżowego konkursu. Nasze kreatywne kampanie rekrutacyjne nagradzane były m.in. w edycjach z 2016, 2018. 2019 i 2020 r. Uznanie zdobyły organizowane przez nas webinary, a także kampanie promocyjne uczelni w social mediach i mediach tradycyjnych. Uniwersytet SWPS jest również laureatem nagrody specjalnej przyznanej za konsekwencję w działaniach contentmarketingowych. W ubiegłym roku zostaliśmy laureatami w dwóch kategoriach. 1. miejsce za najlepszy gadżet promocyjny otrzymała aplikacja webowa z generatorem logo uczelni służąca studentom, absolwentom, pracownikom i współpracownikom Uniwersytetu SWPS do komunikowania nowej identyfikacji wizualnej m.in. w social mediach, stopkach mailowych i na wizytówkach. W kategorii content marketing również nie mieliśmy sobie równych. „Złoto” wywalczył cykl webinarów i podcastów Strefy Kultur – Projekt Azja.