Wybierz kategorię wyszukiwania

Studia

Formularz wyszukiwania na belce: Studia

lokalizacja:
poziom studiów:
obszar tematyczny:
forma studiów:
studia podyplomowe realizowane:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szkolenia i kursy

Badania i projekty

Formularz wyszukiwania na belce: Badania i projekty

lokalizacja:
jednostka badawcza:
typ:
dyscyplina:
status:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Naukowcy

Formularz wyszukiwania na belce: Nasi naukowcy

lokalizacja:
dyscyplina:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Wydarzenia

Formularz wyszukiwania na belce: Wydarzenia

typ:
lokalizacja:

Kontakty

lokalizacja:
kategoria:

Jeżeli nie znalazłeś tego czego szukałeś zawsze możesz wpisać szukane słowo lub frazę poniżej

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się gdzieś ukryło na naszej stronie

Szukasz czegoś zupełnie innego? Sprawdź, może się ukryło gdzieś na naszej stronie!

Sprawdź nasze rozbudowane narzędzie do wyszukiwania.

Szukaj po kategoriach – oszczędzaj swój czas.

Uniwersytet SWPS - Logo

HumanTech Meetings II: Metawersum. Ucieczka do wirtualności

float_intro: images/ZDJECIA/aktualnosci/HUMANTECH_metawersum_pl.png

Czy wirtualny świat zastąpi nam rzeczywistość? A może właściwe pytanie powinno brzmieć: kiedy to się stanie? Czy metawersum będzie krokiem milowym w rozwoju internetu? Na tego rodzaju pytania spróbują odpowiedzieć specjalistki w dziedzinie nowych technologii podczas drugiego spotkania II edycji cyklu HumanTech Meetings na Uniwersytecie SWPS.

11.04.2022 r.
17.15–20.00
online

Metawersum – życie w goglach

Praca, rozrywka, kultura, zakupy. Wszystko to mamy na wyciągnięcie ręki i nie musimy nawet wychodzić z domu. Czas pandemii przyzwyczaił nas do tego, że większość potrzeb możemy zaspokoić w sieci. I choć o tym, że życie wirtualne będzie pełniło równie istotną rolę co rzeczywistość, mówi się od lat, to proces realizacji tej wizji ostatnio bardzo przyspieszył.

W listopadzie 2021 r. Mark Zuckerberg ogłosił, że Facebook zmienia nazwę na Meta i zaprezentował projekt oparty na wirtualnej rzeczywistości. Metawersum ma być kombinacją świata fizycznego i cyfrowego, w którym będą funkcjonować nasze avatary. Czy przebywanie w wirtualnym świecie stanie się sposobem na ucieczkę od świata epidemii, wojny i zagrożeń klimatycznych?

Podczas kolejnego spotkania II edycji cyklu HumanTech Meetings porozmawiamy o tym, jaki potencjał, ale też jakie zagrożenia niesie ze sobą ten nowy, alternatywny świat, do którego przenosi się coraz więcej ludzi. Prywatni użytkownicy nie są w nim sami. Wraz z nimi trafiły do niego biznes, polityka i nauka.

Naszymi prelegentkami będą Leslie Shannon, szefowa działu Ecosystem and Trend Scouting w firmie Nokia oraz Ada Florentyna Pawlak, antropolożka technologii. Po wykładach tradycyjnie zapraszamy na panel dyskusyjny. Spotkanie otworzy dr Konrad Maj, kierownik Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych HumanTech na Uniwersytecie SWPS, a panel dyskusyjny poprowadzi dr Michał Boni.

HumanTech Meetings – zadanie finansowane z budżetu Państwa, ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach konkursu „Społeczna odpowiedzialność nauki – Popularyzacja nauki i promocja sportu” (nr projektu SONP/SN/514650/2021). Projekt przewidziany na lata 2022-2023. Całkowita wartość zadania: 305 472 zł.

Prelekcje odbędą się w języku polskim oraz angielskim i będą tłumaczone symultanicznie.

Wydarzenie objęte jest patronatem Strefy Technologii Uniwersytetu SWPS

Formuła spotkania

Żyjemy w czasach postępu technologicznego i dynamicznego rozwoju cyfryzacji. Współczesny pęd do tworzenia nowoczesnych rozwiązań może powodować trudne do przewidzenia skutki psychologiczne i społeczne. Dlatego tak ważne jest nawiązywanie współpracy między inżynierami, programistami, specjalistami IT oraz przedstawicielami nauk społecznych już na wstępnym etapie opracowywania nowej technologii lub usługi. Takie szeroko zakrojone partnerstwo nie tylko daje szansę na uniknięcie błędów, lecz także umożliwia rozwinięcie innowacyjnego pomysłu.

Projekt HumanTech Meetings to seria spotkań skupiających naukowców i specjalistów z branży technologicznej z całego świata. Każde spotkanie składa się z dwóch wykładów, jednego wygłoszonego przez eksperta z Polski i jednego wygłoszonego przez specjalistę z innego kraju. Po wykładach organizujemy dyskusje panelowe, podczas których zaproszeni goście przedstawiają różne podejścia do innowacji i technologii. Spotkania organizowane są przez Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych HumanTech na Uniwersytecie SWPS.

  1. Wykład 1: Drogi do metawersum

    Kryptoekonomia, organizacje zarządzane przez społeczność (decentralized autonomous organizations; DAO) i potrzeba kreacji nowej cyfrowej hierarchii to fundamenty nowej antroposfery. Innowacja zakłada konieczność połączenia systemu wartości i ekonomii umożliwiającej funkcjonowanie w metaświecie. Zbliżają nas doń wielowymiarowe zmiany w obrębie komunikacji obrazowej, coraz większy wpływ na biznes pokolenia Z i Alfa, zainteresowanie wokół NFT (Non-Fungible Token – niewymienialny token oparty na technologii blockchain) oraz epidemia samotności i narcyzmu, mająca źródło m.in. w architekturze mediów społecznościowych.

    Ada Florentyna Pawlak
     
    Ada Florentyna Pawlak

    Antropolożka technologii, prawniczka i historyczka sztuki. Wykładowczyni akademicka (Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej UŁ, Wydział Zarządzania UŁ, Artes Liberales UW, Akademia im. Leona Koźmińskiego w Warszawie, studia podyplomowe Trendwatching & Future Studies na AGH w Krakowie), popularyzatorka nauki i speakerka w Digital University w obszarze społecznych kontekstów nowych technologii i towarzyszących im idei. Specjalizuje się w dyskursach kapitalizmu afektywnego, kultury cyfrowej, transhumanizmu i sztucznej inteligencji, technointymności, współpracy człowieka z maszyną oraz projektów art@science. Współpracuje z Polsko-Amerykańską Fundacją Wolności, Rzecznikami Nauki i łódzkim Fotofestiwalem. Poruszając się w wielu obszarach ludzkiej działalności uwielbia budować mosty między różnymi dziedzinami wiedzy, światopoglądami oraz stylami życia i myślenia.

  2. Wykład 2: Zrozumieć metawersum

    Choć obecnie wiele się mówi o metawersum z perspektywy budowania świata i NFT, koncepcja ta to coś więcej niż Bored Apes (kolekcja NFT z wizerunkiem małp) i Decentraland (platforma wirtualnej rzeczywistości). Leslie Shannon przeanalizuje, co tak robią firmy technologiczne, aby urzeczywistnić ideę metawersum. Przyglądając się rozwojowi sprzętu, łączności i aplikacji, dowiemy się nie tylko, na jakiej drodze znajduje się metaverse, ale także jak szybko możemy się spodziewać jego nadejścia. I co najważniejsze: dlaczego będziemy chcieli spędzać tam czas.

    Leslie Shannon
     
    Leslie Shannon

    Kieruje działem Ecosystem and Trend Scouting w firmie Nokia. Jako futurystka z Doliny Krzemowej koncentruje się na identyfikowaniu przełomowych rozwiązań technologicznych i możliwości stojących przed firmą Nokia i jej klientami, w tym napędzanych przez 5G osiągnięć w dziedzinie robotyki, dronów, analityki wizualnej, gier w chmurze, a zwłaszcza rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej, które stanowią fundamenty metawersum. Jest absolwentką Uniwersytetu w Wirginii oraz Uniwersytetu Yale. Codziennie uprawia fitness w wirtualnej rzeczywistości.

Paneliści

Cezary Biele
 
Cezary Biele

Z wykształcenia psycholog i psychofizjolog. Pracuje jako adiunkt w Ośrodku Przetwarzania Informacji – Państwowym Instytucie Badawczym w Warszawie, gdzie jest kierownikiem Laboratorium Interaktywnych Technologii. Interesuje się wykorzystaniem ruchu jako metody interakcji człowieka z komputerem, a także rolą jaką odgrywają emocje w czasie kontaktów człowieka z technologią. Jego głównym obszarem badawczym jest interakcja z nowymi rozwiązaniami technologicznymi takimi jak wirtualna rzeczywistość czy inteligentni asystenci głosowi. Ma duże doświadczenie zarówno w badaniach psychologicznych i psychofizjologicznych (EMG, GSR, eye-tracking), jak i w komercyjnych badaniach marketingowych. Jest współautorem kilkudziesięciu prac naukowych, a niedawno ukazała się jego książka „Human Movements in Human-Computer Interaction”.

Andrzej Horoch
 
Andrzej Horoch

Przedsiębiorca. Razem z firmą ConnectedRealities.eu wprowadza innowacje w dużych firmach. Pasjonat VR/AR. Od ponad dekady z sukcesem projektuje i wprowadza innowacje w dużych firmach, m.in. Miele, Skanska, PZU, Kler, Amica, Werner Kenkel, Bausch Health, Orange. Zrealizował kilkadziesiąt zwycięskich wdrożeń nowych technologii. Jest laureatem polskich i międzynarodowych konkursów związanych z technologiami przyszłości. Był prelegentem na krajowych i europejskich wydarzeniach baranżowych takich jak VR/AR European Congress, World Summit on the Information Society FORUM 2021, SEEDIG 2020, 5G Summit 2021. Z chęcią (i humorem) dzieli się wiedzą w swoim programie o innowacjach technologicznych w biznesie, Innowatorzy LIVE, dostępnym na platformie YouTube.

-->

Panel dyskusyjny poprowadzi

Michal Boni
dr
Michał Boni
Medioznawca, politolog, kulturoznawca. W pracy naukowej zajmuje się społecznym oddziaływaniem nowych technologii, cyberbezpieczeństwem, w szczególności cyfryzacją, własnością intelektualną i ochroną danych. Pełni funkcję Senior Researcher Associate w Martens Centre (think tank w Brukseli). Był pierwszym ministrem ds. cyfryzacji w Europie Środkowo-Wschodniej. Współpracuje z Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych „HumanTech”.

Formularz zgłoszeniowy

Organizatorzy

Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych HumanTech

Partnerzy

  • PFR Fundacja logo
  • polskie towarzystwo informatyczne logo
  • osrodek przetwarzania informacji logo
  • Zrobotyzowany logo

Termin i miejsce

11 kwietnia 2022 r. (poniedziałek), 17.15–20.00
online

Kontakt

E-mail: [email protected]
Koordynator: Ewa Łuczak
E-mail: [email protected]

barwy Rzeczypospolitej Polskiej i godło Rzeczypospolitej Polskiej

HumanTech Meetings – zadanie finansowane z budżetu Państwa, ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach konkursu „Społeczna odpowiedzialność nauki – Popularyzacja nauki i promocja sportu” (nr projektu SONP/SN/514650/2021). Projekt przewidziany na lata 2022-2023. Całkowita wartość zadania: 305 472 zł.

Zobacz inne aktualności