Nowe spin-offy Uniwersytetu SWPS: Sukces w komercjalizacji badań
Miło nam poinformować o kolejnym sukcesie w zakresie komercjalizacji pośredniej na Uniwersytecie SWPS. Centrum Transferu Wiedzy (CTW) wraz ze spółką celową SWPS Innowacje sp. z o.o. powołało trzy kolejne spółki spin-off, których usługi i produkty są rezultatem prac badawczo-rozwojowych realizowanych na naszej uczelni: Fido Therapeutics sp. z o.o., C-Future sp. z o.o. i Globoscope sp. o.o.
Nowe wsparcie w terapii
Pierwsza spółka będzie wdrażała i rozwijała chatbota Fido, który pomaga dbać o zdrowie psychiczne oraz Menedżera Terapii Fido – system dla psychoterapeutów pracujących w nurcie psychoterapii poznawczo-behawioralnej, współpracujący z chatbotem i umożliwiający śledzenie postępów terapii i utrwalenie jej rezultatów. Fido angażuje użytkownika w zautomatyzowany dialog psychoterapeutyczny poprzez czat oraz wykrywa nieprawdziwe i szkodliwe wzorce myślenia, które wzmagają i utrwalają objawy zaburzeń psychicznych. Ponadto oferuje psychoedukację, ćwiczenia praktyki wdzięczności oraz inne techniki wspierające.
Menedżer Terapii Fido wykorzystuje chatbota w celu zwiększenia skuteczność psychoterapii, umożliwia śledzenie postępów i utrwalanie rezultatów pracy terapeutycznej. Adresowany jest do psychoterapeutów pracującym w nurcie psychoterapii poznawczo-behawioralnej.
Projekt pod kierownictwem dr. hab. Jarosława Michałowskiego, prof. Uniwersytetu SWPS przeszedł pomyślnie fazę testów użyteczności, które potwierdziły jego efektywność. Fido obniża poziom zaburzeń depresyjnych i lękowych co najmniej tak skutecznie, jak codzienna realizacja ćwiczeń z uznanego przez ekspertów podręcznika samopomocy. Jednakże Fido robi to dwukrotnie szybciej, do tego w dużo bardziej angażującej i przystępnej formie. Obecnie trwa pilotaż systemu we współpracy z psychoterapeutami. Twórcy rozwinęli technologię dzięki dofinansowaniu ze środków programu Regionalna Inicjatywa Doskonałości oraz Inkubator Innowacyjności 4.0. Projekt otrzymał diamentową nagrodę międzynarodowych targów wynalazków i innowacji INTARG 2023.
Dowiedz się więcej o projekcie
Narzędzia diagnostyczno-rozwojowe dla rynku pracy
C-Future stworzyły 3 ekspertki – Katarzyna Brachowska-Przeniosło, Magdalena Trzepiota oraz dr Agnieszka Popławska z Uniwersytetu SWPS. Projekt jest wynikiem współpracy między badaczkami a partnerem biznesowym, spółką Navigo Grupa sp. z o.o., skupionej na opracowywaniu innowacyjnych narzędzi do przeprowadzania procesów diagnostyczno-rozwojowych. Dzięki realizacji prac badawczo-rozwojowych dofinansowanych z programu Inkubator Innowacyjności 4.0 opracowano narzędzie, które służy diagnozowaniu i rozwojowi kompetencji pożądanych obecnie na rynku pracy, a także takich, które będą miały duże znaczenie w przyszłości.
Metodologia opracowana w ramach projektu standaryzuje procesy diagnostyczno-rozwojowe, umożliwiając przeprowadzenie kompleksowych działań w trakcie jednej sesji. Co więcej, narzędzie to zapewnia osadzenie działań diagnostyczno-rozwojowych w realiach biznesowych oraz umożliwia opracowanie norm dla poszczególnych branż. Spółka C-Future oferuje szybkie, wiarygodne i kompleksowe badanie potrzebnych kompetencji, wypełniając tym samym lukę na polskim rynku usług HR.
Spółka C-Future została doceniona na międzynarodowych targach wynalazków i innowacji INTARG 2023 w Katowicach, gdzie otrzymała srebrny medal.
Dowiedz się więcej o projekcie
Współpraca z partnerami z Azji
Trzecią nową spółką spin-off Uniwersytetu SWPS jest Globoscope sp. z o.o., która wdraża wyniki prac badawczych prowadzonych pod kierownictwem dr Karoliny Mazurowskiej, pełnomocniczki dziekana ds. współpracy międzynarodowej na Wydziale Psychologii Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Rezultatem projektu, łączącym dwa aspekty: międzykulturowości i innowacyjnych technik uczenia się, jest e-learningowy kurs „Efektywna współpraca z partnerami z Azji”.
Opiera się on na nowatorskich zastosowaniach technologii informatycznej i elementów sztucznej inteligencji, takich jak modularyzacja treści i dostosowanie ich do indywidualnych potrzeb odbiorcy na podstawie testów psychometrycznych. Dzięki temu kurs dostosowuje się do uczestnika, zwiększając efektywność procesu nauki. Uczestnik nie traci czasu na tematy, z którymi jest już zaznajomiony i nie potrzebuje dodatkowego wsparcia. Celem kursu jest zapoznanie z usystematyzowaną wiedzą na temat współpracy z partnerami z Azji (ze szczególnym naciskiem na Chiny) oraz zastosowaniami tej wiedzy w codziennej praktyce biznesowej. Twórczynie i twórca tego rozwiązania są ekspertami w dziedzinie współpracy biznesowej z Azją, posiadającymi zarówno naukową wiedzę, jak i praktyczne doświadczenie.